בעקבות המילים האבודות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בעקבות המילים האבודות
כללי
תאריך הוצאה 1995
סוגה הרפתקאות, לומדה, פאזלים
פיתוח קומפדיה
הוצאה לאור קומפדיה
הפצה קומפדיה
דרישות תוכנה
פלטפורמות מחשב אישי

בעקבות המילים האבודות הוא משחק מחשב לילדים מאת קומפדיה משנת 1995, אשר במהלכו מלקטים מילים שונות על-מנת להשלים סיפור אשר נשמט בו חלק מן הטקסט. המשחק זמין גם באנגלית, בשם "In Search of the Lost Words".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך המשחק מלווה את השחקן יצור קטן וכחול בעל אנטנה המבצבצת מראשו. על יצור זה להציל את העולם ממלך רשע בשם פונדוס. פונדוס, מלכה של ממלכה קדומה בשם ארקוניה, השיג בעורמה את הביצה ממנה היצור בקע. ביצה זו הוא קיבל במשלוח על ידי מרכבת-אש מן הכוכב הכחול. פונדוס לא התכוון לתת ליצור לצאת ממנה ועל-כן נעזר במכשף החצר שלו. בניגוד למטרתו של היצור הכחול - הבאת שלום לעולם, השתמש פונדוס בכוחות שבביצה לכיבוש-העולם. ב"אי הפרפרים" הוא הקים מקדש מכושף, שם הוא ציווה שתהיה גופתו החנוטה, ולאחר 3000 שנים ממותו - יקום המלך לתחייה ומלאכת כיבוש-העולם שלו תימשך.

בעלילת הסיפור מתגלה שביצת היצור נמצאה בתוך תיבת עץ ישנה על מצע של קש, וכשלפתע בקעה הביצה, היא גרמה לרעידת אדמה בתוך הבית. מתוך מרתף הבית יוצא היצור למסע כשהוא תר אחר שלושה דברים: תבוסת פונדוס והבאה לשלום העולם, השתקת מצפונו ושיבה בחזרה לכוכבו.

לאחר שהוא מגיע אל אי הפרפרים, הוא מלקט אבקת פרחים אדומים המהווה סוג של כישוף-נגד שמונע מפונדוס את תחייתו. לבסוף, כשהוא מפזר את האבקה מעל לקברו של פונדוס, מצליח היצור להגשים של שלושת יעדיו.[1]

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

את מרבית המילים הנחוצות להשלמת הסיפור מקבלים על ידי הקלקה על חפצים שונים בסביבת המשחק, ואת חלקם מקבלים לאחר שפותרים חידות שונות. לא כל המילים נחוצות להשלמת הטקסט בסיפור.

המשחק מתרחש במספר מקומות, שהאחרון בהם הוא אי הפרפרים, שם יש לענות על שאלון טריוויה כדי לסיים את המשחק.

המשחק מלווה בקריינותו של השחקן אלכס אנסקי, שמקריא את הסיפור שאותו משלים השחקן. כמו כן, מקריא אנסקי את המילים שמייצגות את העצמים שעליהם לחץ השחקן, במידה והם לחיצים.

לעיתים, ניתן להבחין בדמותו של היצור הכחול (המדובב על ידי אסף קורמן) צצה לרגע על המסך ואומרת "כדי להמשיך בדרככם, השלימו את הפרק בסיפור". פירוש הדבר הוא שלא ניתן להתקדם לרקע הבא (או להמשכו של הרקע הנוכחי) בטרם הובאו כל המילים לפרק.

גורדי, דמות נוספת של "קומפדיה", מופיעה בהופעת אורח בשלב מתקדם יחסית של המשחק.


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]