הדי סלימאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדי סלימאן
Hedi Slimane
לידה 5 ביולי 1968 (בן 55)
הרובע התשעה-עשר של פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
תחום יצירה Hedi Slimane in 2015.jpg
www.hedislimane.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הֶדי סלימאן (נהגה אדי; בצרפתית: Hedi Slimane; נולד ב-5 ביולי 1968) הוא צלם ומעצב אופנה. ידוע בעיקר בשל שינויו את הצללית הגברית המקובלת בעולם האופנה ויצירת גזרה צרה, נערית ואנדרוגינית[1]בעת עבודתו ב"דיור אום", קו הגברים של בית האופנה כריסטיאן דיור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלימאן נולד ב-1968 בפריז לאם איטלקייה ואב תוניסאי. בנעוריו התעניין בצילום, ובגיל 16 החל להכין את בגדיו בעצמו. הוא למד היסטוריה של האמנות וב-1992 החל לעבוד עם יועצת האופנה ג'ין-ג'אק פיקארט בפרויקט המאה של בית האופנה לואי ויטון. בשנת 1995 סיים את עבודתו שם ומונה למנהל קו הגברים בבית האופנה איב סן-לורן. כשנה לאחר מכן מונה למנהל האומנותי של הקו.

לאחר תצוגת סתיו- חורף 2000, בה הציג את הצללית הגברית השחורה המפורסמת שלו, עזב סלימאן את איב סן-לורן. סלימאן סירב להצעת עבודה בבית האופנה ז'יל סאנדר עקב עזיבת המעצב המייסד וקיבל על עצמו את תפקיד המנהל הקריאייטיבי ב"דיור הום".

סלימאן התיידד עם מספר מוזיקאים בעת שעיצב להם תלבושות להופעה על במה, ועודד אותם ליצור קטעים מוזיקליים לתצוגות האופנה שלו. באותן השנים העמיק את התעניינותו בצילום, והוציא מספר ספרים: אודות סצנת המועדונים בברלין, תחיית מוזיקת הרוק ואודות המוזיקאי האלמוני עד אז פיט דוהרטי.

בשנת 2006 עלה לאינטרנט הבלוג שלו[2], בו תועדו תצלומים של צעירים כמו גם מוזיקאים מהגדולים בעולם. בקיץ של אותה השנה, החליט שלא לחדש את חוזה העבודה שלו בדיור הום וסירב למספר הצעות עבודה מבית האופנה. עם השעייתו של ג'ון גליאנו מבית האופנה דיור, נקשר שמו כמועמד להחליפו.

ב-2012 מונה סלימאן רשמית למנהל קריאייטיבי באיב סן-לורן וחולל מספר שינויים, ביניהם העברת סטודיו העיצוב מפריז ללוס אנג'לס ושינוי את שם המותג ל"סאן לורן פריז".

משנת 2018, עובד סלימאן כמנהל האמנותי והיצירתי של המותג סלין.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הדי סלימאן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נראות מגדרית או ביטוי מגדרי המשלבים מאפיינים גבריים ונשיים או מטשטשים מאפיינים כאלה.
  2. ^ הבלוג של סלימאן
  3. ^ Hedi Slimane Named Artistic, Creative and Image Director of Céline, www.businesswire.com, ‏2018-01-21 (באנגלית)