ג'ספר פורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ספר פורד
John Keats
ג'ספר פורד, 2012
ג'ספר פורד, 2012
לידה 11 בינואר 1961 (בן 63)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היסטוריה חלופית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס בולינגר אברימן וודהאוס (2004)
  • פרס דיליס (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.jasperfforde.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'ספר פורד

ג'ספר פורדאנגלית: Jasper Fforde; נולד ב-11 בינואר 1961 בלונדון), סופר וטייס בריטי המתגורר בוויילס. הוא בנו של ג'ון סטנדיש פורד, שהיה הנגיד ה-24 של בנק אנגליה.

לפני שפנה לכתיבה עסק פורד בעבודות שונות בתעשיית הקולנוע. הוא פרסם סדרת ספרים שהגיבורה שלהם היא תרזדיי נקסט, "פרשת ג'יין אייר" (The Eyre Affair, ‏2001), "לשקוע בספר טוב" (Lost in a Good Book, ‏2002), "באר העלילות האבודות" (The Well of Lost Plots, ‏2003), ו"משהו רקוב" (Something Rotten, ‏2004). ספרו הבא "The Big Over Easy" משנת 2005 הוא עיבוד מחדש של הספר הראשון שכתב ושנדחה על ידי המו"לים. השם המקורי של הספר "פשע בחדר הילדים" (Nursery Crime) ישמש כשם של הסדרה כולה.

ספר ההמשך ל- "The Big Over Easy", "הדוב הרביעי" (The Fourth Bear) יצא לאור ביולי 2006 והוא מתמקד בסיפור "זהבה ושלושת הדובים". הספר הבא בסדרת תרזדיי נקסט יצא לאור בשנת 2007 בשם First Among Sequels (הראשון מבין ההמשכים).

פורד ידוע בשימוש שהוא עושה בספריו באזכורים ספרותיים רבים, במשחקי מילים ובעלילה מהודקת היטב. קשה לקבוע לאיזה סוגה ספרותית שייכים ספריו, הם אינם שייכים לאף סוגה אך כוללים אלמנטים של ספרים העוסקים בנושאי ספרות, אלמנטים פרודיים וספרי פנטזיה.

ספריו שתורגמו לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ספר פורד בוויקישיתוף