ג'וני נוקסוויל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וני נוקסוויל
Johnny Knoxville
ג'וני נוקסוויל, 2010
ג'וני נוקסוויל, 2010
ג'וני נוקסוויל, 2010
לידה 11 במרץ 1971 (בן 53)
נוקסוויל, טנסי, ארצות הברית
שם במה ג'וני נוקסוויל
שם לידה Philip John Clapp עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון סאות'-דויל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיליפ ג'ון "פי ג'י" קלאפאנגלית: Philip John "PJ" Clapp; נולד ב-11 במרץ 1971), המוכר בשם הבמה ג'וני נוקסוויל (Johnny Knoxville), הוא שחקן, קומיקאי, פעלולן, תסריטאי ומפיק קולנוע אמריקאי. מוכר בעיקר כיוצר וחבר צוות התוכנית הטלוויזיונית "ג'קאס" ששודרה בין השנים 20002002 בערוץ MTV, ובסדרת סרטי "ג'קאס" שיצאו לאחר מכן.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליפ ג'ון קלאפ נולד בנוקסוויל, טנסי שבארצות הברית, למשפחה נוצרית. בנם של למויין ופיליפ קלאפ, מוכר מכוניות. אחרי שסיים את לימודיו בבית הספר התיכון סאות' יאנג בשנת 1989, הוא עבר לקליפורניה כדי להיות שחקן והחל להופיע בפרסומות ועוד. כאשר ה"פריצה הגדולה" לא הגיעה, הוא החליט ליצור לעצמו הזדמנויות על ידי כתיבה ורעיונות למאמרים במגזינים שונים. אחד מהרעיונות שלו היה לבחון ציוד של הגנה עצמית על עצמו, רעיון זה משך את תשומת לבו של ג'ף טרמיין, עורך מגזין הסקייטבורדינג "אח גדול". הפעלולים צולמו ונכללו בווידאו "מספר שתיים" של המגזין.

נוקסוויל ושותפו המייסד ג'וזף ספרי אחראים על הרבה מהרעיונות בג'קאס. עם עזרה מהבמאי ספייק ג'ונז הם העלו סדרה לרשתות שונות. לאחר זמן מה נוצרה עסקה עם MTV וכך ג'קאס נולד. לפני שידור הבכורה של ג'קאס בערוץ MTV נוקסוויל דחה הצעה לבצע את פעלוליהם על בסיס שבועי בסאטרדיי נייט לייב.

בשנת 2002 בוטלה הסדרה ג'קאס עקב תלונות של הורים שילדיהם מחקים את הפעלולים בסדרה, בסוף אותה שנה יצא לאקרנים ג'קאס: הסרט שבנוי על אותו סגנון של הסדרה, הסרט היה הצלחה קופתית והופקו לו סרטי המשך בכל ארבע שנים.

בשנת 2005 שיחק לצד הית' לדג'ר בדרמה שמספרת על תרבות הסקייטבורד, "שליטי דוגטאון" בבימויה של קתרין הארדוויק

ב-2012 שיחק בסרט הקומדיה "גודל מצחיק" ("Fun Size") לצד ג'יין לוי, ויקטוריה ג'סטיס וצ'לסי הנדלר.

בשנת 2013 שיחק נוקסוויל בסרט ג'קאס מציגים: חרא סבא בתפקיד ארווינג זיסמן, הסרט מבוסס על מערכון קבוע מסרט ג'קאס על בחור זקן גס רוח שלרוב נפצע. הסרט מצולם במצלמה נסתרת כשנוקסוויל מותח עוברי אורח תמימים, בדומה לסרטיו של סשה ברון כהן. הסרט היה שובר קופות והיה הסרט הכי מצליח של אותו שבוע ואחד מהסרטים הכי מצליחים בשנת 2013.

ב-2014, הוא דיבב את קולו של לוחם הנינג'ה לאונרדו בסרט צבי הנינג'ה שיצא לאקרנים באוגוסט של אותה שנה. בשנת 2016 הוא כיכב לצדו של ג'קי צ'אן בקומדיית האקשן "השגחה צמודה". בשנת 2018 הוא כיכב בסרטו 'Action Point', בו משולבים פעלולים מסרטי ג'קאס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נוקסוויל התחתן לראשונה ב-15 במאי 1995 עם חברתו מלאני קיטס ולהם בת שנולדה ב-4 בינואר 1996. ביולי 2006 הזוג נפרד והתגרש סופית במרץ 2008.

באוגוסט 2009 הודיע כי הוא וחברתו נעמי נלסון, מצפים לילד משותף. בדצמבר 2009 נולד בנם הראשון ובספטמבר 2010 נלסון ונוקסוויל נישאו. באוקטובר 2011, נולדה לזוג בת משותפת. ביוני 2022 דווח כי הזוג החליט להתגרש[1].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וני נוקסוויל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Olivia Jakiel June 17, 2022 12:40 Am, Johnny Knoxville Files for Divorce from Naomi Nelson After Nearly 12 Years of Marriage, PEOPLE.com (באנגלית)