ברנדה ואקרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנדה ואקרו
Brenda Vaccaro
ברברה ואקרו, 1969
ברברה ואקרו, 1969
לידה 18 בנובמבר 1939 (בת 84)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1961 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר לתאטרון נייברהוד פלייהאוס
  • Thomas Jefferson High School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנדה בואל ואקרואנגלית: Brenda Buell Vaccaro; נולדה ב-18 בנובמבר 1939) היא שחקנית קולנוע ותיאטרון אמריקאית, זוכת פרס גלובוס הזהב ומועמדת פרס אוסקר בשנת 1976 על הופעתה בסרט "פעם אחת זה מספיק".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואקרו נולדה בברוקלין לזוג מהגרים איטלקים, כריסטין ומריו ואקרו. גדלה בטקסס, שם הוריה היו בעלי מסעדה איטלקית ידועה. לאחר שסיימה את לימודיה נסעה לניו יורק ולמדה תיאטרון בבית הספר "Neighborhood Playhouse".

בתחילת שנות ה-70 ניהלה ואקרו מערכת יחסים מתוקשרת בת שש שנים עם השחקן מייקל דאגלס. לוואקרו היו ארבע מערכות נישואים: הראשונים היו למנהל התיאטרון מרטין פריד, השניים היו לעורך הדין ויליאם בישוף והשלישיים היו לצלם צ'ארלס קאניזרו. ואקרו נשואה לבעלה הרביעי, בעל המסעדה גיא הקטור, משנת 1986.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופיעה לראשונה בברודוויי במחזה "כולם אוהבים לשם", עליו קטפה את פרס התיאטרון העולמי. ואקרו הועמדה בכל 30 שנותייה כשחקנית תיאטרון לשלושה פרסי טוני על הופעותייה במחזות "פרח הקקטוס", "אנשי הלהתראות" ובמחזמר "איך עכשיו, דאו ג'ונס".

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפרסמה בקולנוע בסרטו של ג'ון שלזינגר "קאובוי של חצות" בתור שירלי המשלמת לג'ו בק (ג'ון ווייט) כדי שישכב איתה. על ההופעה בסרט הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב.

באמצע שנות ה-70 זכתה להצלחה משמעותית בקריירה שלה, כשקטפה את פרס אמי על הופעתה הקומית בסרט הטלוויזיה "מצב הדברים" ואת פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "פעם אחת זה מספיק". את פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר לו הייתה מועמדת הפסידה ללי גרנט, איתה הופיעה בסרט האסונות "שדה תעופה 77".

ואקרו שיחקה לאחר מכן בסרט "קפריקורן 1" בתפקיד קיי אשתו של קולונל חיל האוויר צ'ארלס ברובייקר, בפרודיה על הגיבור "זורו" בתור פלורינדה אשתו של קפטן אסטבן (רון ליבמן) ובעיבוד הקולנועי לקומיקס "סופרגירל" בתור ביאנקה העוזרת של סלינה (פיי דאנאוויי).

ואקרו דיבבה במשך שבע שנים בסדרת האנימציה המצליחה "ג'וני בראבו" את דמותה של באני אמו של ג'וני. שיחקה בסרטה של ברברה סטרייסנד "שתי פנים למראה" ובהפקה הטלוויזיונית של בארי לוינסון "ד"ר מוות ומיסטר ג'ק" בתור מרגו ג'נוס, אחותו של הרופא ג'ק קבורקיאן (אל פצ'ינו).

בשנת 2017 שיחקה וארקו בסדרת המותחן פסיכולוגי של נטפליקס "צוענייה", בכיכובה של נעמי ווטס.

ב-9 בדצמבר 2021 עלתה לאוויר סדרת הספין אוף ל"סקס והעיר הגדולה", "פשוט ככה", בה משתתפת ואקרו בתפקיד גלוריה מרקט.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברנדה ואקרו בוויקישיתוף