בן בראודר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן בראודר
לידה 11 בדצמבר 1962 (בן 61)
ממפיס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Robert Benedic Browder עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1978 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת פורמן
  • בית הספר המרכזי לנאום ודרמה בלונדון
  • Myers Park High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Francesca Buller (1989–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס סאטורן לשחקן הטוב ביותר בטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בן בראודר בכנס דרגון קון, 2010

רוברט בנדיקט "בן" בראודראנגלית: Robert Benedict "Ben" Browder; נולד ב-11 בדצמבר 1962) הוא שחקן טלוויזיה וקולנוע, מדבב ובמאי קולנוע אמריקאי, הידוע בעיקר מסדרות המדע הבדיוני "פארסקייפ" ו"סטארגייט SG-1".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראודר נולד בממפיס שבטנסי וגדל בעיר שארלוט שבמדינת צפון קרוליינה, שם סיים את לימודיו וקיבל תואר בפסיכולוגיה מאוניברסיטת פורמן (Furman University).
לאחר מכן נסע בראודר ללמוד בבית הספר המלכותי לתורת הנאום ולדרמה "Central" בלונדון, שם הכיר את השחקנית פרנצ'סקה בולר. השניים נישאו ב-1989 ולהם שני ילדים.

ב-1997, ביצע בראודר הופעת אורח בעונה השלישית של שולחן לחמישה. מ-1999 עד 2003, הוא השתתף בסדרה פארסקייפ. כדי לצלם את הסדרה נאלץ בראודר לעבור לאוסטרליה עם משפחתו. ב-2003, לאחר שהסדרה בוטלה, חזר עם משפחתו לארצות הברית. על השתתפותו בסדרה קיבל בראודר שני פרסי סאטורן.

ב-2004, הופיע בראודר בסרט "A Killer Within". באותה שנה, חזר בראודר לשחק בסדרת ההמשך ל"פארסקייפ" שנקראה "Farscape: The Peacekeeper Wars".

ב-2005, החל בראודר להופיע בסדרה סטארגייט SG-1 מתחילת העונה ה-9 שלה. הוא מגלם את דמותו של קמרון מיטשל, מפקד צוות SG-1 שהחליף את ג'ק אוניל, המפקד הקודם של SG-1 שגולם על ידי ריצ'רד דין אנדרסון. לצידו של בראודר משחקת קלאודיה בלאק בתפקיד ואלה ששיחקה לצידו גם בסדרה פארסקייפ.

בשנת 2017 ביים את סרטו הראשון "Bad Kids of Crestview Academy", קומדיית אימה בהשתתפותם של שון אסטין, דרייק בל, סופיה טיילור עלי וג'ינה גרשון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בן בראודר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.