אנדי דיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדי דיק
לידה 21 בדצמבר 1965 (בן 58)
צ'ארלסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Andrew Thomlinson עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Joliet West High School
  • Lassiter High School
  • George Walton Comprehensive High School עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.andydick.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דיק מחזיק בפינייטה עם תגזיר של הקומיקאי טום גרין עבור "The 1 Second Film" בדצמבר 2004

אנדרו ר. "אנדי" דיקאנגלית: Andrew R. "Andy" Dick; נולד ב-21 בדצמבר 1965) הוא קומיקאי, שחקן, מוזיקאי ומפיק אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיק נולד בצ'ארלסטון שבקרוליינה הדרומית, ואומץ עם לידתו בידי סו ואלן דיק. הוא גדל במספר מקומות, בקונטיקט, פנסילבניה, ניו יורק ויוגוסלביה. כבר כנער לקח חלק במספר הפקות תיאטרון, וגילה משיכה מיוחדת לתחום הקומדיה.

פריצתו של דיק הייתה בשנת 1992 בתוכניתו של בן סטילר ברשת פוקס. ב-1994 שיחק בסרט הקומי "בצבא עכשיו" לצידה של לורי פטי. בשנת 1995 החל לככב בתפקיד ראשי בסיטקום "עיקר החדשות" ברשת NBC, למשך חמש עונות עד לירידת התוכנית ב-1999. מאז הופיע דיק במספר רב של תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע, בהם: תוכנית הלילה של דייוויד לטרמן, הסדרה "נני", הסרטים "ייעוץ מזחל", "אחי איפה האוטו שלי" ו"זולנדר". בשנת 2001 הפיקה רשת MTV תוכנית בכיכובו, הנקראת "המופע של אנדי דיק", אשר שודרה במשך שלוש עונות, והסתיימה בשנת 2004.

בשנת 2003 כיכב בסרט הקומי "הפטיש העברי" לצד אדם גולדברג וג'ודי גריר. בשנת 2006 שיחק בדרמה "עבדות" לצד מייקל אנגרנו, ובסרט "תקוות גדולות" לצד לייסי שאבר.

בשנת 2015 שיחק בסרט האימה "סלאשר באל איי", לצד דייב בטיסטה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיק, המגדיר עצמו כדו מיני, היה נשוי בין השנים 1986 ל-1990, והוא אב לשלושה ילדים ממערכות יחסים שונות. דיק נעצר בעבר באשמת אחזקה בלתי חוקית של מריחואנה וקוקאין, ומודה כי הוא מתמודד עם בעיות סמים ושתיית אלכוהול גם בימים אלו. ביולי 2008 נעצר דיק לאחר שהטריד מינית צעירה בת 17. בינואר 2010 נעצר פעם נוספת לאחר שהטריד מינית שני גברים.

ב-11 במאי 2022 נעצר דיק בידי אנשי משרד השריף של מחוז אורנג' בקליפורניה, בעקבות תלונה על תקיפה מינית של גבר. דיק שהה במחיצת אנשים נוספים באתר מחנאות בקניון טרביוקו (אנ'), ואנשי השריף הוזעקו למקום לאחר שאחד הגברים בחבורה התלונן שדיק הטריד אותו מינית.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנדי דיק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tapp, Tom (May 11, 2022). Andy Dick Arrested While On YouTuber’s Livestream, Faces Felony Sexual Assault Charges. Deadline Hollywood, retrieved May 12, 2022
ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.