ג'ון גודמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון גודמן
John Goodman
גודמן, מרץ 2006
גודמן, מרץ 2006
לידה 20 ביוני 1952 (בן 71)
Affton, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה John Stephen Goodman עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975
מקום לימודים
  • אוניברסיטת המדינה של מיזורי
  • St. Louis Community College
  • Affton High School עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'ון גודמן בכנס קומיק-קון, סן דייגו 2016
ג'ון גודמן בכנס קומיק-קון, סן דייגו 2016

ג'ון סטיבן גודמןאנגלית: John Stephen Goodman; נולד ב-20 ביוני 1952) הוא שחקן אמריקאי הידוע בתפקידיו הקומיים, ובפרט הופעותיו ברבים מסרטיהם של האחים כהן ותפקידו בסדרת הטלוויזיה "רוזאן". זכה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודמן נולד באפטון, מיזורי, ארצות הברית. לגודמן אחות בשם אליזבת ואח בשם לזלי. משפחתו נוצרית והוא ממוצא אנגלי, גרמני וולשי. ב-1954, מת אביו מהתקף לב. הוא זכה במלגה ללימודי פוטבול באוניברסיטת דרום-מערב מיזורי. במהלך אותה תקופה, החליט גודמן כי הוא רוצה להיות שחקן ועבר לניו יורק ב-1975. הוא החל להופיע בתיאטראות ופרסומות טלוויזיה, ובתחילת שנות ה-80, הוא התחיל לשחק בקולנוע.

גודמן התפרסם בזכות תפקידו כדן קונר בקומדיית מצבים המצליחה "רוזאן", אשר שודרה בין השנים 19881997 ברשת ABC. הוא הופיע בסיטקום משלו, "נורמל, אוהיו", שם הוא גילם הומוסקסואל שחזר לעיירת הולדתו כדי להתחיל חיים חדשים. למרות שהסדרה העבירה מסר חיובי לקהילה ההומו-לסבית, היא לא זכתה במעריצים רבים מקהילה זו, והיא נקטלה על ידי המבקרים. גודמן הוא מנחה אורח שכיח בסטרדיי נייט לייב, והוא הופיע בתפקיד זה פעמים רבות. ג'ון גודמן גם גילם תפקיד בסדרה "הבית הלבן" במשך מספר פרקים. ב-2006 התארח בסדרה הדרמה קומית "סטודיו 60" ב-NBC, שעל תפקידו זה זכה גודמן בפרס אמי לשחקן אורח מצטיין בסדרת דרמה. בשנת 2011 השתתף גודמן בסרט האילם "הארטיסט" בתפקיד מנהל הסטודיו אל זימר.

באפריל 2013 החל לשחק בתפקיד ראשי בסאטירה הפוליטית "בית אלפא" בתפקיד של ג'יל ג'ון ביגס, סנאטור רפובליקני מטעם צפון-קרוליינה. באוקטובר 2014 עלתה העונה השנייה והאחרונה של הסדרה.

בשנת 2015 שיחק בדמותו של דוני בחידוש של וסט אנד למחזה "אמריקן באפלו" פרי עטו של דייוויד מאמט.

ב-2017 שיחק בסרט הדרמה "הגיבורים של בוסטון", באותה שנה השתתף גם בסרט ההרפתקאות "קונג: אי הגולגולת", אשר מהווה אתחול לסדרת סרטי קינג קונג.

ב-2018 החל לככב בסיטקום של ABC, "הקונרים", בתפקיד הראשי של דן קונר.


פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון גודמן בוויקישיתוף