ארט מאליק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארט מאליק
Art Malik
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 בנובמבר 1952 (בן 71)
בהאוולפור, פקיסטן עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Athar ul-Haque Malik עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פקיסטן, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג Gina Rowe (27 במרץ 1980–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Keira Malik עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארט מאליק (באנגלית: Art Malik; נולד ב-13 בנובמבר 1952) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אנגלי יליד פקיסטן, שהתפרסם בעיקר בזכות סדרת הטלוויזיה "היהלום שבכתר" בה כיכב בתחילת הקריירה שלו, ולאחר מכן ב-"הולבי סיטי" ו-"הומלנד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאליק נולד בשם את'אר אול-חאק (Athar Ul-Haque) בבהאוולפור (Bahawalpur) בפנג'אב שבפקיסטן. אביו היה רופא שהיה אמור לקבל הסמכה כמנתח עיניים באנגליה, לכן ב-1956 מאליק וארבעת אחיו הגדולים הובאו להתגורר בלונדון. בגיל 10 נשלח לשנה אחת ללמוד בבית ספר בעיר קווטה (Quetta) במחוז בלוצ'יסטן שבפקיסטן. אחר כך למד בבית הספר "בק גרמר סקול" באפר טוטינג שבלונדון.

מאליק הוא מעט דיסלקטי והתקשה בלימודים אקדמיים. אחר ניסיון לא מוצלח של שנה בלימודי מנהל עסקים וסמסטר אחד של לימודי משחק בתיאטרון קווסטורס (Questors Theatre), קיבל מלגת לימודים בבית ספר גילדהול למוזיקה ודרמה. אחר זמן קצר החל לעבוד בלהקות התיאטרון "אולד ויק" וב"רויאל שייקספיר קומפני" וגילם את התפקיד הראשי במחזה השייקספירי "אותלו".

ב-1982, חמש שנים אחרי שעזב את גילדהול, לוהק מאליק לתפקיד הארי קומאר הבחור ההודי הצעיר בסדרת הדרמה הטלוויזיונית "היהלום שבכתר" בהפקת ITV המבוססת על ספריו של פול סקוט "רביעיית הראג'". בזמן צילומי הסדרה ליהק אותו הבמאי דייוויד לין לסרטו "המעבר להודו". השתתפותו בשתי ההפקות המפורסמות והמצליחות הבטיחו את עתידו המקצועי. ב-1984 שיחק גם במיני סדרה "The Far Pavilions", עיבוד לספרה של הסופרת מ. מ. קיי (M. M. Kaye). ב-1986 השתתף בסרט "ההרמון" עם עומר שריף וננסי טראוויס.

ב-1985 שיחק בסדרת הטלוויזיה "המגדל השחור", עיבוד לאחד מספרי הבלשים של הסופרת פ.ד. ג'יימס שגיבורו הבלש אדם דלגליש (רוי מרסדן). מאליק שיחק בתפקיד נאריד במחזה "דיו הודית" של טום סטופארד הן בהצגת הבכורה בלונדון, והן בשנת 1999 בהצגת הבכורה של המחזה בארצות הברית, שעלה ב"American Conservatory Theater" בסן פרנסיסקו.

בקולנוע שיחק ב-1992 בסרט "עיר של אושר" בתפקיד בנו של מאפיונר הודי. ב-1994 גילם דמות של פרופסור לאמנות בסרט "ללא כיסוי". כמו כן שיחק בסרט "שקרים אמיתיים" בכיכובו של ארנולד שוורצנגר, כנבל סלים אבו עזיז. עוד השתתף בפרק "אורפיאוס ואורידיקה" מתוך סדרת הטלוויזיה "סיפורי עמים" שביים ג'ים הנסון וגילם את דמותו של אורפיאוס.

ב-1988 עבר לארצות הברית והופיע בסדרת הטלוויזיה "Hothouse" של רשת ABC. היה לו תפקיד חשוב בסרט "007 באזור המסוכן" מסדרת סרטי ג'יימס בונד בו גילם לוחם מוג'הידין בן בריתו של בונד. ב-1997 גילם את דמותו של רמזי יוסף, שהיה ממתכנני הפיגוע במגדלי התאומים בשנת 1993, בסרט הטלוויזיה "הדרך לגן עדן: הסיפור שלא סופר על הפצצת מרכז הסחר העולמי" (Path to Paradise). ב-1998 כיכב במיני סידרה "Colourblind" על פי ספרה של קתרין קוקסון.

בשנת 2000 שיחק בסדרת המתח "Second Sight", בה כיכב קלייב אוון בתפקיד בלש המאבד את הראייה. ב-2001 היה קריין בתוכנית הדוקומנטרית "Hajj: The Journey of a Lifetime" עבור הטלוויזיה הבריטית. בין השנים 2003 ו-2005 שיחק בתפקיד זובין קהאן בסדרה הרפואית של ה-BBC "הולבי סיטי". עוד ב-2005 כיכב בעיבוד טלוויזיוני לרומן "The English Harem" בתפקיד סאם, מוסלמי לונדוני בעל מסעדה. לצידו משחקת מרטין מקוצ'ן, כנערה בת מעמד הפועלים שנישאת לו והופכת להיות אחת משלוש נשותיו.

ב-2010 שיחק בתפקיד משנה בסרט "איש הזאב". הוא השתתף בגרסה המחודשת של "על אדונים ומשרתים" ב-2010 וב-2012, בתפקיד מר אמנג'יט סינג' (Amanjit Singh) כמזכיר של ליידי הולנד. ב-2011 שיחק בסדרה "בורג'ה" כפרנסק גאסט.

בשנת 2014 שיחק בעונה הרביעית של סדרת האקשן "הומלנד", ובשנת 2020 שב לשחק בעונה השמינית והאחרונה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]