גיקטופיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיקטופיה
מידע קומיקס
יוצר תומי זנדשטיין
סוגה קומדיה, גיימינג
סטטוס פעיל
תקופת פרסום מקורית 2009 – עדיין רץ
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפת המקור עברית
מספר החוברות 3 (נכון ל-2016)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיקטופיה הוא קומיקס רשת ישראלי (Web-comics) המתפרסם מדי שבוע באתר הגיימינג "Vgames" מאז 2008. הקומיקס נכתב ואויר על ידי תומי זנדשטיין.

עלילת הקומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוברת ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבי הוא חובב גיימינג גדול, המקבל הצעה לעבוד ב"גיקטופיה" - חנות ענקית הכוללת בה משחקייה וחנות גיימינג, לצד העובד השני אלכס. גבי כמובן מקבל את העבודה, ונקלע לשלל מצבים מוזרים בחנות.

במהלך החוברת גבי קונה את הלפטופ, לפטופ פרנואידי שיכול לדבר בעצמו, ותמיד צועק ומתבכיין שיש לו וירוס.

בהמשך החוברת גבי פוגש בעצמו מהעתיד, (עתידגבי) שמזהיר אותו לראות טריילר של משחק חדש מכיוון שהוא יפתח לו ציפיות לא נכונות, ומאז גבי ועתידגבי מתיידדים, ועתידגבי הופך לדמות קבועה.

כשגבי רוצה להוריד את המשחק ספור, הוא פוגש במתכנת שלו, וויל רייט. רייט נוהג לקרוא לכל הסובבים אותו "פיראט".

חוברת שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחוברת זו מצטרפת דמות חדשה: סימור, מפלצת תמנונית שגרה בקומה השנייה, ולמעשה הייתה בעצם ההתעכבות ללמה לא פתחו את המשחקייה.

בהמשך החוברת גבי ואלכס נתקעים בחלל אינסופי, אך חוזרים לאחר זמן קצר.

לכבוד הפרק ה-100 של הקומיקס החליטו גבי ואלכס לפתוח את המשחקייה סוף כל סוף (מה שהיה מיוחד בפרק הוא שכולו היה אנימציה).

מיכל, ילדה בעלת מגבלות דיבור, מתחילה לעבוד בגיקטופיה. וויל רייט ממשיך לפתח משחקים, ביניהם סימס 3.

עתידגבי עוזב את גיקטופיה, מכיוון שהוא יודע שהיא תיסגר, מה שגורם לגבי לחשוב מה יגרום לסגירה.

כשאלכס מביא את הדיסקומבבלטור גבי ואלכס משחקים בו אבל אז הדיסקומבבלטור מתחרפן ומשחרר אדם שנתקע בו, וגבי חושב שבגלל זה גיקטופיה נסגרת, אז הם מצילים את המצב אבל גיקטופיה נסגרת עקב פשיטת רגל.

חוברת שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבי חוזר להווה לאחר הסגירה של גיקטופיה, ואלכס מספר לו שהוא נעדר שנה וחצי כבר, והוא הפסיד המון. גבי מתחיל לגור עם אלכס כי מישהו כבר תפס לו את הדירה.

גבי מנסה לשכנע את אלכס לפתוח שוב את גיקטופיה, אבל אלכס בהתחלה מתנגד לו מכיוון שהוא עובד בעבודה אחרת כבר כמעט שלוש שנים.

גבי ואלכס פותחים את גיקטופיה שוב לבסוף, בגלל שאלכס "לא רוצה שלשניידר (עובד מהחנות המתחרה של הגיימינג) יהיו יותר "נקודות חנון" משלו", ומביאים גם את סימור לפתיחה החדשה.

גבי ואלכס פותחים את "גיקטופיה" בסינמה פלאנט, מקום שמשותף גם לקומיקסים אחרים של זנדשטיין.

גבי פוגש בלפטופ שלו לאחר שהזדקן. הלפטופ טוען כי הוא נטש אותו, ובזמן הזה שאחרי הסגירה הוא שיחק עם סימור בקביעות מנצ'קין.

וויל, מיכל ותומיקס לא מופיעים בחוברת זו.

לקראת סוף החוברת הלפטופ עושה את אתגר שפיכת דלי הקרח, ומת, ואלכס וגבי מתאבלים עליו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גבי: גבי עובד בגיקטופיה, והוא מטורף על כל מה שקשור לגיימינג, קומיקס ואנימציה, גבי הוא חברו הטוב של אלכס. באחד הפרקים גבי מהעתיד עצר את גבי לראות טריילר של משחק, ומאז השניים הפכו להיות בקשר טוב. כשאלכס מביא את הדיסקומבבלטור הוא משחק בו אבל אז הדיסקומבבלטור מתחרפן ומשחרר אדם שנתקע בו, ואז הכול נשאר כרגיל אבל גיקטופיה נסגרת עקב פשיטת רגל, וגבי עוזב אבל חוזר ב-2013 על מנת להשלים פערים ולפתוח את גיקטופיה מחדש, ולבסוף מצליח.
  • אלכס: אלכס עובד ותיק בגיקטופיה, וכמו גבי הוא חובב גיימינג ענק, אלכס הוא חברו הטוב של גבי מאז שאלכס הכיר לגבי את גיקטופיה. אלכס ממוצא רוסי. כשאלכס מביא לגיקטופיה את הדיסקומבבלטור הוא משחק בו יחד עם גבי אבל אז הדיסקומבבלטור מתחרפן ומשחרר אדם שנתקע בו, ואז הכול נשאר כרגיל אבל גיקטופיה נסגרת עקב פשיטת רגל, ולאחר שגבי נעלם אלכס עובד כטכנאי מחשבים וכשגבי חוזר הוא לאט לאט נמשך לרעיון שלו להשיב את גיקטופיה, ולבסוף מצליח.
  • הלפטופ: כאשר הלפטופ בגיקטופיה הופך לחי וידוע בשל התנהגותו הפרנואידית, ומתבכיין על דברים מסוימים כמו שהוא מגלה שיש בו וירוס, מישהו פרץ אליו וכו'. בחוברת השלישית מתגלה שגבי שכח אותו לאחר הסגירה והוא המשיך לגור בחנות ביחד עם סימור, איתו שיחק בקביעות מנצ'קין. הוא חוזר לפתיחה החדשה, אך מת זמן קצר בסוף החוברת, עקב שעשה את אתגר שפיכת דלי הקרח.
  • וויל רייט: וויל רייט הוא מפתח סימולטור הבנייה "ספור", אשר שונא ופוחד מהורדות באופן פיראטי, ואף באופן כללי פוחד מפיראטים. וויל מפתח במהלך החוברת השנייה את "sims 3". רייט נוהג לקרוא לכל הסובבים אותו "פיראט". רייט מפסיק להופיע לאחר הסגירה של החנות.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סבתא: דמות זו היא הופעת קמע של סבתא, דמות מקומיקס אחר של תומיקס: "סיפורי סבתא". בהבדל מדמויות שונות, סבתא היא הופעת קמע קבועה בגיקטופיה. לעיתים היא מופיעה עם נכדה יונתן.
  • סימור: מפלצת תמנונית אשר גרה בגיקטופיה, סימור הייתה כל הזמן הסיבה ללמה לא פתחו את המשחקייה שבקומה השנייה. טרף את יונתן פעם אחת. התווסף שוב בפתיחה החדשה של גיקטופיה.
  • גבי מהעתיד או עתידגבי: גבי מהעתיד מזהיר את גבי לראות טריילר של משחק חדש, מכיוון שהוא ייפתח לו ציפיות, ומאז עתידגבי וגבי מתיידדים. עתידגבי עזב בסוף החוברת השנייה מכיוון שידע שגיקטופיה תיסגר וגבי הולך איתו אחרי הסגירה של גיקטופיה אבל אז הוא חוזר להווה כדי להשלים דברים ולחזור לשגרה.
  • תומיקס: צייר הקומיקס שמצייר את גיקטופיה, מופיע כעצמו כאשר תומיקס מספר לפעמים על דברים מוזרים שקרו לו בחיים האמיתיים הקשורים לגיימינג. בחוברת השלישית לא מופיע, רק מוסיף הערות משלו.
  • מיכל: ילדה בעלת מגבלות דיבור, מיכל מתחילה לעבוד בגיקטופיה בחוברת השנייה. עובדת בקומה השנייה כמוכרת של קונסולות משחקי וידאו. אחרי הסגירה הראשונה של גיקטופיה לא השתתפה.

חוברות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גיקטופיה - אוסף מס' 1: החוברת הראשונה של גיקטופיה, כוללת יותר מ-50 קומיקסים.
  • גיקטופיה - אוסף מס' 2: החוברת השנייה של גיקטופיה, כוללת יותר מ-50 קומיקסים.
  • גיקטופיה פאי: החוברת השלישית של גיקטופיה, כוללת יותר מ-40 קומיקסים.