גודמן - בית ספר למשחק בנגב

גודמן - בית ספר למשחק בנגב
בית ספר למשחק
תקופת הפעילות 2005–הווה (כ־19 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים
מנהל שמוליק יפרח - מייסד ומנהל בית הספר
מנהלת שיר גולדברג - מנהלת פדגוגית-אמנותית
מיקום
מיקום באר שבע
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 31°14′54″N 34°48′05″E / 31.248416666667°N 34.80125°E / 31.248416666667; 34.80125
https://www.act-b7.co.il/
(למפת באר שבע רגילה)
 
גודמן - בית ספר/למשחק בנגב
גודמן - בית ספר
למשחק בנגב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גודמן - בית ספר למשחק בנגב ע"ש לארי ולילאן גודמן הוא בית ספר למשחק ואמנויות הבמה הממוקם בבאר שבע והוא בית הספר למשחק היחידי בישראל הממוקם במחוז הדרום.

בית הספר נוסד בשנת 2005 ושוכן במבנה בית העם של באר שבע.

אודות בית הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש התיאטרון והחינוך שמוליק יפרח, הגה את רעיון בית הספר ביחד עם מי שהיה אז ממלא מקום ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. ב-2005 ייסד יפרח את בית הספר "גודמן" בבאר שבע. בית הספר הוקם בשיתוף עיריית באר שבע והרשות לפיתוח הנגב, במבנה בית העם (ששימש את תיאטרון באר שבע) ששופץ בעזרת תרומתם של לארי וליליאן גודמן ועיריית באר שבע.

עם ההקמת בית הספר מינה את חברו ללימודים בבית צבי את המורה והבמאי רפי ניב למנהלו הפדגוגי והאמנותי של בית הספר. יפרח כיהן כמנהל בית הספר עד לשנת 2017. ב-2010 התמנה יפרח למנכ"ל ומנהל אמנותי של תיאטרון באר שבע, הוא מינה את רפ ניב למנהל אמנותי שותף ושניהם נשארו בתפקידיהם גם בבית הספר גודמן. בין השנים 2017–2019 עם מינויו של יפרח למנכ"ל תיאטרון הקאמרי מונה לתפקיד מנהל בית הספר עידן אבישר בוגר מחזור ב' של בית הספר ומנכ"ל תיאטרון הפרינג'. לאחר כשנה וחצי בתפקיד שב יפרח לנהל את בית הספר ולצידו מונתה שיר גולדברג למנהלת פדגוגית-אמנותית.

לבית ספר מתקבלים כ-20 תלמידים מדי שנה מבין מאות מועמדים בשנה. יש לו את קרן המלגות הגדולה ביותר מבין בתי הספר למשחק בישראל, על סך של 380,000 ש"ח לשלוש שנים. כמחצית מהתלמידים זוכים במלגה כלשהי. בנוסף לקרן סיוע לבוגרים המשתלבים בתעשייה.

בבית הספר אבזור ברמה גבוהה - 4 כיתות לימוד, סטודיו תנועה, לצד 2 אולמות תיאטרון: האחד גדול, עם תפוסה של 320 מקומות והשני קטן, עם תפוסה של 80 מקומות.

בבית הספר ספרייה ובה כ-2000 מחזות וכן ספרייה דיגיטלית ייחודית עם מאגר טקסטים עשיר.

בבית הספר שני מסלולי לימוד, מסלול תלת-שנתי ומכינה, שהיא גם תוכנית לימודים בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המקנה נקודות זכות לתואר אקדמי. כמו כן מסלול לימודים נוסף לבוגרי בית הספר להשלמת תואר ראשון במחלקה לתרבות יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר.

כל סטודנט מעניק ארבע שעות סיוע לקהילה בשבוע.

כחלק מתוכנית הלימודים מעלה בית הספר 8-6 הפקות תיאטרון בשנה, ממגוון רפרטואר המחזאות הישראלית והעולמית, עם מיטב הבמאים והיוצרים בתחום ובהשתתפות שנה ג', ההצגות פתוחות לקהל הרחב.

המחזור הראשון של בית הספר סיים את לימודיו בשנת 2008, שכל תלמידיו היו אנשי דרום הארץ. המחזור השני כלל שבעים אחוזים יוצאי הדרום והשלישי התפלג שווה בשווה בין תושבי הדרום לתלמידים שהגיעו מאזורים אחרים בישראל. עם השנים הגיעו לבית הספר מגוון רחב של סטודנטים, מכל רחבי הארץ.

ב-2010 הוקם בבית הספר המרכז למצוינות בתיאטרון, בשיתוף עיריית באר שבע. המרכז מסבסד סדנאות והצגות תיאטרון לתלמידים מהגן ועד לכיתה י"ב.

קבוצת הצעירים של תיאטרון באר שבע מורכבת בעיקר מבוגרי בית הספר גודמן. בית ספר למשחק בנגב יוזם ותומך בהקמת מוקדי תרבות נוספים בעיר: תיאטרון הילדים והנוער, תיאטרון הפרינג' באר־שבע, קבוצות תיאטרון, מגמות התיאטרון במערכת החינוך, פסטיבלים עירוניים ועוד.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהצגה "קן הקוקייה", של תיאטרון באר שבע, שהועלתה בתחילה בבית הספר למשחק, השתלבו חמישה מבוגרי בית ספר גודמן. אורן כהן, בוגר בית הספר גודמן, זכה בפרס התיאטרון הישראלי לשחקן המבטיח על תפקידו בהצגה "קן הקוקייה". במאי 2012 זכתה רעות פיש בפרס השחקנית המבטיחה עבור משחקה בהצגת בית הספר "לצאת מכאן", בפסטיבל עתיד תיאטרון בצוותא.

בין השנים 2018–2019 זכה בית הספר שנתיים ברציפות במקום הראשון בתחרות הארצית מונולוגים קומיים ע"ש ספי ריבלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]