גלית לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלית לוי
לידה 26 בדצמבר 1971 (בת 52) עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה גלית גרינשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים שנקר - בית ספר גבוה להנדסה ולעיצוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה עיצוב אופנה עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.galitlevi.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גלית לוי (נולדה ב-26 בדצמבר 1971) היא מעצבת אופנה ישראלית ובין-לאומית, המתמחה בשמלות כלה, ערב ולייף סטייל. לוי היא המעצבת היחידה בעולם אשר עיצוביה זכו כ-2 פעמים בתחרויות בינלאומיות בתואר ״שמלת הערב היפה בעולם״, בשנים 1999 ו-2019. לוי היא הזוכה של פרס "מעצבת השנה" של עיתון מעריב לשנת 1999 והזוכה של פרס "מעצבת האופנה" של העיתון ידיעות אחרונות לשנת 20062009.[1] החל מסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 ועד היום עיצוביה של לוי הופיעו באופן תדיר כתלבושות של משתתפי תוכניות טלוויזיה, של תחרויות יופי בישראל ובתחרויות בינלאומיות שונות.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותה ותחילת דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלית לוי נולדה כשם גלית גרינשטיין, וגדלה בשכונת צהלה שבתל אביב.[2]

בילדותה החלה מגיל שבע לתפור בעצמה בגדים לבובות הברבי שלה משאריות בדים שמצאה בבית הוריה, ולערוך תצוגות אופנה בפני סבתה גולדה בביקורה השבועי.

בגיל תשע החלה כבר בציור "סקיצות" של בגדים אותם נתנה לבעלי חנות בגדים כיוון שלא אהבה את המבחר שהוצע בה, בשל העובדה שהייתה ילדה קטנת מידות, והתקשתה למצוא בגדים למידותיה ולטעמה.

בגיל 14 החלה לתפור לעצמה בגדים בעזרת מכונת תפירה שהייתה בביתה. הסביבה הגיבה במחמאות, והיא החלה לתפור בגדים לחברות של בנות משפחתה תמורת תשלום.

בשירותה הצבאי שירתה לוי במשרד הביטחון,[2] ובמקביל למדה לימודי תואר ראשון באופנה בבית הספר לאמנות "שנקר" שברמת גן.[2] במסגרת לימודיה בשנקר למדה גזרות, תדמיתנות וציור.

במסגרת לימודיה ב"שנקר" נחשפה לתחרות המעצב הצעיר העולמי, אשר התקיימה בפריז. מיד עם שחרורה מהשירות הצבאי והיא עוד לא בת 20, החליטה לרכוש כרטיס טיסה לפריז כדי לצפות בתחרות, מבלי להכיר איש.[דרוש מקור] לוי הגיעה לפריז, התאהבה בעיר ונחשפה לאופנה ולמגמותיה השונות. היא החלה לרכוש מיומנות בתפירה עילית (Haute couture), ובמשך שנה לקחה קורסים והשתלמויות בתחום, כולל תפירת מחוכים.

הקמת בית האופנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 21 חזרה לוי לישראל, כחודשיים לאחר שהכירה את מי שעתיד היה להיות בעלה, וכחלק מההכנות לחתונה החליטה לתפור שמלה בעצמה אשר הייתה עשויה מתחרה ורודה עם הינומה מוזהבת. במהלך 1994, כחודשיים לאחר החתונה, לוי הקימה את בית האופנה שלה בסטודיו קטן ברחוב חובבי ציון שבתל אביב.[3]

מספר חודשים לאחר חתונתה, לאחר ששחקן הכדורגל מאיר מליקה ראה במקרה את שמלת החתונה שתפרה,[דרוש מקור] קיבלה הזמנה ראשונה לייצר שמלת כלה, עבור אשתו לעתיד של מליקה. הזמנות נוספות לשמלות כלה בעיצובה החלו לזרום והיא החליטה להיענות להן, מתוך מתן מענה לצורך הקיים בשוק לשמלות כלה מודרניות ומתוחכמות. הביקוש ההולך וגובר הביא אותה בשנת 1995 לעבור לסטודיו ברחוב דיזנגוף 268, אשר במהלך השנים הלך והתרחב (מ-40 מ"ר ל-200 מ"ר)[דרוש מקור].

בשנת 2006 השיקה לוי את קו בגדי הים שלה "Galit Levi Beach Couture" אשר נמכר בהמשך ב-250 נקודות ברחבי ישראל ובעולם.[3]

בשנת 2010 הושק קו ההלבשה התחתונה בשם "Galit Levi Under Wear" שנמכר בכל רשתות ההלבשה התחתונה המובילות בישראל.[4] כמו בהחלטה להיכנס לשוק שמלות הכלה, כך במקרה של בגדי הים וההלבשה התחתונה, נבעו המהלכים שעשתה לוי מתוך זיהוי מחסור בשוק ומענה על הצורך הקיים.

לאחר 15 שנים בהן פעל הסטודיו ברחוב דיזנגוף, החליטה לוי להעתיק את משכנה ללופט גדול בתל אביב[5] כדי ליצור קשר רציף בין המתפרה, החנות והסטודיו ולרכז את עבודתה במקום אחד.[דרוש מקור]

הפריצה הבינלאומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריצתה הגדולה של לוי אירעה בשנת 1998 כאשר עיצבה את שמלתה של הזמרת דנה אינטרנשיונל, נציגת ישראל בתחרות האירוויזיון ה-43, אשר זכתה באותה התחרות במקום הראשון עם השיר דיווה, שמלה אשר עוצבה על ידיי גאן פול גוטייה לא התאימה לתנועות השיר ודנה החליפה את שמלתה ברגע האחרון לשמלה של לוי, אשר איתה זכתה בתחרות.[2] באותה שנה היא גם עיצבה שמלות למתמודדות בטקס מלכות היופי, וכמו כן עיצבה למלכת היופי לינור אברג'יל[2] את "שמלת השלום" לתחרות "מיס עולם" עם דמויותיהם של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, המנהיג הפלסטיני יאסר ערפאת ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון.[6] באותו הטקס נבחרה אברג'יל למיס עולם כשהיא לבושה בשמלה נוספת של לוי.

שנה לאחר מכן, עיצבה לוי את שמלת "מגן הדוד" עבור מלכת היופי הערבייה-ישראלית הראשונה רנא רסלאן אשר ייצגה עימה את ישראל בתחרות "מיס יוניברס".[7] השמלה עוררה ביקורת רבה בעולם הערבי. בתחרות "מיס עולם" שהתקיימה באותה שנה בלונדון, זכתה שמלתה של לוי בתואר "שמלת הערב היפה בעולם", כשהיא מוצגת על ידי נערת ישראל ג'ני צ'רוואני.[2] ג׳ני הגיעה למקום החמישי המכובד, אך השמלה זכתה במקום הראשון.

בשנת 2001, במהלך האינתיפדה השנייה, זכתה לוי לחשיפה תקשורתית בארצות הברית עקב סיקור תקשורתי ב-CNN של השמלה שעיצבה עבור מלכת היופי אילנית לוי אותה לבשה בתחרות מיס יוניברס בפוארטו ריקו. השמלה אשר הייתה בצבעי הסוואה כללה וסט חסין כדורים (אפוד מגן) משובץ ביהלומים ופנינים.[3][8]

בשנים 20012004 עיצבה לוי שמלות לטקסים ואירועי יופי נבחרים בישראל ובעולם והלבישה מפורסמים רבים לשטיחים אדומים. בנוסף, ניהלה לוי טור אופנה במגזין "אנשים" ובאתר האינטרנט של ערוץ הבידור העולמי Eonline!‎.

בשנת 2004 יוצגה לוי לראשונה מחוץ לישראל באופן עסקי, לאחר שבית הכולבו היוקרתי "הרודס" הציג למכירה קולקציה שלה.[דרוש מקור] בשנה שלאחר מכן נמכרו שמלותיה גם בשאר מדינות אירופה, בארצות הברית ואף בערב הסעודית.[דרוש מקור] בשנים הללו לקחה חלק גם בתצוגות אופנה ובתערוכות בינלאומיות.

לוי היא הישראלית הראשונה אשר השתתפה בשבוע האופנה של הכלות בעיר ניו יורק ועשתה זו כבר בשנת 2006, עם תצוגה מרהיבה במלון וולדורף אסטוריה. השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס פתחה וסגרה את התצוגה.

במהלך אמצע העשור הראשון של המאה ה-21 לוי העמיקה את השפעתה מחוץ לישראל. במהלך 2005 זכתה להלביש את המתמודדים בתוכנית הטלוויזיה האמריקנית "המתמחה" של דונלד טראמפ בפרק סיום העונה[3] ובמקביל פתחה חנות בלוס אנג'לס ואולם תצוגה לקניינים בניו יורק.[9] שנה לאחר מכן הלבישה לוי את משתתפי הסרט האמריקני "בבל" לטקס פרס אוסקר.

בשנת 2008 נבחרה לוי להציג כמעצבת ישראלית יחידה בשבוע האופנה העילית ברומא "Alta Roma" לצד מעצבי על בינלאומיים, ובעקבות כך הופיעו דגמיה בספר אופנת העילית הידוע "Collezioni", הנמכר בכל העולם, המציג עיצובים של מעצבים כשאנל ודיור. שנה לאחר מכן נכללה לוי ברשימת הצעירים המבטיחים של מגזין העסקים "פורבס", מקום ראשון בתחום האופנה ומקום 27 בדירוג הכללי, מתוך 300 צעירים מתחת לגיל 40.[דרוש מקור]

לוי היא זוכת פרס "מעצבת השנה" של עיתון מעריב לשנת 1999 וזוכת פרס "מעצבת האופנה" של העיתון ידיעות אחרונות.[1]

לוי היא הישראלית היחידה שעיצובי שמלותיה זכו בפרסים בינלאומיים.[דרוש מקור]

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי גרושה ולה בת אחת בשם סער שנולדה ב-1996.[2] את השם לוי שמרה לאחר הגירושים בעיקר מסיבות שיווקיות.[2]

מתגוררת כיום בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]