בילי ג'ו ארמסטרונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בילי ג'ו ארמסטרונג
Billie Joe Armstrong
לידה 17 בפברואר 1972 (בן 52)
אוקלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ברקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Pinole Valley High School, John Swett High School, אוניברסיטת מינסוטה, מאנקאטו עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, פופ פאנק, פאנק רוק, רוק אלטרנטיבי, גל חדש עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, כלי הקשה, סקסופון, מנדולינה, פסנתר, מפוחית פה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים רפרייז רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Adrienne Armstrong עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Joey Armstrong, Jakob Danger עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בילי ג'ו ארמסטרונגאנגלית: Billie Joe Armstrong; נולד ב-17 בפברואר 1972 באוקלנד, קליפורניה) הוא זמר-יוצר, מוזיקאי, מפיק מוזיקלי ושחקן אמריקאי, הסולן והגיטריסט של להקת הרוק גרין דיי.

בילי ג'ו ארמסטרונג ב-2013

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארמסטרונג גדל ברודיאו שבקליפורניה במשפחה בה היה הצעיר מבין שישה אחים. אביו אנדי עבד כנגן ג'אז ונהג משאית אך נפטר מסרטן הוושט ב-10 בספטמבר 1982 כשבילי היה בן עשר.

אמו אולי הייתה מלצרית במסעדה בה הופיעו לראשונה בילי ג'ו ומייק דירנט כאשר היו נערים. אמו הייתה בעלת זיקה למוזיקת קאנטרי.

הוא קיבל את הגיטרה הראשונה שלו מאביו זמן קצר לפני מותו - גיטרת פנדר סטראטוקסטר המכונה "בלו" (כחולה) איתה הוא עדיין מופיע בהופעות של הלהקה. כיום מנגן ארמסטרונג בכלי נגינה נוספים כמו פסנתר, תופים, גיטרת באס, אבוב, מפוחית, מנדולינה וסקסופון.

ארמסטרונג התחיל להתעניין במוזיקה בגיל צעיר. השיר הראשון שהקליט היה בגיל חמש, "Look for love". השיר יצא בתקליט שמצידו השני יש את הראיון הראשון של בילי ג'ו. פתיחה קצרצרה אפשר לשמוע בשיר "Maria" שנמצא בדיסק "International Superhits".

את השיר הראשון שכתב בעצמו "Why Do You Want Him" כתב ארמסטרונג כשהיה בן 14, והוא מצוי באלבום "1039/Smoothed Out Slappy Hours". בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, השיר אינו עוסק באביו החורג של בילי, והשיר פשוטו כמשמעו. כנראה על בחורה שבילי חיבב בתור ילד אך הרגשות לא היו הדדיים. כנער התעניין בילי ג'ו במוזיקת מטאל, אך לאחר ששמע את מייק מנגן פאנק התחיל להתעניין בפאנק. ב-16 בפברואר 1990 פרש ארמסטרונג מהתיכון כדי לפתח קריירה מוזיקלית.

ארמסטרונג נשוי לאדריאן, שאותה פגש לראשונה באחת מהופעות הלהקה. לאחר ההופעה היא שאלה אותו היכן ניתן להשיג את האלבום שלהם והם החליפו מספרי טלפון ודיברו אחד עם השני בטלפון כיוון שהמרחק הגאוגרפי ביניהם היה גדול והם לא יכלו להיפגש לעיתים קרובות. בילי ארגן סיבוב הופעות שלם במינסוטה כדי לפגוש אותה ואפילו נישק אותה בסופו של דבר וכתב לה כמה וכמה שירי אהבה, אך מערכת היחסים לא צלחה בגלל המרחק הפיזי וליבו של בילי נשבר. עברו כמה שנים ובהן לבילי הייתה חברה אחרת שאהב, אבל לא כמו שאהב את אדריאן. אדריאן, לעומתו, התארסה למישהו אחר, אך גם האירוסים שלה לא צלחו. לאחר שחברתו של בילי סיימה את היחסים ביניהם, בילי הבין שהוא עדיין אוהב את אדריאן ולכן התקשר אליה והציע לה לבוא לגור אצלו בקליפורניה ולהתחתן איתו. היא הסכימה. היא עברה לגור איתו ולאחר חודש הם התחתנו בגינה האחורית שלו. אדריאן גילתה שהיא בהריון ממנו יום לאחר חתונתם. כיום הוא אב לג'וזף ("ג'ואי") בן ה-23 שמנגן בתופים ולג'ייקוב בן ה-20 ששמו האמצעי הוא למעשה Danger, והוא מנגן בגיטרה.

בעבר הצהיר ארמסטרונג שהוא בי-סקסואל ואמר: "כולנו נולדים בי-סקסואלים, אבל ההורים שלנו וחברה שסביבנו גורמים לנו לחשוב שזה בלתי אפשרי".

ארמסטרונג נעצר בינואר 2003 על נהיגה בשכרות. בספטמבר 2011 נזרק מטיסה בארצות הברית מכיוון שלדברי הצוות על המטוס הפשיל את מכנסיו נמוך מדי, ואחר כך זכה להתנצלות מחברת התעופה. הוא ואשתו מתנדבים בעמותות צדקה ובבחירות הקודמות בארצות הברית הביע תמיכה בנשיא ברק אובמה, אך כשאובמה נבחר אמר שאמנם הוא בכיוון הנכון, אבל הבעיה היא שאין לו מספיק אומץ בשביל לעשות משהו.

ב-2012 הצטרף ארמסטרונג בתור עוזר למנטורית כריסטינה אגילרה בעונה השלישית של "The Voice (ארצות הברית)" מבית NBC שעלתה לשידור ב-10 בספטמבר 2012, והשתתף בחמישה פרקים.

באותה שנה הודיע ארמסטרונג על כניסה לאשפוז על מנת לקבל טיפול לגמילה מסמים ואלכוהול, יומיים לאחר שהשתולל על הבמה בהופעה בפסטיבל "iHeartRadio" בלאס וגאס. ארמסטרונג, שנעלב מכך שמנהלי הפסטיבל קצבו את זמן ההופעה של הלהקה והותירו להם רק דקה אחת להופיע, צרח בהיסטריה למיקרופון: "מה אתם נותנים לי דקה אחת מזוינת?! אני לא ג'סטין ביבר המזוין!! בני זונות!!", תוך שהוא משתמש במילה Fuck עשרות פעמים, ובסיום האקט ניפץ את הגיטרה שלו על הבמה לעיני המעריצים ההמומים. חברי הלהקה הצטרפו אליו בניפוץ הכלים על הבמה. הגמילה גרמה להתעכבות טור ההופעות "99 Revolutions" של הלהקה גרין דיי.

Sweet Children, גרין דיי ופרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1987, ארמסטרונג הקים את הלהקה "Sweet Children" עם חברו לילדות מייק דירנט (מייקל פריצ'רד) וב-1989 צירפו את המתופף אל סוברנטה (ג'ון קיפמאייר). הם החליפו את שמם ל-Green Day במרץ 1989 ממש לפני צאת האי.פי הראשון שלהם. בשנת 1990 סוברנטה עזב את הלהקה לטובת לימודים אקדמאים, והוחלף על ידי טרה קול (פרנק אדווין רייט |||) שמופיע באלבומה השני של Green Day. הלהקה הפכה לאחת מהלהקות הפופולריות בשנות ה-90 וה-2000 עם יותר מ-85 מיליון תקליטים שנמכרו בכל רחבי העולם, והם קיבלו את התואר "להקת הרוק הטובה ביותר בעולם". ארמסטרונג שמח לקבל תואר זה ואפילו בכך העלו את הכבוד ללהקה.

בהופעות הלהקה, ארמסטרונג נוהג להעלות מעריצים נבחרים על הבמה, לתת להם לנגן, לשיר, לבוא איתו במגע, לקפוץ לקהל, להביא גיטרה וכו'. היו כמה פעמים אשר עצר את ההופעה מכיוון שראה מהקהל סיטואציות של הצקות והוא דאג לעצור את הריבים והבעיות ורק אז המשיך; פעם אחת אפילו קפץ ובעט במישהו מהקהל שהתגרה בקהל וכשהעיר לו - בו.

קעקועים לגופו כמו - תמונות פספורט של אשתו אדריאן, השמות של הבנים שלו, ציורים מקאברים של אלבומים (גם של גרין דיי וגם של להקות אחרות), גולגולות, כוכבים, ועוד.

בנוסף לעבודה עם גרין דיי, ולהקה מהצד שנקראת "Pinhead Gunpowder", ארמסטרונג הוא גורם משפיע בעולם המוזיקה, והוא שיתף פעולה עם הרבה אמנים במשך השנים. הוא כתב לThe Go"-Gos", הפיק אלבום ל-"The Riverdales", וגם ישנה שמועה שהוא חלק מהפרויקט של להקת "The Network".

בשנת 2014 השתתף כשחקן בסרט הדרמה העצמאי "כמו יום ראשון בגשם", לצד לייטון מיסטר, בתפקיד דניס, מוזיקאי, ובן זוגה הכושל של אלינור.

בשנת 2016 שיחק בתפקיד הראשי בסרט "עולם רגיל", דרמה-קומית לצידם של סלמה בלייר, ג'ודי גריר וכריס מסינה.

ב-20 באפריל 2018 הוציא ארמסטרונג אלבום סולו, "Love Is For Losers", בשם העט "The Longshot".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990 פגש ארמסטרונג לראשונה את אשתו כיום אדריאן (נסר) ארמסטרונג. הם יצאו לזמן מה ואז נפרדו לתקופה קצרה. בתקופה זו נסר הייתה מאורסת וארמסטרונג היה בקשר עם אישה אחרת. למרות זאת לבסוף הם התחתנו ב-2 ביולי 1994 כשהיה בן 22, ואדריאן הייתה בת 25. יום אחר החתונה גילתה אדריאן שהיא בהריון. בנם הראשון ג'וזף (ג'ואי) מרציאנו נולד בפברואר 1995, ובנם השני ג'ייקוב דיינג'ר נולד ב-ספטמבר 1998. הזוג הקים עם מספר שותפים את הלייבל העצמאי שלהם Adeline Records, והוא חבר בלהקת הצד הנקראת Pinhead Gunpowder. ארמסטרונג מוצהר כביסקסואל, וב-1995 הוא הזכיר בראיון את משיכתו המינית לגברים ולנשים. ארמסטרונג עבד גם בתור מפיק.

בנו - ג'ואי, מתופף הלהקה SWMRS. ג'ייקוב לפעמים מופיע ביחד עם SWMRS ומנגן על גיטרה.

ארמסטרונג הוא ליברטריאני.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Billie Joe Armstrong - Friend of Liberty, באתר Advocates for Self-Government