אריק שמידט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריק שמידט
Eric Emerson Schmidt
לידה 27 באפריל 1955 (בן 68)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Eric Emerson Schmidt עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי הנדסת מחשבים, הנדסת תוכנה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים בלאקסבורג, אתרטון, וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
פרסים והוקרה מדליית המייסדים של IEEE (2014) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ונדי שמידט (1980–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים סופי שמידט עריכת הנתון בוויקינתונים
ericschmidt.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריק אמרסון שמידטאנגלית: Eric Emerson Schmidt; נולד ב-27 באפריל 1955 בוושינגטון די. סי.) הוא מהנדס ונדבן אמריקאי, המכהן כיושב-ראש חברת גוגל ויושב ראש חברת אלפאבית. כיהן כמנכ"ל גוגל והיה חבר דירקטוריון בחברת אפל. כמו כן, שמידט חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת פרינסטון. הוא מחזיק במשרת פרופסור באוניברסיטת סטנפורד ומלמד בה קורסים בעסקים במשרה חלקית. הוא חי באת'רטון, קליפורניה יחד עם אשתו ונדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק שמידט קיבל תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת פרינסטון ותואר שני ב-1979. קיבל תואר דוקטור בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי בשנת 1982. הוא אחד מהמחברים של lex, תוכנת ניתוח לקסיקלית וכלי חשוב למבנה מהדר.

היה חבר בצוות המחקר של מעבדת מדעי המחשב בזירוקס פארק, ועבד גם במעבדות בל ובחברת זילוג. ב-1983 הצטרף לסאן מיקרוסיסטמס כמנהל תוכנה. בסאן הוא הוביל את הפיתוח של Java, טכנולוגיית תוכנה עצמאית מפלטפורמה, ופיתח את אסטרטגית התוכנות האינטרנטיות בסאן. לאחר מכן כיהן כראש הטכנולוגיה (CTO) ומנכ"ל סאן. בין השנים 1997 עד 2001 היה מנכ"ל חברת נובל.

שמידט עזב את נובל אחרי הרכישה של Cambridge Technology Partners. ב-2001 מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין, גייסו את שמידט לנהל את החברה שלהם בעקבות לחץ מהמשקיעים מייקל מוריץ וג'ון דור.

במרץ 2001 הצטרף לדירקטוריון של חברת גוגל בתפקיד יו"ר, ובאוגוסט 2001 הפך למנכ"ל החברה, משרה שהחזיק בה עד לאפריל 2011. בגוגל, שמידט חלק עם פייג' וברין את האחריות על הפעילות השוטפת, מה שהפך את גוגל למעין טריומווירט - גוף בעל שלושה מנהיגים. שמידט החזיק באחריות האופיינית של מנכ"ל בחברה ציבורית והתמקד בניהול של סגן נשיא וארגון המכירות. על פי האתר של גוגל, שמידט התמקד גם ב"בניית תשתית התאגיד הנחוצה כדי לתחזק את הצמיחה המהירה של גוגל כחברה ולהבטיח שהאיכות תישאר גבוהה בזמן שהמוצרים יפותחו במינימום של זמן".

שמידט הוא אחד הבודדים שהצליחו להתעשר בעזרת מימוש אופציות שקיבל כעובד בחברה שהוא לא מהמייסדים או מקורב להם. שמידט דורג במקום ה-29 ברשימת האנשים העשירים בעולם של "פורבס" לשנת 2006, עם הערכת הון של כ-6.2 מיליארד דולר.

ב-26 באוגוסט 2006 נבחר שמידט לדירקטוריון חברת "אפל"[1] והודח בשלהי שנת 2009 בשל חשד להעברת סודות מסחריים לגוגל.[דרוש מקור]ּּ

ב-2007 מגזין PC World דירג אותו במקום הראשון ברשימת 50 האנשים החשובים ביותר באינטרנט, יחד עם שני מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין.[2]

ב-2013 פרסם יחד עם ג'רד כהן את הספר "The New Digital Age". ב-2014 פרסם יחד עם ג'ונתן רוזנברג את הספר "גוגל - כך זה עובד" שתורגם לעברית ב-2015.

שמידט חבר במפלגה הדמוקרטית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אריק שמידט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מנכ"ל גוגל ד"ר אריק שמידט מצטרף לדירקטוריון אפל, באתר "אפל"
  2. ^ Null, Christopher. "The 50 Most Important People on the Web." PC World. March 5, 2007. Retrieved on March 5, 2007.