בקוגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בקוגן
עטיפת הכרך השלושה עשר של תקליטור ה-DVD היפני של בקוגן
עטיפת הכרך השלושה עשר של תקליטור ה-DVD היפני של בקוגן
סוגה אנימה, קומדיה, מדע בדיוני
שפות יפנית ואנגלית
דובבה לשפות רבות בהן עברית
מספר עונות 4
מספר פרקים 189
הפקה
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור TV Tokyo
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים, ערוץ ג'וניור, ניקלודיאון
תקופת שידור מקורית 2007–2012
תקופת שידור בישראל 2009 – 2012
קישורים חיצוניים
www.bakugan.com

בקוגןיפנית: 爆丸バトルブローラーズ) היא סדרת טלוויזיה מצוירת יפנית-קנדית. עלילתה עוסקת ביצורים הנקראים "בקוגן" ובבעליהם המתחרים זה בזה. על אף שבתחילתה לא הצליחה במיוחד ביפן,[דרוש מקור] הסדרה נהייתה פופולרית בארצות הברית ובקנדה, מה שעודד יצירת המשך לסדרה.

בישראל הסדרה דובבה לעברית ב-2007 ושודרה בערוץ הילדים, וב-2018 עברה לערוץ ג'וניור.

בשנת 2019 עלתה בניקלודיאון אתחול לסדרה בשם "בקוגן: כוכב הקרב".

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראלישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1532009
252-
339-
446-2012

עונות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה (לוחמי הבקוגן)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת 53 פרקים.

בעונה הראשונה מסופר על דן וחבריו, שיום אחד יורדים קלפים מסתוריים מהשמים שמהם יוצאים בקוגנים. הם מתחילים לשחק אבל לא מבינים שהבקוגנים הם יצורים חיים. יום אחד, וסטרויה (ממלכת הבקוגנים) מתפרקת וששת החלקים (פיירוס, סבטרה, האוס, דארקוס, אקווס, ונטוס) נכנסים אחד אל השני. מפני שבקוגן בשם נאגה רצה לשאוב את כוחה של ליבת הדממה, ולבסוף מתמזג לתוכה ושואב אותה מה שמוביל למפלתו בסוף העונה. דן נכנס לממד פיירוס ורואה בקוגן פיירוס ובקוגן דארקוס נלחמים. אחר כך הוא חוזר עם הבקוגנים הנלחמים לכדור הארץ ומגלה שקיבל בקוגן חדש בשם דרגו והוא מגלה שדרגו יודע לדבר. בהמשך העונה מתגלה ילד חדש במקום הראשון בטבלת הבקוגן בשם מסקרייד, שמסתבר ששולח בקוגנים שהפסידו לממד האבדון. במהלך העונה לוחמי הבקוגן נלחמים נגד מסקרייד ולוחמים אחרים שעובדים בשבילו, כגון: חוליו, צ'אן לי, קלאוס, קומבה, ובילי (חבר של ג'ולי). באמצע העונה מסקרייד גורם להידראנויד להתפתח בקרב נגד כל חייליו. מסקרייד והידראנויד גוברים על דן ודרגו נשלח אל ממד האבדון יחד עם דן. מסקרייד נלחם נגד ג'ו ווייברן על מנת להשיג את ליבת הנצח. הם מגלים שמסקרייד הוא אליס. ואחרי הקרב מסביר ד"ר מייקל איך הוא היה גם האל ג'י וגם ד"ר מייקל ואיך גם אליס הפכה למסקרייד בגלל כוחות המינוס ששלטו במימד האבדון והתפרצותו בכדור הארץ ווסטרויה. אליס מקבלת במתנה ממסקרייד את אלפא הידרנויד שלו. הם נלחמים בנאגה, ודרגו הורג בטעות שלו וכוונה של וויבר אותה בכדי לקבל את הכח של ליבת הדממה וליבת הנצח בכדי שנאגה לא יהרס את העולם החדש שייווצר על מנת להתפתח לפיירוס אינפיניטי דרגונויד. דרגו מנצח וכל הבקוגנים חוזרים לוסטרויה החדשה, כשדרגו הוא הליבה המושלמת שלה.

עונה שנייה (וסטרויה החדשה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת 52 פרקים.

עונה שלישית (הפולשים הגנדלים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת 39 פרקים.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת 46 פרקים.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכונה מאפיינת כל מתחרה ובקוגן וקובעת את הצבע הסוג
סוג תכונה
פיירוס (PYRUS) תכונת אש
סבטרה (SUBTERRA) תכונת אדמה
האוס (HAOS) תכונת אור
דארקוס (DARKUS) תכונת חושך
אקווס (AQUOS) תכונת מים
ונטוס (VENTUS) תכונת רוח ואוויר

לוחמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דן קוסו (דניאל מגון) (כל העונות) – המתחרה והגיבור הראשי בסדרה. חברותי ופזיז. מחזיק בדראגו בכל העונות מה שהופך אותו בהדרגה להיות לוחם הבקוגן הטוב ביותר בעולם. מחבב את רונו אך לא מוכן להודות בזה ליידי אחרים, מתחיל לצאת איתה בסוף העונה הראשונה. תכונה: פיירוס.
  • מרוצ'ו מרקורה (נועם טל) (כל העונות) – המתחרה העשיר, הצעיר והחכם ביותר בחבורה. תכונה: אקווס.
  • שוּן קאזאמי (לירון לב) (כל העונות) – המתחרה החכם והשקט ביותר (חכם ביותר כלומר חוץ מאליס וּממרוצ'ו.), הזאב הבודד. והנינג'ה בחבורה. מחבב את אליס, הסיפור של שון הוא הסיפור הכי קשה מכל הסיפורים של לוחמי הבקוגן בעונה הראשונה! אמא שלו הייתה מאושפזת בבית חולים היא הייתה אמורה להבריא וּמצבה ניראה שהוא עומד להתייצב אך שון ודן לא יידעו זאת ולכן ארכו קרב בקוגן קרוב לאזור בית החולים האמירה של הזמן שניגרמה במהלך הקרב גרמה לשינוי משמעותי אצלה (לירידה של קצב פעימות הלב) ולא ראו אותה מאז. (אפשר להסיק מכך שהיא מתה) בגלל זה שון האשים את עצמו בתחילת העונה הראשונה, ובגלל זה סקיירס (הבקוגנית שאינו נתנה לו קצת לפניי שמתה) חשובה לו מאוד מפניי שהיא הדבר היחיד שנשאר לו מאמא שלו חוץ מזכרונות והחיבור היחיד שנותר לו אלהָ, תכונה: ונטוס.

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רונו (נעמה אוזן) (עונות 1–4 חלק 2) – מתחרה בחבורה "בעלת פתיל קצר" ועובדת בבית הקפה של הוריה. מאוהבת בדן ונהיית חברה של דן בסוף העונה הראשונה אך כמו דן מכחישה זאת. תכונה: האוס.
  • ג'ולי (נועה שקפקיצקי) (עונות 1–4 חלק 2) – מתחרה בחבורה, מאוהבת בדן בהתחלה אבל אז מתאהבת בבילי, חבר ילדות ותיק שלה, מודה על הרגשות שלה כלפיו ומתחילה לצאת איתו בסוף העונה הראשונה. תכונה: סבטרה.
  • בילי גילברט (עונות 1–2) שחקן בקוגן שהיה מדורג במקום העשירי בעולם בין עשרת שחקני הבקוגן הטובים ביותר בעולם בעונה הראשונה (ולכן תשעת השחקנים האחרים בעשירייה ובעיקר קומבה נהגו לצחוק אליו). בילי תמיד חובש כובע אותו הוא מעף כשהוא זורק את הבקוגן שלו סרקלוייד (שנוהג לקרוא לו בוס), חבר ילדות ותיק של ג'ולי (נתן לה בובת קרבוי שרוכֵב על סוס מעץ כשהיו בגן שמוכרת רבות במהלך העונה הראשונה) מאוהב בג'ולי אוהב לעצבן אותה, מודה על הרגשות שלו כלפיה לקראת סוף העונה הראשונה ומתחיל לצאת איתה. במהלך העונה השנייה הוא יוצא לטיול מסביב לעולם וּמנסה להיות לוחם שברים (או משהו כזה) תכונה: סבטרה (אפשר לקרוא אליו עוד למטה).
  • אליס גהביק (טליה ברקאי) (עונות 1–4 חלק 2) – שימשה כמתכננת האסטרטגיה של הלוחמים, עובדת בבית הקפה של רונו. מחבבת את שון, נכדתו של ד"ר מייקל, הפכה למסקרייד שהושפעה גם מליבת הדממה ופיתחה פיצול אישיות. תכונה: דארקוס.
  • מסקרייד (דורון בן-עמי) (עונות 1–2) – לוחם בקוגן מוכשר בעל מסכה שנראית כמו משקף, בתחילת העונה הראשונה היה לו את הבקוגן ריפר אותו שלח אל ממד האבדון, נמצא במקום הראשון בעולם, בגלל זה לעיתים קרובות מתנהג כשחצן שאף אחד לא יכול לעמוד בדרכו. בעליו של הבקוגן הידראנויד שמתואר בעונה 1 בתור הבקוגן החזק מכולם ששולח את הבקוגנים אל ממד האבדון בקרב האחרון שלו נגד דן הוא הפסיד והוריד את המסיכה והתגלה שהוא אליס. ניסה להשיג את ליבת הנצח מווייברן ואת אנרגיית דארקוס מאקסידרה החייל האגדי. מופיע פעם אחת בעונה ה–2 כשהוא עוזר לאליס להילחם בשאדו פרו ביחד עם צ'ן לי וּלהתגבר על הפחד שלה ומאז לא מופיע יותר. תכונה: דארקוס.
  • ג'ו בראון (עונה 1) – ילד אשר לזמן מה גר בבית החולים ויצר את צ'ט הבקוגן שכל הלוחמים/ות נכנסים/ות עליו ויכולים/ות לדבר אחד עם השנייה. הבקוגן שלו הייתה ווייברן, אחת מהבקוגנים ה"לבנים" (שאין להם/ן תכונה) החזיקה בליבת הנצח בתוכה לפני שהעבירה אותה לדרגו בפרק האחרון של עונה 1. ולכן נעלמת. מחבב את צאן לי, בסוף העונה הראשונה הם/ן הופכים/ת לזוג.
  • קלאוס וון הרצן (עונות 1–2) שחקן האקווס הטוב ביותר בווסטל ובכדור הארץ היה המדורג השני בין שחקני הבקוגן הכי חזקים בעונה הראשונה. בחור עשיר ורגוע בעל עכוזה בכדור הארץ ובכמה עכוזות בווסטל. נראה לפעמים שהוא מאוהב בבקוגנית שלו. תכונה: אקווס
  • צ'ן לי (עונות 1–2) שחקנית בקוגן שיודעת קונג-פו ובעונה השנייה בעטה בכליות של שאדו פרוב, כשקלאוס בקש לבדוק את שלום אליס. בחורה רגוע ותוקפנית הייתה המדורגות השלישית בין עשרת שחקני הבקוגן הטובים ביותר בעונה הראשונה. מחבבת את גו' (מנהל אתר הצ'ט של הלוחמים), בסוף העונה הראשונה ג'ו וצאן לי הופכים/ת לזוג. תכונה: פיירוס.
  • חוליו סנטרה (עונה 1) בריון בקוגן עקשן ושחקן האוס מוכשר בכדור הארץ היה המדורג הרביעי בין עשרת שחקני הבקוגן הטובים ביותר בעולם בעונה הראשונה. תכונה: האוס.
  • קומבה וו צ'רלי (עונה 1) ילד קטן, עקשן, וּפיראי כמו הבקוגנית שלו. הפך מאויבו של שון למעריץ הכי גדול שלו היה המדורג החמישי בין עשרת שחקני הבקוגן הטובים ביותר בעולם בעונה הראשונה. תכונה: ונטוס.
  • בילי גילברט (עונות 1–2) חבר ילדות של ג'ולי ועזר לה בעונה השנייה להילחם באייס. מתואר עליו עוד למלא מתחת לקטגוריה של ג'ולי (רק בעוד קצת מידע מפורט) תכונה: סבטרה.

עונה שנייה (לוחמי המחתרת)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מירה פרמי (אלעד סמוכה) (עונות 2 ו-4) – מתחרה שהגיעה מווסטל מתגעגעת לאח שלה קית' מנסה למצוא אותו ולהחזירו. מחבבת מאוד את אייס ואת דן. מופיע בחלק ה-2 של עונה 4. תכונה: סבטרה.
  • אייס גריט (עונות 2 ו-4 חלק 2) – מתחרה מווסטל, עקשן ושחצן אך טוב לב, בהמשך העונה מתפתחת בינו לבין דן תחרות בין חברים. מאוהב במירה. תכונה: דארקוס.
  • ברון ללטוי (עונות 2 ו-4 חלק 2) – מתחרה מווסטל. ומעריץ מושבה של הלוחמים ובעיקר של דן, קורא להם תמיד מאסטרים/ת. תכונה: האוס
  • קית' פרמי / ספקטרה פנטום (מירון אהרונובי'ץ) (עונות 2 ו-4 חלק 1) – מתחרה מווסטל ובעבר מנהיג הווקסוס. ואחר כך אחרי הקרב עם דן הוריד את המסכה ועבר לעבוד אם מחתרת הבקוגן. תכונתו עד העונה השנייה היא פיירוס, אבל בעונה הרביעית מתחלפת לדארקוס. אחיה הגדול של מירה, מנהיגת המחתרת. והמנטור של גאס. מופיע בסוף החלק הראשון של העונה ה-4.
  • גאס גראב (עונות 2 ו-4 חלק 2) – עוזרו הנאמן של ספקטרה (קית') ומכונה גם "הכלבלב של ספקטרה" בקרב שאר חברי הווקסוס. בעבר היה מספר 2 ווקסוס עד שכמו ספקטרה (קית') גם הוא עזב והיצטרף למחתרת הבקוגן.

עונה שלישית (אבירי הטירה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רן קראולר (עונות 3 ו-4 חלק 1) – מתחרה גנדליה, בעבר לקח חלק במסדר התריסר וחיי את רוב חייב מוסתר מתחת לאדמה ביחד אם ליינהלט, הבקוגן השותף שלו. חבר טוב של מרוצ'ו ושל דן. מופיע בחלק ה-1 של העונה הרביעית. תכונה: דארקוס.
  • פאביה (עונות 3 ו-4 חלק 1) – נסיכת ניתיה ואחותה הקטנה של סרינה. (ולאחר מכן בעונה הרביעית הופכת למלכה), הייתה מאורסת ללוחם שנפל בקרב אם גנדליה לפניי שהלוחמים באוּ בשם ג'ין שארנוס היה שייך לו. מופיע בחלק הראשון של העונה ה-4. תכונה: האוס.
  • ג'ייק (עונה 3) – בן אנוש, משחק פוטבול, חבר של דן מבית הספר החדש שלו. ותמיד קורה לו דן הבדרן. לקראת סוף העונה 3 עבר שטיפת מוח במעבדה של קזרינה אבל אז חזר לעצמו בזכות דן ושאר הלוחמים. החדש בעונה ה-3 של לוחמי הבקוגן ותלמיד של ג'ולי לענייני סבטרה. שחקן פוטבול. תכונה: סבטרה.
  • סרינה (עונות 3 ו-4 חלק 1) – אחותה הגדולה של פאביה ובעבר מלכת ניתיה. מופיע בחלק ה-1 של העונה ה-4.
  • לינוס (עונה 3) – מתחרה מניתיה. נתן לרן את הבקוגן שלו. תכונה: פיירוס.
  • קפטן דלרטריט (עונות 3 ו-4 חלק 1) – מתחרה מניתיה לצד סרינה. מופיע בחלק הראשון של העונה ה-4. תכונה: האוס.

הבקוגן של הלוחמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דרגו (פיירוס דרגונויד) והתפתחיותיו- (הופיע בכל העונות ובכל הפרקים) הבקוגן של דן. שתמיד נלחם לצידו והציל אותו בכל הקרבות שלו. אחרי שהתפתח לפיירוס דרגוניוד אולטימטיבי נהיה לבקוגן מושלם. היה מאוהב בוויברן.
  • דרגונויד קולוסוס (קולוסוס משמעו ענק) (עונה 3) – בקוגן ענק ושומר של "צופן איב". הוא בקוגן ענק וחופשי ללא כדור.
  • אקווס פריאס (עונות 1, 2, ו-4) – הבקוגן הראשון של מרוצ'ו ואחרי שעבר את המבחן שלו בעונה הראשונה, התברר שבזמן של פריאס להתפתח, הוא משתכפל. הוא יצר את אנג'לו (מוצג כמלאך, יש לו גם כוחות האוס. הוא מציג את הצד הטוב של פריאס) ואת דיאבלו (מוצג כשטן, יש לו גם כוחות פיירוס. הוא מציג את הצד הרע של פריאס) שניהם נמצאים באותו כדור (ואחרי שכדור בקוגן מסתובב או אחרי שהבקוגן עצמו מסתובב אז הבקוגן הראשון הופך לבקוגן השני) אך הם מופיעים רק בעונה ה-2. מסוגל לשנות תכונה לדארקוס (בעיקר לדארקוס), לסבטרה.
  • אקווס (האוס) אנז׳לו (עונה 1) – בקוגן דמוי מלאך בעל כוחות אקווס והאוס (אמור להראות את הצד הטוב באופיו של פרייאס), נוצר כשפרייאס התפתח והיתרבה. חולק אותו כדור בקוגן עם אחיו דיאבלו (השטן) אך הוא (אנז׳לו) יותר דומיננטי בהמשך העונה מאחיו. בניגוד לדיאבלו אנחנו מנומס מאוד וּמציית לפקודות וּלבקשות של מרוצ'ו גם כשהוא לא מסכים איתו, ונוהג יותר לשתף פעולה אם פייראס. (אנז׳לו ודיאבלו מחליפים מקומות כשאחד מהם מתאפך על גבו (עושה שלטה)). הוא ודיאבלו מתבקחים הרבה וכמעט ולא מסכימים על שום דבר.
  • אקווס (פאיירוס) דיאבלו (עונה 1) – בקוגן דמוי שטן בעל כוחות אקווס ופאיירוס (אמור להראות את הצד הרע באופיו של פרייאס), נוצר כשפרייאס התפתח והיתרבה. חולק אותו כדור בקוגן עם אחיו אנז׳לו (המלאך) אך הוא (דיאבלו) פחות דומיננטי בהמשך העונה מאחיו. למרות שדיאבלו הוא השטן הוא אינו רשע כל כך האמת שהוא בכלל לא רשע, הוא רק אוהב להשבית וּלהיתגרות בבקוגנים אחרים. להילחם ובעיקר לתת אגרוף ישר בפנים (ולהמשיך לתקוף גם כשהבקוגן השני כבר דיי גמור אך לא נילחם) שונא להחליף מקומות עם אנז׳לו. (אנז׳לו ודיאבלו מחליפים מקומות כשאחד מהם מתאפך על גבו (עושה שלטה)). הוא ואנז׳לו מתבקחים הרבה וכמעט ולא מסכימים על שום דבר.
  • אקווס אלפין / אקווס מינקס אלפין (עונות 2 ו-4) – הבקוגן השנייה של מרוצ'ו. בדומה לפריאס, היא מסוגלת לשנות תכונה לוונטוס ודארקוס, ולשלב בין תכונותיה. מחבבת את פרייאס ומתנהגת כאחותו הקטנה. מגנה על סמורה/יער של בקוגנים שלא נלחמים בווסטל בשם ווָנְטוּ – בקוגנים דמויי ארנב עם תכונת אקווס.
  • אקווס אקווימוס (עונות 2 (מופיע רק בחלק קטן מעונה 2) –3) – הבקוגן השלישי של מרוצ'ו, בעונה השנייה הופיע השיבוט הדיגיטלי שלו. בדיוק כמו אלפין ופריאס גם אקווימוס הוא בקוגן שאוהב פשוט לזרום ולהנות מהחיים (בקוגן שטותניק–ליצן)
  • אקווס טריסטר (עונה 4) – הבקוגן הרביעי של מרוצ'ו בעונה 4 בחלק ה-1.
  • אקווס ראדיזן (עונה 4) – הבקוגן של מרוצ'ו בעונה 4 בחלק-2.
  • ונטוס סקיירס / ונטוס סטורם סקיירס (עונות 1, 2 ו-4) – הבקוגן הראשונה של שון, השאירה אותו עם אינגרם בעונה השנייה. שון קיבל את סקיירס מאמא שלו כמתנה כשהיא הייתה מאושפזת בבית החולים.
  • ונטוס אינגרם / ונטוס מאסטר אינגרם (עונות 2–4) – הבקוגן השני של שון. בתחילת העונה אינגרם הייתה בקוגנית נקבה אך אחרי שהתפתחה המין שלה השתנה והיא נהפכה לזכר (או משהו כזה).
  • ונטוס הווקטור (עונות 2–4) – הבקוגן השלישי של שון. בעונה 2 הופיע השיבוט הדיגיטלי שלו. בקוגן נינג'ה.
  • ונטוס טייליאן (עונה 4) – הבקוגן הרביעי של שון בחלק ה-1 של העונה ה-4.
  • ונטוס ג'אקור (עונה 4) – הבקוגן החמישי של שון בחלק ה-2 של העונה ה-4.
  • האוס טיגררה / האוס בלייד טיגררה (עונות 1 ו-4) – הבקוגן/ית של רונו. ביפן טיגררה הוא בקוגן זכר אבל בישראל ובארצות הברית טיגררה היא נקבה.
  • סבטרה גורם/סבטרה האמר גורם (עונות 1–4) – הבקוגן של ג'ולי, בעל קול נמוך.
  • סבטרה וילדה / סבטרה מגמה וילדה (עונות 2 ו-4) – הבקוגן של מירה. אחד מהבקוגנים המושלמים.
  • סבטרה כורדם (עונות 2–3) – הבקוגן של ג'ייק, בעונה 2 הופיע השיבוט הדיגיטלי שלו.
  • סבטרה באולדרון (עונה 4) – הבקוגן של פייג' (גרדנית).
  • האוס נמוס / האוס סיינט נמוס (עונות 2 ו-4) – הבקוגן של ברון. האוס סיינט נמוס הוא אחד מהבקוגנים המושלמים.
  • האוס ארנות' (עונות 2–4) – הבקוגן של פאביה, שבעבר היה שייך לג'ין (הארוס שלה). בעונה השנייה הופיע השיבוט הדיגיטלי שלו.
  • האוס וולפוריו (עונה 4) – הבקוגן של רייף (לוחם נתיה).
  • דארקוס הידרנויד / דארקוס דאבל הידרנויד / דארקוס אלפא הידרנויד (עונות 1, 2 ו-4) – הבקוגן של אליס/מסקרייד בהתחלה נלחם לצד מסקרייד עבור נאגה אבל כשמסקרייד הפסיד לדן הוא עבר לצד של הלוחמים ועזר בקרבות נגד נאגה, דארקוס אלפא הידרנויד הוא אחד מהבקוגנים המושלמים.
  • דארקוס פרסיבל / דארקוס חצות פרסיבל (עונות 2–4) – הבקוגן של אייס.
  • דארקוס ליינהלט (עונות 3–4) – הבקוגן של רן.
  • פיירוס הליוס / פיירוס הליוס המשולב / פיירוס הליוס mk2 / דארקוס אינפיניטי הליוס (עונות 2–4) – הבקוגן של ספקטרה/קית. החליף בין שתי תכונות.
  • ווייברן לבן (עונה 1) – הבקוגן של ג'ו, אחותו התאומה של נאגה, הייתה מאוהבת בדרגו. מתה בעונה הראשונה כשהאבירה ליידיו של דרגו את ליבת הנצח מפניי שלא יכלה לשאת אותה עוד, בעונה השנייה ובעונה הרביעית מופיעה רוחה של ווייברן. אחת מהבקוגנים המושלמים.
  • נאגה לבן / נאגה סיילנס לבן (עונה 1) – אחיה התאום של ווייברן, בקוגן לבן שהשתלט על ליבת הדממה. שנה את דרגו והיה האויב שלו. מת בסוף העונה הראשונה כשדרגו לקח ממנו את ליבת הדממה. נאגה דממה לבן הוא אחד מהבקוגנים המושלמים.
  • דארקוס סקייטרוס – הבקוגן של שון (עונה 4 חלק 1)
  • דארקוס אורבאום – הבקוגן של שון (עונה 4 חלק 2).
  • האוס רפטאק – הבקוגן של גאנץ, אחרי שגאנץ נעלם דן השתמש בו כזמני.
  • סבטרה רוקסטור- הבקוגן השני של מירה. שייך למרוצ'ו כזמני (עונה 4 חלק שני).
  • האוס ארוגון-הבקוגן הזמני השני של רונו (עונה 4).
  • אקווס סירנויד (עונות 1–2) הבקוגן האהובה של קלאוס. נמצאת באקווריום.
  • פיירוס פורטרס (עונות 1–2) הבקוגן של צ'ן. בעל שלושה פרצופים: עצב, צחוק וזעם.
  • האוס טנטקליר (עונות 1–4) הבקוגן של חוליו. עין ענקית ומוזרה (לא יכול לדבר לעומת האחרים).
  • ונטוס הרפוס (עונות 1–4) הבקוגן של קומבה. קשקשנית, חצופה, חסרת נימוס וקוראת לסקיירס: "סבתא", אך לקראת סוף העונה שתיהן הופכות להיות חברות.
  • סבטרה סייקלויד (עונות 1–2) הבקוגן של בילי. ממש חזק ובעל עין אחת, אגרופי ענק ופטיש.
  • סבטרה פרימו וולקן / סבטרה רקס וולקן (עונות 2–4) הבקוגן של גאס נאמן לו בכל מחיר.

נבלים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה: תומכיו של נאגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאגה לבן / נאגה סיילנס לבן (עונה 1) – בקוגן לבן שהשתלט על ליבת הדממה. מת בסוף העונה הראשונה כשדרגו לקח ממנו את הליבה. נאגה דממה לבן הוא אחד מהבקוגנים המושלמים

  • האל ג'י – דוקטור מייקל הושאפה מה ליבת הדממה ונוצרה האישיות נושפת האל ג'י הוא שותפו של נאגה.
  • פאלדין – 5 בקוגנים שעוזרים לנאגה בזמן הקרב מול דרגו. הושמדו על ידי הלוחמים, לאחר שהושמדו נאגה ניקז את כוחותיהם.
  • הראדי - אחד מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזר לנאגה בקרב האחרון, תכונותיו המשולבים היו: וונטוס ואקווס (שהתכונה הדומיננטית היא וונטוס), מסוגל לשכפל את עצמו לשיבוטים קטנים יותר שלו (שנראים כמוהו רק ילדים), הושמד על ידי סקיירס.
  • טייגן - אחת מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזרה לנאגה בקרב האחרון, תכונותיה המשולבים היו: וונטוס ואקווס (שהצד הדומיננטי הוא אקווס), מסוגלת להחליף תכונה כמו פרייאס ואלפין. אייגו נראית כמו בקוגן בצורת אדם מסוג וונטוס בהתחלה אבל היא בעצם דג ענקי שמעליב יש בקוגן דמוי אישה והיא נוהגד להתעות אנשים בכך (קצת כמו מפלצות דג דמוי נערה בכל מיני סיפורים). הושמדה על ידי פריאס.
  • טרקלויד - אחת מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזרה לנאגה בקרב האחרון, תכונותיה המשולבים הם: סבטרה והאוס (שהתכונה הדומיננטית היא סבטרה), עברה לצד של הלוחמים ולאחר מכן חזרה לוסטרויה להיות אם אחותה הגדולה. היא עשויה מבוץ ולכן היא יכולה לשבוג כל דבר שפגע בא ישירות כמו גרזן או ברק. היא נוהגת ליצור כדורי בוץ ענקיים להם היא מכניסה בקוגנים אחרים או שניהם היא יוצרת דברים. היא מאוד אוהבת משחקים ומשתעממת לבד בקלות. היתחברה אם דן מפניי שהשקים לשחק איתה והיה נחמד אליה ואל אחותה.
  • ריבידיר - אחת מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזרה לנאגה בקרב האחרון, תכונותיה המשולבים הם: סבטרה והאוס (שהתכונה הדומיננטית היא האוס), עברה לצד של הלוחמים ולאחר מכן חזרה לוסטרויה עם אחותה הקטנה. היא אוהבת משחקים ומשתעממת לבד בקלות. בניגוד לאחותה טרקלויד היא אינה בוכה כשתוקפים אותה. היא מרחפת בעלת שתיים זוגות ידיים, ידיים רגילות וידיים ענקיות אותן מפעילה בכוח המחשבה. היא אינה דומה לאחותה בשום צורה שהיא חוץ משהיא אוהבת לשחק איתה ומשתעממת בקלות. קל לעצבן אותה כמו את אחותה (ובניגוד לאחותה היא פחות סומכת על אנשים חדשים כמו על לוחמי הבקוגן)
  • סנטוריון - אחד מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזר לנאגה בקרב האחרון, תכונותיו המשולבים היו: פיירוס ודארקוס, הושמד על ידי דרגו.
  • דרומן - אחד מהבקוגנים המשולבים שנוצרו מהרס וסטרויה, עזר לנאגה בקרב האחרון, תכונותיו המשולבים הם פיירוס ודארקוס, הושמד על ידי טיגררה.

עונה שנייה: צבא הפולשים מווסטל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זנוהלד המלך – מלך וסטל (בעבר) ואביו של הנסיך הידרון. שנלחם בו. (מת בסוף העונה) בקוגן: פיירוס פרברוס (התפוצץ).
  • הידרון – נסיך וסטל לשעבר ובנו של המלך זֶנוֹהֶלְד. נלחם בו בסוף העונה השנייה לאחר שהצטרף למחרת לוחמי הבקוגן בראשון מירה. לאחר שניצחו בקרב הסופי נגד אביו, הוא החליט ללכת לחפש את וולט ולינק באזור הריק אליו שלך אותם לאחר שהם החליטו שהם רוצים להתחיל חיים חדשים. הבקוגן - שותף שלו הוא: סבטרה דריוד שהתפוצץ בקרב הסופי.
  • מיילין – מתחרה אקווס בווקסוס. בקוגן: אקווס אליקו (בעבר), אקווס מאקובס (התפוצץ) לוחמת קרה ואחזרית שונאת את שאדו ונעלמת יחד איתו לתוך הריק אחריי שנלחמה יחד אם שאדו בספאקטרה ובמירה במגרש לא יציב.
  • וולט- מתחרה האוס לשעבר בווקסוס. בקוגן: האוס ברונטיס היה החבר הטוב ביותר של הבקוגן שלו והתחרט על שנתן למיילין לזרוק אותו כשחיפש אותו הוא גילה באחזריות שהוא אצל גאס ששינה אותו. נעלם לתוך הריק אחריי שנילחם נגד הנסיך הידרון אחריי שרצה להתחיל חיים חדשים. בסוף העונה השנייה הנסיך הידרון הלך לחפש אותו ואת לינק באזור הריק אליו שלך אותם.
  • האוס ברונטיס – היה פעם הבקוגן השותף של וולט. בדיוק כמו אלפין (יכולה לשנות את תכונותהָ לוונטוס ולדארקוס), פריאס (יכול לשנות את תכונתו לדארקוס ולסבטרה) ודראקו–תתה (בקוגן המלכודת מסוג אקווס שמיילין זימנה בפרק בוא נילחמה מול מרוצ'ו ואלפין בפעם הראשונה, יכול לשנות את תכונתו או יותר נכון להשתמש בתכונות דארקוס, וונטוס ופאיירוס) גם ברונטיס יכול לשנות את תכונתו (אבל רק לעוד תכונה אחת תכונת דארקוס). יש לו אופי של לייצן אפל והוא מזכיר במראה שלו בובה על חוט. הוא ווולט לא היו סתם שותפים הם היו חברים אך בכל זאת וולט נתן למיילין לזרוק אותו אם שאר הבקוגנים, אז גאס מוצה אותו (וקורא לו מה שקרה לפייראס בעונה הראשונה כשמרוצ'ו הפסיד והוא (פייראס) נילקח לקלאוס). אז גאס משתמש בו (ברונטיס) נגדו (וולט) מה שמזעזע את וולט.
  • לינק וולאן – מתחרה ונטוס בווקסוס. בקוגן: ונטוס אלטאיר (נשבר) ונטוס אלוז (התפוצץ) השאיר רמז לאליס שאותה הוא אהב כדיי לעזור ללוחמים. היה המרגל של ספקטרה ולאחר מכן הפך למרגל של הנסיך הידרון. נעלם לתוך הריק אחריי שנילחם נגד הנסיך הידרון אחריי שרצה להתחיל חיים חדשים. בסוף העונה השנייה הנסיך הידרון הלך לחפש אותו ואת וולט באזור הריק אליו שלך אותם.
  • שאדו פרוב – מתחרה דארקוס בווקסוס. בקוגן: דארקוס האדס (חוסל על ידי הידראנויד), דארקוס ספיידר (התפוצץ) דארקוס פורטרס (מלכודת) (בעבר) נעלם יחד עם מיילין לתוך הריק אחריי שנילחם בספאקטרה ובמירה במגרש לא יציב.
  • פרופסור קלי פרמי – מדען של הוקסוס, בנה את כל הבקוגנים המכנים. אביהם של מירה וקית'. מת בסוף העונה ה-2 כשתירת ווסטל הושמדה. ראה את אות המצוקה של פאביה ללוחמי הבקוגן ממש לפניי שמת אך הוא היה היחיד. (אותו אות מצוקה הופיע בחיזיון שדן ראה כשהוא התעלף בעונה ה-3)

עונה שלישית: צבא הקיסרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בארודיוס – קיסר גנדליה. בקוגן: דארקוס פנטום דארק (דרקונויד).
  • נורזאק (בעבר), מתחרה סבטרה, היה החייל הוותיק ביותר מימיו של אביו של בארודיוס עזב את בארודיוס מפני שהוא פחד מכוחו של הכדור הקדוש הצטרף לצבא הלוחמים נגד בארודיוס. אחרי תבוסת בארודיוס נהפך לשליט גנדליה בקוגן: סבטרה סבאטור.
  • גיל – מתחרה פיירוס בקוגן: קרקיקס. הרג את קזרינה שהייתה סוג של "מתחרה" שלו.
  • קזרינה – מדענית האוס, (דֵי מטורפת ונהנתה מסבך של בקוגנים), פיתחה את דארק ואת ציוד הקרב של דארק קולוסוס. מתה בעונה הזו. בקוגן: לומאגראול.
  • אירזל – מתחרה ונטוס. בקוגן: סטרייקפיילר.
  • סטויקה – מתחרה אקווס (נזקיר קצת את שאדו פרוב). בקוגן: ליטירוס.
  • סיד (בעבר) – מתחרה פיירוס בצוות של רן. לפני שמת נתן לרן את רובאנויד מפני שידע שהוא היה בידיים טובות. בקוגן: רובאנויד (לאחר מכן הוא הבקוגן של לינוס).
  • לינה (בעבר) – מתחרת אקווס, הלוחמת החכמה ביותר מהצוות של רן חשבו שהיא מתה אך היא רק הייתה בתרדמת. בקוגן: פוספוס.
  • זנט (בעבר) – מתחרת האוס, היחידה שבאמת הפכה לחברה של הבקוגן שלה בסוף מהצוות של רן בצבע הקיסרות. חשבו שהיא מתה אבל היא והבקוגן שלה רק היו בתרדמת. בעלת יכולת נדירה לא רק להשתנות לבת אנוש כמו כל הגנדלים ותושביי ניתיה אלא גם יכולת להתחזות לכל בן או בת אנוש שתרצה. בקוגן: קונטסטיר הבקוגן היחיד מצבע הקיסרות שבאמת מכבד את השותפה שלו וחבר טוב שלה.
  • ג'סי גלן (בעבר) – מתחרה ונטוס בעל נפש של משורר שומר את הכלפים שלו בתוך ספר שירה, הבקוגן שלו לא סובל אותו אפילו שנראה לבסוף שדווקה לג'סי כן אכפת מימנו. חשבו שהוא אך הוא רק היה בתרדמת. בקוגן: בליתאון.
  • מייסון (בעבר) – מתחרה סבטרה, אחרי רן הוא ונורזאק היו הראשונים לעזוב את בארודיוס. בקוגן: אביור אחד בבקוגנים המבוגרים ביותר.

עונה רביעית: מכלול הכאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מגמל – הקיסר ברודיוס לשעבר. השתנה בגלל העונש של צופן איב יוצר בקוגני הכאוס. שותף: דארקוס רסאנויד [מת באמצע עונה 4]
  • אנוביוס – לוחם שמגמל יצר ונילחם בדן. שותף: דרקוס הורידיאן, פיירוס בולקנון, אקווס קראקנויד וכאוס אירון דראגונויד.
  • סלון – לוחמת שמגמל יצר ונלחמה בדן [מתה במהלך העונה 4]. שותף: כאוס פלאש אינגרם, ונטוס ספיירון, האוס קראול וסבטרה ורטקס.
  • כורדגון – לוחם שהיה מקטוגן שגנב את גופו של גאנץ. וקרא לעצמו ויזמן כדי שלא יחשדו. בסוף עונה 4 התמזג עם המקטוגנים שלו למשחית מקטוגן שנקרא משחית מקטביוס. שותפים: חבורת הנונטס וארבעת המקטוגנים החופשים.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נוביליון (פיירוס טיגררה) – (עונה 1) – בקוגן חכם וזקן, נהרג על ידי דרומן וסנטוריור (הופיע בעונה 1 פרק 43). יכולת: ניב מהיר.
  • ששת הלוחמים הקדומים – (עונות 1–2) – אפולוניר (פיירוס), לארס ליון (האוס), אוברוס (ונטוס), קלייף (סבטרה), פרוש (אקווס) ואקסידרה (דארקוס) כולם הקריבו את חיים כדי לתת לדרגו ולצוות שלו את האנרגיות הבסיסיות בעונה 2.
  • שוג'י – (עונות 1–3) – לחם בדן בעונה הראשונה, במשך מצטרף לצוות שלו. בהתחלה היה לוחם סבטרה ואז עבר להיות לוחם ונטוס וּלבסוף דארקוס (או ההפך).
  • אקירה – (עונות 1–3) – ילד קטן ואחיו של שוג'י.
  • ננה – (עונה 1 ושלישית) – ילדה קטנטנה ואחותם הקטנה של שוג'י ואקירה ולימדה אותם על הבקוגן ותכונתה היא ונטוס, היא לוחמת בקוגן טובה בהרבה מהאחים שלה. הצילה את ג'ולי ואת בילי נגד אחת מהבקוגנים שנוצרו מהשילוב בין עולמות האוס וסבטרה (הם היו התכונות שלה, והם היו בקוגנים לא רגילים מפני לאחר שנאגה לקח את ליבת הדממה וסטרויה השתנתה וכל שני עולמות התמזגו).
  • פיירוס נאו זיפרטור "נאו זיבזם" – (עונה 3) הבקוגן הישן של לינוס, נלקח על ידי סוכני גנדליה. ונהרג כשהעביר לדרגו את הכוח אליו שמר (ממש כמו אצל ווייברן).
  • כריסטופר – (עונה 1) לוחם בקוגן צעיר בגילו של מרוצ'ו למד להילחם מאליס ומעריץ של קלאוס וּלמד מימנו כמה דברים על לחימה עם אקווס. למד מאליס להאמין בעצמו וליבתוך הבקוגן שלו, אתו דבר הזכיר לה כשנלחמה מול רבדיר איתו ואם קלאוס בקרב האחרון נגד נגע. תכונה: אקווס.

חשיבות הבקוגן המושלם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבקוגן המושלם הוא בקוגן אשר התפתח לרמה מושלמת ואז גופו נהייה מושלם ורק הוא יכול להכיל בתוכו את הליבה המושלמת (ליבת הנצח שהוחזקה בתוך וייברן שלא התפתחה וכשהיא העבירה את הליבה לדרגו היא מתה וליבת הדממה שהוחזקה בידי נאגה שהתפתח) אלה הבקוגן המושלמים: פיירוס פיוז'ן דרגונויוד, התפתחותו ה-11 של דרגו (אם כי היה יכול באותה העת להחזיק בליבות אחרי ההתפתחות השלישית שלו), דארקוס אלפא הידרנויד, האוס סיינט נמוס, סבטרה מגמה וילדה דארקוס אינפיניטי הליוס, וייברן לבן ונאגה דממה לבן. חשיבותו היא להחזיק בכוחות חזקים כמו הליבה המושלמת כדי לשמור על וסטרויה החדשה.

בקוגנים וציודי קרב עם שמות חיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דרגונויד "דרגו"
  • סרפנויד "סנייקי"
  • סטינגלש "סקורפיון"
  • אקווס "אקווה"
  • גריפון "גריפין"
  • טיגררה "טיגי"
  • הידראנויד "הידרא"
  • פיירוס "נובה"
  • סבטרה "טרה"
  • סקורפיון "סקורפיו"
  • טרי פוטאפסילון "טריפוטיה"
  • פרימו וולקן "וולקן"
  • וייפר הליוס "הליוס"
  • ת'אנדר וילדה "וילדה"
  • מגה נמוס "נמוס"
  • דינמו "קלון ספיידר"
  • מגה ברונטיס "ברונטיס"
  • ג'טקור "ליבת סילון"
  • באטל קראשר "מרסק קרב"
  • סוויור "כנפת"
  • רוק האמר "פטיש אבן"
  • בומיקס "מגה בלאסטר"
  • ציוד וילנטור "ציוד קולי"
  • באטל טורביין "בוכנת קרב"
  • איירקור "ליבת אוויר"
  • זיפרטור "זיבזם"
  • דארקנויד "דארק"
  • אקספלוסיקס "קרוס באסטר"
  • קווין בלאסטר "שוקסרוק"
  • ספירגיס "לינסאטו"
  • סוניקנון "תותח קולי"

צופן איב ודרגונויד בראשית ודראקונויד בראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צופן איב הוא ישות עליונה שברא את הבקוגנים ומאכלסת את הדי אן אי של כולם שומרה הוא דראגונויד קולוסוס ובניה הראשונים. דרגו קיבל את כוחותיה בקרב על ניתיה.
  • דרגונויד בראשית הוא אבות אבותיו הקדומים ביותר של דרגו ויש לו את הכוחות שלו ועוד הרבה יותר מזה כולל כוחו של צופן איב הוא שולט בכול התכונות הוא עצמו הליבות והוא דרקון האש של הבראשית הוא שולט בכוח של מיתה שליטה בכול הבקוגנים כי הוא אחד משני הבוראים. המקטוגן שלו הוא משחית דראגונויד שהושאל לדרגו בעונה הרביעית בחלק השני.
  • דאראקנויד בעל כוחות אפלים. דרקון החושך של הבראשית.
  • פיורי בקוגן שדרגונויד בראשית כלא בממד האבדון יחד עם הנונטס.

את דרגונויד בראשית אפשר לקנות עם דרגונויד קולוסוס ואת דאראקנויד אפשר לקנות את הכדור של פנטום דאראק כי הם נראים אותו דבר אבל הכוח שונה.

בקוגן לבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוגן לבן הוא בקוגן שבעת חילוקה של וסטרויה לשישה עולמות הם נישארו ללא כל כוח וחייהם קצרים משאר הבקוגן. ידוע עד כה רק על 3 בקוגנים לבנים: רֶייבֶן, נאַגה ופְיוּרי.

בקוגן מלכודת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוגן מלכודת הם בקוגנים שמתו, וחזרו מחדש בצורות שונות חוץ מעיגול (אליפסה, משולש).

בקוגן מכני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוגנים מכנים הם בקוגנים שאבא של מירה וקית', קלי, יצר בשביל הווקסוס שרצו להשמיד את הבקוגנים החיים. כולם הושמדו במהלך העונה השנייה. הליוס, הבקוגן של ספקטרה / קית', הוא חצי אמיתי חצי מכני.

ציוד קרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציוד הקרב נוצר בידי אבירי הטירה והגנדלים למטרת שיפור יכולותיהם של הבקוגן. בעונה 4 ציוד קרב נקרא בקו ננו. הופיע לראשונה ב"בקוגן: וסטרויה החדשה".

חליפות קרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

חליפות הקרב נוצרו על ידי מירה וקית' בשביל לחזק את הבקוגנים.

מקטוגנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקטוגנים נוצרים מהתיאום בין הבקוגן שלהם לשותף האנושי שלהם, והם יכולים לשלוט בהם כל עוד יש ביניהם איזון. במקרה ואין איזון ביניהם, המקטוגנים נוצרים מכעס ואי איזון בלי כוונה ואי אפשר לשלוט בהם, והם יכולים להזדמן מהשמיים, כל פעם בקרב שהתיאום בין הלוחמים נחלש, אפילו ללא כוונה (בעונה 4 נראה "משחית מקטביוס", אשר נוצר מבקוגנים בלי שותף אנושי). יש שלושה סוגים של מקטוגנים: מקטוגן רגיל, מקטוגן טיטן (כמו מקטוגן אבל יותר ענקי ויותר חזק, והוא נוצר מהקשר בין השותף האנושי לבקוגן ולמקטוגן) ומשחיתי מקטוגנים (בעונה 4 נראה שילוב של כורדכון, סלייסרק, אקסוסטרייקר ומנדיבו שנקראו ביחד "משחית מקטביוס", והיה את משחית דרגונויד מעונה 4 חלק 1, של דן ודרגו, שלא היה שילוב של מקטוגנים, אשר היה המשחית היחידי שהיה ככה, שהיה גם התחליף למקטוגנים מעונה 4 חלק 2).

בקוגן כאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוגן כאוס הוא בקוגן שנוצר מהכאוס ונועד לכאוס. חלקם נוצרו על ידי מגמל להיות צבא הפלישה.

רכב תקיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי רכב חזקים ומהירים שנוצרו על ידי אנשי גנדליה למטרת חיזוק הבקוגנים.

בקוגן נגד מארוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוגן יצרה 5 בקוגנים בהשראת מארוול: ספיידרמן, איירון מן, וולברין, הגולגולת האדומה וקפטן אמריקה.

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה יש משחק קלפים המורכב מקלפים מגנטיים ומכדורים שבתוכם מגנט.

במשחק יש 2 סוגי של קלפים:

  • קלפי יכולת (קלפי נייר וקלפים מגנטיים)
  • קלפי שער (קלפים מגנטיים)

כדור צעצוע נפתח לדמות בקוגן בהצמדתו לקלף שער.

תת-סוגים של קלפים:

  • קלפים אסורים
  • קלפי יכולת ציוד קרב
  • קלפי יכולת רכבי הקרב
  • קלפי יכולת חליפות קרב
  • קלפי יכולת מקטוגנים

המשחק זכה בתואר "צעצוע השנה" בארצות הברית בשנת 2009.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בקוגן בוויקישיתוף