ג'יל אייקנברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יל אייקנברי
Jill Eikenberry
ג'יל אייקנברי בטקס האמי, 1989
ג'יל אייקנברי בטקס האמי, 1989
לידה 21 בינואר 1947 (בת 77)
ניו הייבן, קונטיקט, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1971 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר לדרמה של ייל עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מייקל טאקר (1973–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב,
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יל אייקנבריאנגלית: Jill Eikenberry; ‏נולדה ב-21 בינואר 1947) היא שחקנית אמריקאית זוכת פרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה לשנת 1988 על תפקידה בסדרה "פרקליטי אל איי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייקנברי נולדה בניו הייבן שבקונטיקט וגדלה במדיסון, ויסקונסין ובקנזס. היא למדה ב"מכללת ברנרד" שבניו יורק ובבית הספר לדרמה שבאוניברסיטת ייל.

אייקנברי החלה את דרכה עם הופעות קטנות בטלוויזיה ובקולנוע והתגלתה לראשונה בתחילת שנות ה-80 בקומדיה "ארתור" בתפקיד סוזן ג'ונסון איתה מיועד להתחתן ארתור באץ' (דאדלי מור) ובסרטו של ג'יימס קאן "Hide in Plain Sight".

בשנת 1987 פרצה אייקנברי לתודעה הציבורית עם תפקידה בסדרת הדרמה פרקליטי אל איי. אייקנברי הופיעה במהלך 8 עונות הסדרה בתפקיד אן קלסי, היא זכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה בשנת 1988 והועמדה 5 פעמים לפרס אמי. במהלך שנות ה-80 בהן זכתה להצלחה מקצועית בטלוויזיה הצליחה אייקנברי להתמודד ולגבור על מחלת סרטן השד שתקפה אותה.

בשנת 1990 היא שיחקה במיני סדרה "An Inconvenient Woman" לצידם של ג'ייסון רוברדס ורבקה דה מורניי. בשנת 2011 שיחקה אייקנברי בדרמה של ג'ייסון רייטמן "תקועה" בתפקיד אמה של מייביס גריי (שרליז תרון) ובקומדיה ארוס בהשאלה.

אייקנברי נשואה משנת 1973 לשחקן מייקל טאקר איתו היא שיתפה פעולה בסדרה פרקליטי אל איי, להם בן משותף בשם מקס ובת מנישואיו הראשונים של טאקר.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יל אייקנברי בוויקישיתוף