ג'וש גד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'וש גאד)
ג'וש גד
Josh Gad
גד בטקס פרסי אנני ה-41, 2014
גד בטקס פרסי אנני ה-41, 2014
לידה 23 בפברואר 1981 (בן 43)
ארצות הבריתארצות הברית הוליווד, פלורידה, ארצות הברית
שם לידה Joshua Ilan Gad עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
מקום לימודים
  • בית הספר לאמנויות יפות של קרנגי מלון
  • University School of Nova Southeastern University עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אידה דרוויש (2008–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Isabella Gad עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ושוע אילן "ג'וש" גדאנגליתJoshua Ilan "Josh" Gad; נולד ב-23 בפברואר 1981) הוא שחקן, מדבב, קומיקאי וזמר יהודי-אמריקאי. ידוע כמדבב של אולף בזיכיון "לשבור את הקרח" וכארנולד קנינגהאם במחזמר "ספר המורמונים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גד נולד בהוליווד, פלורידה. אמו היא מתווכת ואביו החורג הוא יועץ השקעות. אביו הוא יהודי שהיגר מאפגניסטן ואמו היא ממוצא יהודי-אשכנזי והם גידלו אותו כיהודי.

למד בבית הספר Nova Southeastern וסיים את לימודיו ב-1999. לאחר מכן למד בקולג' לאמנות יפה של אוניברסיטת קרנגי מלון וסיים בשנת 2003 את לימודיו עם תואר לאמנות יפה בדרמה.

ב-2008 נישא לשחקנית אידה דרוויש. יש להם שתי בנות (נולדו ב-2011 ו-2014). גד הצהיר כי עם זאת שהוא אוהב את המסורת היהודית, הוא גם מכבד את המסורת הנוצרית של אשתו הקתולית וחוגג עמה את חגיה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גד גילם את קריין החדשות בסדרת הקומדיה של פוקס Back to You שנמשכה עונה אחת בשנים 2007–2008. גד הופיע גם בתוכנית הדיילי שואו. 

גד בשנת 2010

בשנת 2008 שיחק בתפקיד משנה בסרט 21, ושחקן ראשי בסרט הרוקר. ב-2010 שיחק בסרט אהבה וסמים אחרים.

גד שיחק במחזמר של תיאטראות ברודוויי ספר המורמונים. הופעתו האחרונה במחזמר הייתה ביוני 2012. בשנת 2011 היה מועמד לפרס טוני לשחקן הטוב ביותר במחזמר, אך לא זכה.

ב-2011 הייתה לגד הופעת קמע בסדרה "משפחה מודרנית", ושיחק בסרט "מרדי גרא: חופשת אביב". ב-2012 דיבב את קולו של לואיס בסרט עידן הקרח 4: יבשת בתנועה, כמו כן השתתף בפרק בסדרה "הבחורה החדשה". באותה שנה יצר את סדרת הטלוויזיה "1600 פן" לרשת NBC, בו גם כיכב שיחק בתפקיד ראשי של סקיפ גילגריסט ג'וניור, בנו הבכור של נשיא ארצות הברית. הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת.

ב-2013 שיחק בסרט ההתמחות וכן בסרט "ג'ובס" בתפקיד סטיב ווזניאק. באותה השנה דיבב את אולף בסרט "לשבור את הקרח". ב-2014 שיחק בסרט הלוואי והייתי כאן של זאק בראף בתפקיד האח של הדמות הראשית.

ב-2015 שיחק לצד קווין הארט וקיילי קווקו בסרט הקומי "שושבין להשכרה" (אנ'), וכן שיחק לצידו של בילי קריסטל בסדרת הקומדיה של רשת FX, הקומיקאים. בנוסף כיכב לצד אדם סנדלר ופיטר דינקלג' בסרט "פיקסלים".

בשנת 2017 גילם את לה-פו בסרט הלייב אקשן "היפה והחיה" של חברת וולט דיסני, רימייק לסרט ההנפשה משנת 1991. באותה שנה שיחק בקומדיה "נשמה של כלב" בבימויו של לאסה הלסטרם, בסרט "רצח באוריינט אקספרס" של הבמאי קנת בראנה ובדרמה המשפטית "מרשל" לצד צ'דוויק בוזמן.

ב-2019 השתתף בסרטי ההמשך "נשמה של כלב 2", "אנגרי בירדס - הסרט 2" ו"לשבור את הקרח 2" וכן שיחק בקומדיית הזומבים "מפלצות קטנות" לצד לופיטה ניונגו.

בשנת 2020 שיחק בסרט הפנטזיה של קנת בראנה "ארטמיס פאול" שמבוסס על הספר באותו שם מאת הסופר האירי אואן קולפר. באותה שנה יצר את סדרת האנימציה "סנטרל פארק" עבור שירות הסטרימינג אפל TV פלוס בה הוא גם מדבב את הדמות ברדי. עוד באותה שנה הוא חזר לדבב את אולף בסרט הקצר "היה היה איש שלג".

בשנת 2021 גילם את עצמו בתפקיד אורח בסדרה "מבוימים", ובהמשך השנה שב לדבב את דמותו של אולף בסדרה "אולף מציג". באותה שנה נודע כי ישוב לגלם את לה-פו בסדרת הטלוויזיה "עיירה קטנה" בדיסני+, ותשמש כפריקוול עבור עלילת הסרט "היפה והחיה" ותתמקד בדמויותיהם של גסטון ולה-פו.

בשנת 2022 שיחק בסדרת הפנטזיה הרומנטית "Wolf Like Me" בתפקיד ראשי בתור גארי, חד הורי שמתאהב באישה חדשה.

בשנת 2023 דיבב את דמותו של גאס הלברדור בסרט הקומדיה "דוגי סטייל".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וש גד בוויקישיתוף