קדימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בקרוב)

קְדִימוֹןלעז: טְרַיילֶר; מאנגלית: Trailer) הוא קטע וידאו קצר לקידום סרט קולנוע, סרט טלוויזיה, סדרת טלוויזיה או משחקי מחשב.

הקדימון מופץ לציבור הרחב טרם צאתו לאקרנים של הסרט, כחלק מאמצעי השיווק שלו. כינוי הנהוג בתעשיית הטלוויזיה הוא פְּרוֹמוֹ, המקדם סדרות טלוויזיה. בישראל כונו קטעים אלו בעבר "קטעי בקרוב", מכיוון שהוצגו בבתי קולנוע לפני הקרנת הסרט, ובסיומם הוצגה שקופית עם המילה "בקרוב". האקדמיה ללשון העברית קבעה את המונח "קדימון"[1], משום שסרטון זה מגיע קודם לפרסום סרט הקולנוע, הטלוויזיה או משחק המחשב.

קדימונים נועדו לפרסם, לעניין בצורה אטרקטיבית ולהעלות את מודעות הקהל לגבי צאתם הקרובה של סרטים למסכים. קדימונים ערוכים בצורה קצרה ומהירה המרובה באפקטים, ומכילים קטעים נבחרים מהסרט ומוצגים בו השחקנים הראשיים. הם משלבים לרוב מגוון אלמנטים כדי למשוך את הקהל. אלה יכולים לכלול קטעים של קטעי פעולה אינטנסיביים, רגעים דרמטיים, סצנות קומיות, אפקטים מיוחדים ודיאלוג בלתי נשכח. למוזיקה יש תפקיד מכריע במתן הטון ובהגברת ההשפעה הרגשית של הטריילר. קריינות או כיתוב עשויים להיות משולבים גם כן, כדי לספק מידע נוסף או הקשר, הנדרש להבנת הקטעים המוצגים.

קדימונים לסרטי קולנוע נמשכים בדרך כלל כ-2 עד 3 דקות, אם כי יש מגוון אורכים בהתאם לאסטרטגיית השיווק הספציפית או לאופי הסרט. הם מעוצבים בקפידה כדי לספק סקירה תמציתית של עלילת הסרט, הדמויות ורגעי המפתח, תוך כדי הצגת המאפיינים הייחודיים של הסרט.

קדימונים מופצים בכל אמצעי המדיה, לרבות הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנט. בתי קולנוע מציגים אותם כחלק ממקבץ הפרסומות, קודם להקרנת הסרט לו רכשו הצופים שבאולם את הכרטיס. בנוסף, ברוב הפעמים נחתמים הסכמים בין חברות הפקה לבין אתרים משמעותיים ברשת לאירוח קובצי וידאו, כמו אתר YouTube, לפרסום ולהפצה מועדפת של קדימונים באתריהם.

קיימות שלל תחרויות שנתיות, רשמיות ולא-רשמיות, בקטגוריית "הקדימון הטוב ביותר", לרבות פרס טריילר הזהב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]