דניאל וולפסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל וולפסון
לידה כ"ב בתמוז ה'תשכ"ד (בן 59)
השכלה ישיבת פוניבז' עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות בית וגן
השתייכות יהדות חרדית
תחומי עיסוק תלמוד
תפקידים נוספים ראש ישיבת נתיבות חכמה
רבותיו רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, רבי דוב לנדו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הרב דניאל וולפסון. 2003

הרב דניאל קלמן הלוי וולפסון (נולד בכ"ב בתמוז ה'תשכ"ד, 2 ביולי 1964) הוא ראש ישיבת נתיבות חכמה בירושלים.

קורותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בבני ברק לאביעזר וולפסון. בצעירותו עברה משפחתו לסביון. בילדותו השתתף במקהלת הילדים יד בזמר בניצוחו של יגאל צליק.[1] בסוף לימודיו בכיתה ז' נפגש עם הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן שלאחר ששוחח עמו המליץ שידלג על כיתה ח' ויעלה בסוף השנה ללמוד בישיבה הקטנה של פוניבז' וכפי שאכן קרה, לאחר מכן למד בישיבה הגבוהה של פוניבז'.

במהלך לימודיו בישיבת פוניבז' למד עם הרב דוב לנדו ראש ישיבת סלבודקה, והוא מחשיב אותו כרבו המובהק. הרב לנדו נוהג להגיע כפעם בשנה לישיבתו של הרב וולפסון ומדבר בשבחו פעמים רבות. בנוסף, מחשיב הרב וולפסון את הרב אלעזר מנחם מן שך לרבו והוא מרבה להביא חידושים מספרו אבי עזרי בשיעורים הכללים שהוא מוסר.

נישא לרבקה הניה, בתו של הרב דב בר אלתר אייכנשטיין,[2] שכיהן כראש ישיבת איתרי. לאחר נישואיו שימש כמשיב בישיבת באר התורה ובישיבת גבעת שאול. בהמשך ובגיל צעיר מאוד התמנה לראש ישיבת חכמת שלמה של הרב יהושע ישעיה נויבירט בשכונת בית וגן. באלול תשס"ט בשיתוף עם הרב נויבירט ייסד את ישיבת נתיבות חכמה בעידוד הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן.

מקדיש סדרים ושיעורים מיוחדים ללימוד נושאים שאין דרך עולם הישיבות לעסוק בהם כגון בסדרי זרעים, קדשים וטהרות, ומאמ שבועי שלו מתפרסם באופן קבוע בקובץ "אהלי טהרות". חיבר גם מספר ספרים ובהם על מסכתות בסדר טהרות שהלימוד בהן אינו רווח בישיבות. ספרו "אשיחה בחקיך" על מסכת פרה זכה בפרס ירושלים לספרות תורנית.

לאחר ייסוד ישיבתו עבר מביתו בשכונת הר נוף לשכונת בית וגן, והוא כיום מתגורר ברחוב תורת חיים בשכונת בית וגן בירושלים. עסק גם בהשקעות הון סיכון של משפחת וולפסון, ובעסקי הנדל"ן המשפחתיים.[3]

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניאל וולפסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]