ג'פרי ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'פרי ג'ונס
Jeffrey Jones
לידה 28 בספטמבר 1946 (בן 77)
באפלו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1970 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'פרי דאנקן ג'ונסאנגלית: Jeffrey Duncan Jones; נולד ב-28 בספטמבר 1946) הוא שחקן קולנוע אמריקאי. ג'ונס הוא מועמד פרס גלובוס הזהב לשנת 1984 על הופעתו בתפקיד הקיסר יוזף השני בסרט "אמדאוס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס נולד בעיר בפאלו שבניו יורק. אמו רות' דחפה אותו מגיל קטן להיכנס לתחום המשחק. אביו, דאגלאס בנט ג'ונס, נפטר בילדותו של ג'ונס. הוא למד ב"אוניברסיטת לורנס" שבויסקונסין ובאקדמיה למוזיקה ולאמנויות הדרמה של לונדון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס התפרסם לראשונה בדרמה המוזיקלית זוכת 8 פרסי האוסקר של מילוש פורמן "אמדאוס", ג'ונס הועמד על תפקידו בסרט כקיסר הרומי יוזף השני לפרס גלובוס הזהב. ב-1986 שיחק בקומדיות "שמתי ברז למורה" בתור אדוארד רוני, מנהל בית הספר של הנער פריס ביולר (מתיו ברודריק) ו"הווארד - גיבור מגזע אחר".

ב-1988 הופיע בקומדיה של טים ברטון "ביטלג'וס" בתור הקבלן האכזרי צ'ארלס דיט'ץ. ב-1989 הופיע ג'ונס בדרמה השנייה שלו עבור מילוש פורמן, "ולמונט" בתפקיד גרסו המאהב המסתורי של האלמנה העשירה מרטואייל (אנט בנינג). ב-1990 שיחק בעיבוד הקולנועי לספר "המרדף אחר אוקטובר האדום" בתפקיד סקיפ טיילר, מדריך באקדמיית הצי.

ב-1993 שיחק בסרטו המוערך בקריירה של טים ברטון "אד ווד", בסרט גילם את שדר הטלוויזיה המופרע ג'רון קריסוול קינג המשתתף בסרטיו של אד ווד (ג'וני דפ).

ב-1996 הופיע בדרמה "ציד המכשפות".

ב-1997 שיחק בתפקיד הפרקליט אדי ברזון במותחן האימה "מלכודת לפרקליט".

ב-1999 השתתף בהפקתם התקופתית של טים ברטון ופרנסיס פורד קופולה "סליפי הולו" בתור הכומר סטינווייק ובסרט הערפדים "רעב מורף".

ג'ונס התפרסם בקולנוע לאחרונה ב-2001 בקומדיות "ד"ר דוליטל 2", "קיץ אחד של סוטול" ו"שוברות הלבבות" וב-2007 בקומדיה "מי נושא הכלים שלך?".

מחוץ לקולנוע התפרסם בסדרה "דדווד" בתפקיד א. וו מריק, עורך העיתון של מחנה דדווד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לג'ונס יש בן אחד, השחקן ג'וליאן קואטס.

פלילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 נעצר ג'ונס לאחר שסחר ומכר לילדים סיגריות, הוא הורשע, קיבל קנס של 5,000 דולרים וחויב ב-100 שעות עבודה עבור הקהילה. ב-2003 נעצר בשנית בגין שידול נער בן 14 לצרוך תמונות פורנוגרפיות. הוא הורשע בעבריינות מין וקיבל חמש שנות מאסר על תנאי. ב-2010 נעצר בפעם השלישית שוב בגין עבירות מין, לאחר שהורשע קיבל שלוש שנות מאסר על תנאי וחויב ב-250 שעות עבודה עבור הקהילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'פרי ג'ונס בוויקישיתוף