ג'סי קרמייקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סי קרמייקל
Jesse Carmichael
ג'סי קרמייקל בהופעה, 2007
ג'סי קרמייקל בהופעה, 2007
לידה 2 באפריל 1979 (בן 45)
בולדר, קולורדו, ארצות הברית
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
מקום לימודים Five Towns College עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, נשמה, פופ, רוק אלטרנטיבי
כלי נגינה כלי מקלדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים A&M Records
Octone Records
http://www.maroon5.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סי רויאל קרמייקלאנגלית: Jesse Royal Carmichael; נולד ב-2 באפריל 1979) הוא מוזיקאי יהודי אמריקאי, הידוע בתור קלידן להקת הרוק האמריקאית מארון 5.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סי רויאל קרמייקל נולד בבולדר, קולורדו, ארצות הברית, למשפחה יהודית. אביו, בוב קרמייקל הוא צלם. לג'סי יש אחות צעירה בשם אנני. כשהיה בחטיבת הביניים, התחיל קרמייקל לנגן בגיטרה. מאוחר יותר למד לנגן גם על קלידים.

תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 13, החל קרמייקל לנגן ביחד עם חבריו אדם לוין, ריאן דאסיק, ומיקי מאדן, מאוחר יותר הקימו להקה שנקראה "Kara's Flowers". חברי הלהקה נהגו להתאמן במחסן בביתו של ג'סי וב-1997, הלהקה הוציאה את אלבומה הראשון, "The Fourth World". האלבום לא הצליח, וחברי הלהקה החליטו שדרכיהם ייפרדו.

קרמייקל וחברו, אדם לוין עזבו את קליפורניה ועברו ללמוד בקולג' "Five Towns" שבלונג איילנד, ניו יורק. בזמן שהותם בניו יורק נחשפו השניים לסגנונות מוזיקה שונים משהכירו וניגנו בעבר, וקרמייקל החל לנגן בקלידים.

לאחר שנתיים נשרו השניים מהקולג'. הם התאחדו מחדש עם חבריהם מאדן ודאסיק. בשנת 2001 הם צירפו את הגיטריסט ג'יימס ולנטיין ללהקה והחליטו על שם חדש, "מארון 5".

Maroon 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 ב-25 ביוני יצא אלבום הבכורה של מארון 5, "Songs About Jane". חמשת הסינגלים ששוחררו ממנו במשך כשלוש שנים זכו להצלחה ברחבי העולם, והלהקה זכתה להכרה. בשנת 2005, מארון 5 קיבלו את פרס גראמי כ"תגלית השנה". בשנת 2003 ב-22 בינואר, הם הקליטו מיני אלבום עם שירים אקוסטיים שנקרא על שם הזמן בו הוקלט, "1.22.03.Acoustic". בשנת 2005 ב-13 במאי בזמן הופעה חיה בסנטה ברברה, קליפורניה הם הכניסו את השירים ל-DVD שנקרא "Live – Friday the 13th". לאחר 5 שנים הם הוציאו את אלבום האולפן השני שלהם, "It Won't Be Soon Before Long" ב-16 במאי. ב-25 במרץ 2008 הם הוציאו אלבום הופעה חיה שני שנקרא "Live from SoHo". ב-8 ביולי 2008, הם הוציאו אלבום הופעה חיה שלישי במספר שנקרא, "Live from Le Cabaret". ב-21 בספטמבר 2010 הם הוציאו את אלבום האולפן השלישי שלהם, "Hands All Over".

עבודות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד קלידים, ג'סי משמש גם כזמר קולות הרקע של להקת מארון 5. בנוסף, לג'סי יש פרויקט שנקרא "1863", בו הוא שר ומנגן ללא קשר למארון 5.

ג'סי גם מנגן על סקסופון ופסנתר.

ב-9 במרץ 2012, הוכרז כי קרמייקל ייקח הפסקה של כמה חודשים מהלהקה על מנת להתמקד בלימודים וב"ריפוי רוחני". קרמייקל הודיע כי לא ישתתף בהקלטת האלבום "Overexposed", אך הדגיש כי זה זמני בלבד לתקופת אלבום זה, והוא יחזור להמשיך לנגן ולהקליט עם הלהקה לאחר מכן. את קרמייקל החליף פי ג'י מורטון, שניגן עם הלהקה מספר שנים בסיבובי הופעות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סי קרמייקל בוויקישיתוף