ההרפתקה המצוינת של ביל וטד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההרפתקה המצוינת של ביל וטד
Bill & Ted's Excellent Adventure
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סטפן הרק
הופק בידי סקוט קרופף
מייקל ס. מרפי
ג'ואל סוויסון
תסריט כריס מת'סון
אד סלומון
שחקנים ראשיים קיאנו ריבס
אלכס וינטר
ג'ורג' קרלין
מוזיקה דייוויד ניומן
צילום טים שוורסטדט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Interscope Communications
חברה מפיצה סרטי אוריון, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 בפברואר 1989
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט חבר'ה, סרט נעורים, מדע בדיוני קומי, סרט מדע בדיוני, סרט מסע בזמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר (משוער)
הכנסות $40,485,039 (ארצות הברית)
הכנסות באתר מוג'ו billandtedsexcellentadventure
סרט הבא מסע הכזבים של ביל וטד
www.billandted.org
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ההרפתקה המצוינת של ביל וטדאנגלית: Bill & Ted's Excellent Adventure) הוא סרט מדע בדיוני-קומי משנת 1989. הסרט בוים על ידי סטפן הרק (אנ') ומככבים בו קיאנו ריבס ואלכס וינטר כטד וביל, שני נערים מטאליסטים ומטופשים שנכשלים בבית הספר, ועל מנת להצליח בפרנזטנציה של שיעור ההיסטוריה, יוצאים למסע בזמן ופוגשים מנהיגים ודמויות משפיעות מהעבר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט נסובה סביב שני נערים מטאליסטים ומטופשים, טד (קיאנו ריבס) וביל (אלכס וינטר (אנ')), אשר נכשלים בבית הספר, ועל מנת שלא יסלקו אותם ממנו עליהם להצליח בפרזנטציה של שיעור ההיסטוריה. אביו של טד מציב בפניו תנאי - במידה ויסולק מבית הספר הוא יישלח לאקדמיה צבאית באלסקה, מה שיפריד בינו לבין חברו הטוב ביל, וישים קץ לשאיפתם להקים להקת הבי מטאל בשם Wyld Stallyns ("סוסי ההרבעה הפראים").

לעזרת השניים מגיע מהעתיד אדם בשם רופוס (ג'ורג' קרלין), אשר משימתו היא לוודא שהשניים יצליחו בעבודתם וכך לא יסולקו מבית הספר, יישארו יחדיו ויקימו את להקתם, שהמוזיקה שלה היא הבסיס לעתיד האוטופי ממנו בא. רופוס מספק להם מכונת זמן בדמות תא טלפון, ומדגים להם את שימוש בה באמצעות חזרה בזמן לשנת 1805, לעיצומו של קרב בפיקודו של נפוליאון בונפרטה, אשר מבחין בהם ומורה לתקוף אותם. השלושה מסתלקים מיד, ובטעות לוקחים איתם להווה את נפוליאון שנפל על המכונה. לאחר שסיים להנחות אותם, רופוס עוזב את טד וביל להצליח במשימה בכוחות עצמם. השניים מתכננים יחד תוכנית - לאסוף דמויות היסטוריות נוספות ולהשתמש בהן בפרזנטציה שלהם. הם מפקידים את נפולאיון במשמרתו של אחיו הקטן של טד, ומתחילים בליקוט הדמויות ההיסטוריות.

הדמות הראשונה שבה הם נתקלים היא בילי הנער, שבו הם נתקלים לאחר שזה דורש שחקנים למשחק פוקר שבו הוא מתכנן לרמות, הרמאות מתגלה והשניים מצליחים להציל את בילי מקטטה קטלנית. מייד לאחר מכן הם נוסעים ליוון העתיקה, שם סוקרטס מרצה לגבי השבריריות וחוסר החשיבות של חיים אנושיים בעזרת קערה המלאה בעפר, טד מתקרב לסוקרטס ומחקה את הסגנון שלו תוך כדי שימוש בעפר, וכך משכנע את סוקרטס לבוא איתם. לאחר מכן הם מגיעים לאנגליה של מאה ה-15, ומתאהבים בשתי בנותיו של המלך, לאחר מכן הם עוטים שריון ונלחמים באחת מהקומות של הארמון. טד נדקר על ידי שומר, וביל (המשוכנע שטד מת) מזמין את השומר לדו-קרב שבסופו טד שובר כד על ראשו של השומר, ובכך מכריע את הקרב. הם עולים לקומות העליונות, ותוך כדי פוגשים את הנסיכות אליזבת' וג'והנה, אשר מיועדות להינשא לשני "בחורים מלכותיים מכוערים" (royal ugly dudes) כלשונם של השניים. לאחר מכן הם נתפסים על ידי המלך. זה פוקד על הוצאתם להורג של ביל וטד, אולם השניים ניצלים בסיועם של בילי הנער וסוקרטס, ובורחים מפני חיילי המלך על כרכרה לתקופת זמן אחרת, לא לפני שאחד החיילים מצליח לפגוע באנטנה של מכונת הזמן ובכך לקלקל אותה.

השניים ממשיכים במסעם ואוספים את זיגמונד פרויד, לודוויג ואן בטהובן, ג'ינגיס חאן (שאותו הם מושכים בעזרת טווינקי), ז'אן ד'ארק ואברהם לינקולן. לאחר שהצליחו לתקן את מכונת הזמן בעזרת דבק מאולתר שהורכב ממסטיקים לעוסים, ביל וטד חוזרים להווה ועוזבים את הדמויות ההיסטוריות שאספו בקניון המקומי, בזמן שהם הולכים לחפש את נפוליאון, שננטש על ידי אחיו הקטן של טד. לאחר שהם מוצאים אותו משתעשע בפארק מים, השניים מגלים כי כל הדמויות שאספו התפרעו בקניון ונעצרו על ידי אביו השוטר של טד. ביל וטד פורצים לתא המעצר של תחנת המשטרה ומשחררים את הדמויות ההיסטוריות ויחד איתן מגיעים רגע לפני סיום טקס הצגת עבודות ההיסטוריה השונות ומציגים את עבודתם בצורה של הופעת רוק, זוכים לתשואות הקהל ומצליחים במשימתם. בסוף הסרט מאחד רופוס את ביל וטד עם הנסיכות, ומגלה להם כי הנסיכות יהיו חלק מלהקת Wyld Stallyns שיקימו.

ביל וטד שימשו השראה לאחד מהטרנדים המוכרים ביותר בשנות התשעים, "גיטרת האוויר".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]