ג'וש לוקאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וש לוקאס
Josh Lucas
ג'וש לוקאס, יולי 2014
ג'וש לוקאס, יולי 2014
לידה 20 ביוני 1971 (בן 52)
ליטל רוק, ארקנסו, ארצות הברית
שם לידה Joshua Lucas Easy Dent Maure עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים
  • Gig Harbor High School
  • Peninsula School District עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Rachel Mortenson עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.joshlucas.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ושוע לוקאס איסי דנט מאורראנגלית: Joshua Lucas Easy Dent Maurer; נולד ב-20 ביוני 1971) הוא שחקן קולנוע אמריקאי, השתתף בסרטים "נפלאות התבונה", "פוסידון", "אין כמו אלבמה","הענק" ו"אמריקן פסיכו".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס נולד בבירת ארקנסו ליטל רוק, בנם של מישל, אחות, ודון מאורר רופא חדר מיון. סביו ממוצא פולני. לוקאס גדל במקומות שונים בדרום ארצות הברית ביחד עם שתי אחיותיו ואחיו דאווין, עקב מעברי דירה של הוריו שהיו פעילים חברתיים נגד שימוש בנשק ובאנרגיה גרעינית הקימו קמפיינים כנגד התופעה. עד גיל 13, הוא גר בשלושים מקומות שונים ביניהם סאליבנס איילנד. לבסוף השתקעה משפחתו בעיר גיג הרבור שבוושינגטון ולוקאס למד בבית ספר ובתיכון המקומיים, לוקאס לא ניסה להתקבל למכללה או לאוניברסיטה לאחר שסיים את לימודיו, אלא עבר להתגורר בהוליווד במטרה לפתח קריירת משחק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה קיבל הופעות אורח בסדרות קומדיות המצבים כמו "פרקר לואיס" ו"החיים ממשיכים", ב-1993 קיבל תפקיד קטן במותחן ההרפתקאות הטראגי של פרנק מרשל "לחיות" אודות אסון "טיסה 571 של חיל האוויר האורוגוואי" ובהפקתו הטלוויזיונית של סטיבן ספילברג "מחזור 61'" בתור הגנרל הצעיר ג'ורג' ארמסטרונג קסטר. ב-1997 השתתף לוקאס בהפקה הישראלית "מינוטאור" המבוססת על ספרו של בנימין תמוז " מיניטאור" בתור סטודנט.

בשנת 2000, הופיע בדרמה העצמאית בהפקתו של מרטין סקורסזה "מישהו לסמוך עליו" בתור רודי קולינסקי, בנוסף כיכב בשני מותחנים ספרותיים "אמריקן פסיכו" בדמותו של הברוקר קרייג מקד'מרוט חברו של איש העסקים והרוצח הפסיכופת פטריק בייטמן (כריסטיאן בייל) ו"גלים מן העבר" של קת'רין ביגלו. ב-2001 קיבל תפקיד בדרמה הספרותית של רון הווארד "נפלאות התבונה" בתור מרטין הנסן סטודנט מבטיח למתמטיקה הלומד לצידו של ג'ון פורבס נאש (ראסל קרואו), בנוסף שיחק את האנק במותחן האימה "Session 9". ב-2002 שיחק בקומדיה "אין כמו אלבמה" בתור ג'ייק פרי בעלה הדרומי של מעצבת האופנה המצליחה מלאני "כרמייקל" (ריס וית'רספון) המסרב לתת לה גט. בשנת 2003, השתתף בעיבודו של אנג לי לקומיקס "הענק הירוק" וגילם את רב-סרן גלן טאלבוט חסר הרחמים המנסה לגייס את ברוס באנר (אריק באנה) ואת בטי רוס (ג'ניפר קונלי) לניסויו ההרסני. בנוסף באותה שנה, גילם את דמותו הבוגרת של וולטר קולמן בקומדיה המשפחתית "אריות יד שנייה" ואת רונלד לאוניוס מנהיג כנופיית סוחרי הסמים וונדרלנד בדרמת הפשע "וונדרלנד". בשנת 2004 שיחק את דיל מון אחיו האלים של אב המשפחה בדרמת האלימות "אבודים".

ב-2005, שיחק את טייס הקרב האמריקאי לוטננט בן גאנון במותחן האקשן הבדיוני "חמקן" ואת השריף קריין קרטיס במלודרמה של לאסה הלסטרם "חיים בלתי גמורים". לוקאס נאלץ לעלות 18 קילוגרמים לצורך גילום דמותו של מאמן הכדורסל האגדי דון האסקינס בהפקתו של ג'רי ברוקהיימר "דרך התהילה". בשנת 2006, בעת צילומיו לסרט האסונות "פוסידון" נפצע לוקאס פעמיים ואף אושפז, בפעם הראשונה כשקורט ראסל חבט בטעות בעינו הימנית עם פנס, מה שגרם ל-16 תפרים בפניו ולמספר ימי מנוחה. פציעתו החמורה יותר במהלך צילומי הסרט הייתה מספר ימים לאחר מכן כשנפל מגובה רב וקרע את רצועת האגודל, כתוצאה מכך נאלץ לעבור ניתוח בן 5 שעות כדי שיוכל לחזור ולסיים את הסרט. ב-2009 שיחק במותחן האימה בהפקתם של האחים טוני ורידלי סקוט "לספר סיפור" וגילם את האב החד הורי טרי הנאלץ להתמודד עם בעיות בליבו ומחלת בתו, כמו כן גילם את השוטר טום במותחן הפסיכולוגי "טווס".

ב-2010 הופיע בקומדיה "חיים כמו שמכירים" בתור סאם ("ד'ר אהבה") רופא ילדים וחברה השפוי של הולי (קתרין הייגל). בשנת 2011, שיחק בסרטים: "ג'יי. אדגר" ו"סנגור במבחן" לצידו של מתיו מקונוהיי. בשנת 2012, שיחק בסרט "גנוב" לצידו של ניקולס קייג'. ב-2014, שיחק בסרטים "נער מקהלה" ו"תאונות קטנות". באותה שנה החל לככב בסדרת המשטרה "סיפורי המסתורין של לורה" ב-NBC, לצידה של דברה מסינג, והתארח בפרק בתוכנית "השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר". ב-2018 החל לשחק בתפקיד חוזר בסדרת הדרמה "ילוסטון" כג'ון דאטון בצעירותו, כשקווין קוסטנר מגלם את דמותו הבוגרת.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, פגש לוקאס את הסופרת ג'סיקה סיינסין בגינת כלבים. שישה שבועות לאחר מכן התארסו השניים, ונישאו ב-17 במרץ 2012 בסנטרל פארק. ב-29 ביוני 2012, נולד בנם הבכור נוח. באוקטובר 2014 התגרשו השניים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וש לוקאס בוויקישיתוף