הוא פשוט לא בקטע שלך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוא פשוט לא בקטע שלך
He's Just Not That into You
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על He's Just Not That Into You עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קן קוואפיס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ננסי ג'ובונן, דרו ברימור עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גרג בהרנדט
ליז טקסילו
אבי קון
מארק סילברסטין
עריכה קארה סילברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'יניפר גודווין
ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר קונלי
ג'סטין לונג
סקרלט ג'והנסון
בן אפלק
קווין קונולי
בראדלי קופר
מוזיקה קליף איידלמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון בילי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, גרמניה, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Flower Films
חברה מפיצה ניו ליין סינמה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 בפברואר 2009
משך הקרנה 129 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט דרמה, סרט שמבוסס על ספרים, דרמה קומית, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25,000,000 דולר
הכנסות 170,812,595 דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו hesjustnotthatintoyou
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוא פשוט לא בקטע שלךאנגלית: He's Just Not That Into You) הוא סרט מסוגת קומדיה רומנטית משנת 2009, שבוים על ידי קן קוואפיס. הסרט מבוסס על ספר בעל שם זהה, שכתבו גרג בהרנדט וליז טקסילו בהשראת שורה מתוך סדרת הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה".

עלילה ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מגוללת את סיפורם של תשעה אנשים בשנות העשרים והשלושים לחייהם, ומתמקדת בחוסר המזל שהם חווים בתחום הרומנטי. הסיפור כולו מתרחש בבולטימור, ובכל מערכות היחסים המתוארות בסרט, צד אחד נלהב יותר מהשני. במרכז העלילה נמצאת ג'יג'י (ג'יניפר גודווין), המפרשת שוב ושוב לא כהלכה סימנים שגברים נותנים לה.

ג'יג'י ואלכס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנדחתה על ידי קונור (קווין קונולי), מתחילה ג'יג'י להתייעץ בנושא דייטים עם אלכס (ג'סטין לונג) - בעלים של בר וחברו הטוב של קונור. ג'יג'י מוסיפה לצאת לדייטים לא מוצלחים, אך מתייעצת עם אלכס במהלכם.

היא מתחילה להאמין שאלכס מעוניין בה, עקב מספר סימנים שמצאה. בהמשך מזמין אלכס את ג'יג'י למסיבה בבית שלו; ג'יג'י, המפרשת זאת כבקשה לשמש כשותפה מארחת למסיבה, עוזרת להכין אוכל לאורחים ונשארת בסוף כדי לנקות. לאחר שכל האורחים עזבו, ג'יג'י מנשקת את אלכס. אלכס, מופתע ומתוסכל, מסביר לה שהוא אינו מעוניין בה מבחינה רומנטית. בתגובה אומרת ג'יג'י שהיא שמחה שהיא לא צינית ובלתי פגיעה כמוהו, ושאולי היא מנתחת כל דבר קטן ומביכה את עצמה בניסיון, אך היא קרובה הרבה יותר ממנו למצוא אהבה. השניים מנתקים את הקשר, אך אלכס נהפך בהדרגה אובססיבי כלפי ג'יג'י. כשג'יג'י שבה מדייט מוצלח יחסית, מגיע אליה אלכס ומתנצל בפניה. הם מתנשקים, ומאוחר יותר נראים במערכת יחסים רצינית.

ג'נין, בן ואנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברתה הטובה ביותר של ג'יג'י, ג'נין (ג'ניפר קונלי), נתקלת בקשיים בחיי הנישואים שלה. בעלה - בן (בראדלי קופר) - החל לבגוד בה עם אנה (סקרלט ג'והנסון) - מדריכת יוגה השואפת להיות זמרת.

ג'נין לא חושדת בדבר, עד שהיא מגלה חפיסת סיגריות, ומסיקה שהיא שייכת לבעלה. היא מתעמתת עם בן, שמכחיש לחלוטין שהסיגריות שייכות לו. בסופו של דבר מודה בן בפני ג'נין שבגד בה, והיא, אף על פי שבתחילה הגילוי מכאיב לה, מחליטה להציל את נישואיהם בכך שמפתיעה את בן בעבודתו ומציעה לו לשכב עמה. הפתעתה של ג'נין נחתה על בן ממש לפני שעמד לקיים יחסים עם אנה, וזו מתחבאת בארון כדי לא להתגלות על ידי ג'נין. לאחר שבן וג'נין מסיימים אנה בורחת מבן כי היא נגעלת ממנו, אך כאשר בן חוזר הביתה, הוא מגלה את בגדיו ארוזים, ולצידם קרטון סיגריות, ופתק בו מבקשת ממנו ג'נין להתגרש.

קונור, אנה ומרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הרומן הסודי שלה עם בן, מקיימת אנה גם מערכת יחסים לא רשמית עם קונור, אך היא אינה מעוניינת בו כמו שהוא מעוניין בה. אנה רואה בקונור חבר קרוב, ואילו קונור מעוניין במערכת יחסים רומנטית. מיד לאחר התקרית במשרדו של בן הולכת אנה לקונור, וכשהוא מבקש ממנה להיות חברתו היא מסכימה. הסכמתה ניתנת רק בעקבות המשבר שחשה בגלל בן, וכשקונור מציע לה לקנות להם בית ולגור בו יחד, מגלה לו אנה בכנות שהיא איננה מעוניינת בו.

קונור ואנה נפרדים, אך נשארים ידידים. ובינתיים, חברתה של אנה, מרי (דרו ברימור) - שעובדת בפרסום מודעות בעיתון מקומי, ועוזרת לקונור לקדם את עסקי התיווך שלו - יוצאת (כמו ג'יג'י) עם גברים רבים (רובם דרך האינטרנט) - אך ללא הצלחה. לאחר הפרידה של קונור ואנה, מרי נתקלת בקונור באופן מקרי בבית קפה, ומציגה את עצמה, כיוון שהקשר שלהם היה טלפוני בלבד. מאז אותו מקרה הם מסתדרים ומתחילים לנהל מערכת יחסים.

בת' וניל[עריכת קוד מקור | עריכה]

שותפתה של ג'יג'י לעבודה, בת' (ג'ניפר אניסטון), גרה עם ניל (בן אפלק) במשך 7 שנים. (ניל עצמו, בנוסף, נמצא בקשרי ידידות עם בן). למרות רצונה של בת' להינשא, ניל מסרב כיוון שהוא לא מאמין שחתונה מעידה על אהבה. לאחר שהקשיבה לנאום של ג'יג'י בנוגע למערכות יחסים עם גברים, בת' נעשית מוטרדת והחלה לחשוב מחדש על יחסיה עם ניל. כשהיא חוזרת לביתה, היא שואלת את ניל אם הוא אי פעם יתחתן איתה, כשהוא לא משיב, בת' נפרדת ממנו.

לאחר הפרידה ניל עובר לגור בסירה, ובת' הולכת לביתה כדי לשמש כשושבינה בחתונתה של אחותה הצעירה. במהלך קבלת הפנים אביה של בת' חוטף התקף לב, וכתוצאה מכך בת' משגיחה על אביה באופן קבוע. בעוד היא מכינה לו אוכל, מארחת לו לחברה ומנקה את הבית, בעליהן של אחיותיה צופים בפוטבול, משחקים במשחקי וידאו, ולא נוקפים אצבע למען חמיהם. בת' מתוסכלת, אך ניל מופיע לפתע, ועוזר לה לשטוף כלים. בת' מבקרת את ניל בסירה שלו, ומספרת לו שהוא יותר בעל בשבילה מאשר מה שאי פעם יהיו בעליהם של אחיותיה. כשהם חוזרים לדירתם בת' נוזפת בניל בצחוק על שהביא זוג מכנסיים שאמרה לו להשאיר על הסירה, וניל מבקש ממנה שאם היא הולכת לזרוק אותם, שתבדוק בכיסים אולי יש שם חפצים השווים משהו. בת' מתרצה ומוצאת בכיס המכנסיים קופסה ובה טבעת יהלום, היא מסתובבת אל ניל שמציע לה להינשא לו, היא מסכימה, ומאוחר יותר הם נישאים בסירה של ניל בטקס אינטימי.

הסרט מסתיים כשבמהלך כתוביות הסיום כל דמות (בת' וניל, ג'נין, בן, קונור ומרי, אנה, ג'יג'י ואלכס) מספרת בקצרה על תוכניותיה לעתיד, או על תחושותיה בקשר לעבר.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרו ברימור שימשה כמפיקה בפועל של הסרט, באמצעות חברת ההפקות שבבעלותה Flower Films. העיר בולטימור שבמרילנד נבחרה לצילומי הסרט, כיוון שבעיר לא נערכו בעת האחרונה צילומים לקומדיות רומנטיות.[2] בנוסף, התסריטאי מארק סילברסטין גר בעיר למשך מספר שנים, לפני שפנה ללמוד באוניברסיטה.[2]

התאריך המקורי של היציאה לאקרנים נדחה מ-24 באוקטובר 2008 ל-13 בפברואר 2009, ואז הוקדם ל-6 בפברואר 2009.[3]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים.[4] ה-Rotten Tomatoes דיווח ש43% מהמבקרים נתנו ביקורת חיוביות בהתבסס על 145 ביקורות.[5] בעוד התסריט קיבל ביקורות מעורבות, ג'יניפר גודווין, ג'ניפר קונלי, ג'ניפר אניסטון ובן אפלק שובחו על ידי המבקרים וצוינו כבולטים בסרט.[6][7]

בסוף השבוע הראשון ליציאת הסרט לאקרנים, הוא גרף 27.8 מיליון דולר והגיע למקום הראשון ב-Box Office Mojo. ב-24 ביוני 2009 הסרט גרף סך הכל ברחבי העולם 170,812,595 מיליון דולר - סכום המהווה הצלחה ביחס לתקציב המקורי - 25 מיליון דולר.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]