אף (מגזין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו המגזין "אף"

"אָףְ" הוא מגזין אורבני חודשי, שהודפס בירושלים והופץ בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. כל חודש בנושא אחר, והווה במה פתוחה ליוצרים מקומיים ובינלאומיים. המגזין שאב את ההשראה שלו מ"פנזין", אך לא הוגדר ככזה בשל היותו מודפס בצבע וכן הכיל מודעות פרסומת שתומכות בהוצאתו לאור.

על המגזין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזין אף היה מגזין אמנות רחוב רב תחומי עצמאי שנוסד בשנת 2010 ללא מטרות רווח. המגזין יצא פעם בחודש ומציג איורים, ציורים, צילומים וכן סיפורים וקטעי שירה של יוצרים מכל הארץ ואף מהעולם. על-פי יוצריו מטרתו הייתה לתת במה ליוצרים מוכרים ומתחילים ולקדם את היצירה הישראלית בישראל ומחוצה לה. עורכי המגזין היו לאו ליברמן, לירן פישר, נועה ברגר ומעיין יהודאי ויותם קלנר. כמו כן, קלנר עצב את המגזין. על לוחות האירועים אחראים קובי זיסלין ויותם מיכאל יוגב.

בכל גיליון התפרסמו יצירות בנושא שונה ומוגדר מראש לפי בחירת המערכת ו/או קהל הקוראים והיוצרים. כמו כן, היו טורים קבועים בכל חודש, של כותבים קבועים בנושאים מוזיקה, אוכל, יחסים, ביקורות אישיות וסגנון חופשי.

מגזין אף חולק חינם ברחובות, פאבים, מסעדות, בתי קפה, חנויות אופנה ומועדונים ברחבי הערים ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. הוצאתו לאור התאפשרה באמצעות מודעות פרסום לעסקים בירושלים ובתל אביב (על פי רוב עסקים מעולם התרבות והפנאי), כאשר המודעות ממשיכות את הקו הנושאי והעיצובי של הגיליון במטרה ליצור חיבור בין קהל הקוראים והיוצרים לבין המקומות המפרסמים. בין השנים 2012-2015 המגזין פעל כחלק מעמותת בר-קיימא לתרבות, אמנות, מוסיקה ושלום. כמו כן, הייתה סקירה מקוצרת של אירועי החודש (הופעות, מסיבות והצגות תיאטרון) במגזין עבור הערים ירושלים ותל אביב. וכמו כן אירועים ופסטיבלים מרכזיים ברחבי הארץ כמו אינדינגב. המגזין הופץ בכ-10.000 עותקים בכל חודש.

גיליונות עבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד כה התפרסמו 23 גיליונות למגזין.

2010:

טרילוגיית קיץ:

2011:

טרילוגיית קיץ:

אירועים והפקות של המגזין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לפעילות החודשית של הדפסה והפצת המגזין, מגזין אף גם מפיק אירועים והפקות חיצוניות דוגמת ארטשיק, יריד אמנות ואופנה אשר מתארח בכל פעם במקום אחר. עד כה נערכו 3 ירידי ארטשיק וזכו להצלחה רבה. היריד האחרון התרחש בחאנל'ה, בר בתיאטרון החאן בירושלים בו התארחו אמנים ויוצרים שונים. היו למעלה מ-20 דוכנים שהציעו קומיקס, כרזות בדפוס משי, בגדים, מצלמות לומוגרפיה, תכשיטים ועוד.

אירוע מרכזי היה ציון שנה לתחילת הוצאת המגזין, ב-27 בינואר 2011. האירוע התרחש ב-5 מוקדים שונים בעיר ירושלים: בר הקצה, בר הטוביה, מועדון הצעצוע, המשרדים של תנועת רוח חדשה הירושלמית ובגלריה "יפו 23" של האקדמיה בצלאל. הכניסה לאירוע הייתה בחינם ובמהלך האירוע ניתן היה ליהנות מהופעות חיות, אוכל, תערוכות, מיצגים, מסיבה ועוד.

מדי פעם המגזין משיק את גיליון החודש במקומות שונים תחת הנושא החודשי. כך למשל בגיליון מספר 15, משחקי וידאו, הושק הגיליון בפאב הסטארדאסט הירושלמי. באירוע היה ניתן להשתתף בטורניר משחקי וידאו ובמשחק וידאו אנושי מקורי וייחודי של האמן גיל נעמתי. תקלטו צמד התקליטנים רובוקופ.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]