החיים זה לא הכל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החיים זה לא הכל
סמליל התוכנית
סמליל התוכנית
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים דניאל לפין
כותבים דניאל לפין, עפר קניספל, חיים אידיסיס, גאיה וילדמן
בימוי עדי בנימינוב
שחקנים אבי קושניר
ענת וקסמן
עידן אלתרמן
יעל לבנטל
שלמה וישינסקי
נורית כהן
מוטי כץ
פלורנס בלוך
ליליאן ברטו
אביגיל לפין
יובל סגל
דביר בנדק
פרסים תואר ״סדרה קומית מקורית״ לשנת 2005 בטקס ״פרסי מסך הזהב״
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 9
מספר פרקים 149
תוכנית המשך החיים על פי אורלי
הפקה
מפיק סער יוגב ונעמי לבארי
חברת הפקה "בלאק שיפ הפקות סרטים בע"מ", אולפני הבירה ירושלים
אורך פרק 25 דקות
שידור
רשת שידור

ערוץ 2: טלעד (עונות 1–4)
רשת (עונות 5–9)

שידורים חוזרים:
yes ישראלי
הוט קומדי סנטרל
רשת 13
ערוץ 24
ערוץ ההומור
תקופת שידור מקורית 2 ביולי 200120 בספטמבר 2011
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

החיים זה לא הכֹּל היא קומדיית מצבים ישראלית ששודרה בערוץ 2 על ידי טלעד ולאחר מכן על ידי רשת החל מ-2 ביולי 2001 ועד לסיומה ב-20 בספטמבר 2011[1], במשך 9 עונות ו-149 פרקים. הסדרה שודרה בשידורים חוזרים גם ברשת 13, HOT קומדי סנטרל, yes קולנוע ישראלי, ערוץ E! וערוץ 24.

הסדרה מתמקדת בגדי (אבי קושניר) ובדפנה (ענת וקסמן) נוימן, בחייהם במסגרת משפחתית ובהבדלים שבין גברים לנשים. הסדרה זכתה להצלחה וקנתה לה קהל צופים נאמן ואף נחלה שבחים ממבקרים בעיתונות. הסדרה זכתה בפרס מסך הזהב ופרס האקדמיה לטלוויזיה בקטגוריית השחקן הקומי, השחקנית הקומית והסדרה הקומית.

המנגינה המושמעת בפתיח הסדרה היא מתוך השיר "Send Me on My Way" (אנ') של להקת Rusted Root (אנ').

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשיתה של הסדרה בשנת 2001, אז שודרה אצל זכיינית ערוץ 2 "טלעד", בסך הכל שודרו 12 פרקים בין יולי לאוקטובר. בעונתה הראשונה העלתה הסדרה את שיעורי הצפייה ברצועה בה שודרה (בין השעות 21:35–22:05), גידול של כ-40% ביחס למדרוג (רייטינג) הממוצע ברצועה, וב"טלעד" הוחלט על הפקת עונה שנייה[2]. העונה השנייה, ששידורה הסתיים בפברואר 2003, זכתה לרייטינג ממוצע של 21%, הממוצע הגבוה ביותר לסיטקום ישראלי מקורי באותן השנים[3].

לאחר שידור העונה הרביעית (2005) תם הזיכיון של "טלעד" לשדר בערוץ 2. לפיכך, הובע ספק אם תשוב הסדרה ותשודר, אך הזכיינית "רשת" רכשה את הזכויות לסדרה והמשיכה בהפקת עונות נוספות[4]. "רשת" הודיעה כי הפקת הסדרה הסתיימה אחרי העונה התשיעית והאחרונה, עם השלמת עשר שנות שידור ותשע עונות[5]. "החיים זה לא הכל" היא הסיטקום השלישי באורכו בישראל מבחינת מספר פרקי הסדרה אך לא לפי מספר עונותיה (אחרי "סברי מרנן" ו"הפיג'מות")[6].

לקראת עליית העונה התשיעית והאחרונה של הסדרה הופק פרק מיוחד ("מעשה באישה מצחיקה") בו גדי מגיע לטיפול אצל פסיכולוג ונזכר בכל הרגעים הגדולים של הסדרה. פרק זה נכנס לעונה 9 וקיבל את המספר 0 כיוון שעלילתו מתרחשת בין העונות.

בספטמבר 2009, הפורמט של התוכנית "החיים זה לא הכל" נמכר לצ'כיה וליוון, אך גרסה מקומית לא הופקה לבסוף[7]. בספטמבר 2020 הפורמט נמכר שוב להפקה ביוון[8].

באוקטובר 2011 הסדרה נמכרה לחברת ההפקות של סוני, בארצות הברית עבור רשת CBS[9]. יוצר הסדרה, דניאל לפין, כתב גם את הגרסה האמריקאית ביחד עם התסריטאי האמריקאי מייק סייקוביץ' ("חברים", "חוקי המשחק")[10]. באפריל 2013 הופק פרק פיילוט עבור רשת ABC. נועה תשבי שימשה כמפיקה שלו[11]. ב-11 במאי 2013 נודע כי רשת ABC החליטה שלא לשדר את הסדרה בארצות הברית אחרי פרק הפיילוט[12].

בזמן מלחמת חרבות ברזל, עידן אלתרמן צילם ביחד עם יעל לבנטל מערכון על המלחמה ובו השניים גילמו את דמויותיהם של מיקי ואורלי בשנית.[13]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–13 (13 פרקים)

גדי ודפנה נוימן (אבי קושניר וענת וקסמן) הם זוג נשוי. דפנה (סטודנטית לתואר שני בתקשורת), רוצה להיכנס להיריון ואילו גדי עובד ככותב בתוכנית אירוח טלוויזיונית בכיכוב של בני קנובלר (מוטי כץ). במהלך העונה בולטים ניסיונות ההתערבות של הוריו של גדי, מאיר ובתיה נוימן (שלמה וישינסקי ונורית כהן), בחיי הנישואים של בנם. במקביל, מיקי ברנשטיין (עידן אלתרמן), שותפו של גדי, חווה כמה מערכות יחסים רבות תהפוכות, ולבסוף נשאר עם חברתו אורלי (יעל לבנטל) ולבסוף הוא נפרד ממנה. בסוף העונה נודע כי דפנה בהיריון וגם רחלי (אורנה רוטברג), אחותו של גדי בהריון מגבר הומו שהכירה במודעה בעיתון.

עונה זו היא היחידה בה הפרקים הוצגו מול קהל חי. בנוסף, בעונה זו גדי שובר את הקיר הרביעי ומדבר עם הצופים באופן ישיר במהלך העלילה (כמו כן, הפנטזיות בראשו מוצגות בפני הצופים, בדומה לתכניות כגון "סקראבס"). כמו כן, עונה זו היא העונה היחידה בה רחלי ואיתן, אחיו של גדי מופיעים או מוזכרים.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 14–27 (14 פרקים)

גדי נוימן מנסה לתמוך בדפנה ההרה, אך נתקל בקשיים. במקביל, הוא ממשיך לסבול מעולו של בני קנובלר. ידידו, מיקי, מתלבט בין אורלי לחברתו החדשה, סיגי (שלומית מנדל) שהיא גם החברה של דפנה מהאוניברסיטה. בסוף העונה נולדת בתם של גדי ודפנה, מיכל, כשאת השם בחר גדי בטעות בזמן פתירת קופי טסט. בבדיקת מי שפיר יצא שמין התינוק הוא בן, אך התוצאה התבררה כטעות (של אחד למיליון).

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 28–40 (13 פרקים)

גדי ודפנה נקלעים למשבר בנישואיהם ופונים לייעוץ זוגי. מיקי מנסה להשיב לחיקו את אורלי. בתחום המקצועי, סובלת תוכניתו של קנובלר מקשיים בגלל מספר צופים נמוך. עם סיום העונה נישאים מיקי ואורלי בשידור ישיר מהתוכנית של קנובלר (מה שמעלה את כמות הצופים) ואילו גדי ודפנה מחליטים על פרידה זמנית. בעונה זו הופיעו גם הוריה של דפנה, רבקה ויחיאל המגולמים על ידי טוביה צפיר ורבקה מיכאלי.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 41–54 (14 פרקים)

גדי ודפנה הפרודים גרים דלת-מול-דלת ומתלבטים אם להתגרש. מיקי ואורלי, לעומתם, מתמודדים עם קשיי הנישואים ומתגלה גם שאורלי נשואה לגבר אחר. ניסיונם של הוריו של גדי לגשר בין גדי לדפנה אינם עולים יפה. בסוף העונה גדי ודפנה כמעט חוזרים, אך בסוף מתגרשים ואילו בני קנובלר נישא לדוריס (פלורנס בלוך), אהובתו. מיקי ואורלי מגלים שהם לא נשואים ולבסוף מתחתנים נישואי בזק בקפריסין.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 55–68 (14 פרקים)

בעונה הזו יש כמה שינויים: גדי ודפנה גרושים, אורלי ומיקי נשואים, קנובלר נשוי לדוריס ולסדרה מצטרפות דמויות חדשות: מיכל, בת זוגו של גדי (ליליאן ברטו), נועה, הבת של מיכל (אביגיל לפין) ואהוד טל הרקדן, בן זוגה של דפנה (יובל סגל).

גדי ודפנה יוצאים לחיים חדשים בנפרד ומנהלים מערכות יחסים חדשות: גדי יוצא עם מיכל ומסתבך עם בתה נועה ואילו דפנה יוצאת עם אהוד המורה לריקוד. עם זאת, שניהם עדיין מעורבים זה בחייו של זה. מיקי ואורלי גרים בדירתם של גדי ודפנה, דוריס וקנובלר הנשואים הטריים עוברים לגור בדירתם של מיקי ואורלי. בסוף העונה נתפסים דפנה וגדי כשהם בוגדים בבני זוגם הנוכחיים.

עונה שישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 69–86 (18 פרקים)

גדי עובר לגור יחד עם מיכל, בת זוגו, ועם נועה, בתה. דפנה, לעומת זאת, נפרדת מאהוד ואילו מיקי מחליט לנסוע להודו כדי "לחפש את עצמו", אך שב משם לחיות עם אורלי. עם זאת, העניין מסתבך מבחינתו כי בזמן שהיה בהודו מיקי חדש הופיע (דביר בנדק) והוא מתקרב לחתונה עם אורלי. בסוף מיקי הישן זוכה למרות הכל באשתו. הוריו של גדי, מאיר ובתיה נוימן, מגלים כי הרב שחיתן אותם לא היה מוסמך ונישאים מחדש. בסוף העונה שודר פרק "מאחורי הקלעים".

עונה שביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 87–108 (22 פרקים)

בתחילת העונה מיקי ואורלי מתגוררים עם גדי ומיכל. באמצע העונה גדי ומיכל נפרדים - מיכל עוברת לגור עם דפנה ואילו נועה נשארת לגור עם גדי. בינתיים מיקי הישן ואורלי עוברים לגור עם מיקי החדש, שהתאהב בחזרה באורלי. במהלך העונה מיקי הישן מנצח שוב ואורלי נכנסת להריון (ובסוף העונה יולדת בן). במהלך העונה מפגינות גם דפנה וגם מיכל רצון בחידוש הקשר עם גדי, אך זה עומד להינשא לקרן (סנדי בר), בת של חברי הוריו. בעת החופה, נלקחת קרן לאשפוז בבית־חולים פסיכיאטרי. במהלך העונה שודר הפרק המאה של התוכנית, שבויים מחדרי ההפקה של התוכנית, וכלל את צוות ההפקה, ובמסגרתו השתמשו השחקנים בשמותיהם האמיתיים.

עונה שמינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 109–128 (20 פרקים)

בשל המצב הכלכלי, גדי ודפנה מחליטים לגור בדירתם הקודמת, כדי לחסוך לדפנה שכר דירה, ומודאגים מההשפעה שתהיה להתרחשויות על בתם מיכל. במקביל, מיקי ואורלי מגדלים את בנם התינוק ונותנים לו את השם גדי (למורת רוחו של גדי נוימן), נועה מתגייסת ומאיר ובתיה ממשיכים להתערב בחייהם של גדי ודפנה. בסוף העונה שוקלים גדי ודפנה האם לשוב לחיות כבעל ואישה או להיפרד זה מזה לנצח ומחליטים להטיל מטבע. העונה מסתיימת בהקפאת התמונה כשהמטבע באוויר.

עונה תשיעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 129–149 (21 פרקים)

העונה התשיעית והאחרונה של הסדרה, שודרה החל מיום שלישי ה-17 במאי 2011. עלילת העונה מתרחשת 5 שנים אחרי סוף העונה השמינית, כאשר באמצעות המטבע, גדי ודפנה מחליטים להיפרד סופית, ומצליחים לעמוד בהחלטתם 5 שנים (שעליהן הצופים "דילגו") ולאחר מכן חוזרים להיות מעורבים זה בחייו של זו. בעונה זו משתתפת בפעם הראשונה מיכל הבת של גדי ודפנה (רוני הרמן), וגדי הבן של מיקי ואורלי (דני ברמן), ובעונה זאת מופיעה נועה כחוזרת בתשובה אך בפרק האחרון של הסדרה היא יוצאת בשאלה. במהלך העונה, דפנה ומיכלי עוזבות את הארץ לשנתיים ללוס אנג'לס, במסגרת עבודת הפוסט-דוקטורט של דפנה. בסוף הסדרה, דפנה, שהתלבטה בין להישאר בארץ או להגר תמידית ללוס אנג'לס, מחליטה להישאר בארץ והיא וגדי חוזרים להיות זוג.

פרק סיום הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 149

בפרק הסיום, דפנה מספרת לגדי שהיא מחליטה להגר ללוס אנג'לס ביחד עם מיכלי מכיוון שהיא הכירה גבר בשם ג'רי (זאב שמשוני). במקביל, נועה מספרת לגדי ודפנה שהיא התארסה לבחור בשם אוריה (נאור זילברמן) ומבקשת מהשניים לעזור לה לשלוח הזמנות לחתונה ולקיים את הטקס בביתם. למרות זאת, השניים מבטלים את אירוסיהם זמן קצר לאחר מכן. בהמשך, בעקבות טעות שנוצרת, ההזמנות לחתונה של נועה נשלחות בשם גדי ודפנה וכולם מסיקים שגדי ודפנה התארסו. כתגובה, מיכל ואהוד מחליטים לצלם "ברכות" בוידיאו בהן הם ועוד שלל דמויות אורחות שהופיעו בסדרה מגדפים את הזוג. מאיר ובתיה רבים בגלל החלטתו של מאיר לתרום את גופו למדע לאחר שימות, אך לבסוף השניים משלימים. במהלך הפרק, מיקי מתווכח עם אורלי שעדיף לחוות תחושת גירוד מאשר תחושת כאב ואורלי מצווה עליו למצוא עשרה אנשים שחושבים כמוהו. בסוף הפרק, דפנה מגלה בטעות שג'רי שונא את מיכלי ומחליטה לבטל את הנסיעה. כשדפנה ומיכלי חוזרות לדירה של גדי, גדי ודפנה מחליטים לחזור להיות זוג והפרק מסתיים.

לכבוד שידור פרק הסיום של הסדרה, הפיקה "רשת" יום שידורים מיוחד שכלל ראיונות עם כוכבי הסדרה בתוכניות הבוקר. תוכנית מיוחדת בהשתתפות כוכבי הסדרה בשעשועון "אחד נגד 100" שודרה לפני הפרק, בהשתתפות עידן אלתרמן ויעל לבנטל ששיחקו במשחק הראשון, אבי קושניר וענת וקסמן ששיחקו במשחק השני ושלמה וישינסקי ורוני הרמן ששיחקו במשחק קצר לאחר מכן. הפרק עצמו שודר באמצע ההשתתפות של אבי קושניר וענת וקסמן ובסיומו המשיכה התוכנית מהנקודה שהפסיקה.

שידור הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה החלה את שידוריה ב-2 ביולי 2001 בזכיינית טלעד, בערוץ 2. לאחר סיום זיכיונה של טלעד, עברה הסדרה לשידור אצל הזכיינית "רשת" החל מה-11 בספטמבר 2006. פרק הסיום של הסדרה שודר ב-20 בספטמבר 2011 והפך לפרק הנצפה ביותר של הסדרה, עם 32.6%[14].

עונה זכיינית שידור תאריכי שידור מקורי פרקים ממוצע צופים ממוצע רייטינג
1 טלעד יום שני, 2 ביולי 2001 יום שני, 22 באוקטובר 2001 13 206,000 9.3%
2 יום רביעי, 30 באוקטובר 2002 יום רביעי, 19 בפברואר 2003 14 464,900 21.0%
3 יום ראשון, 30 במאי 2004 יום שני, 30 באוגוסט 2004 13 400,300 18.4%
4 יום שבת, 9 ביולי 2005 יום שבת, 15 באוקטובר 2005 14 379,300 16.8%
5 רשת יום שני, 11 בספטמבר 2006 יום שלישי, 19 בדצמבר 2006 14 446,900 20.1%
6 יום שלישי, 23 באוקטובר 2007 יום רביעי, 9 בינואר 2008 18 453,700 20.0%
7 יום רביעי, 29 באוקטובר 2008 יום רביעי, 25 במרץ 2009 22 447,800 19.4%
8 יום ראשון, 7 בפברואר 2010 יום שלישי, 17 באוגוסט 2010 20 424,500 18.1%
9 יום שלישי, 17 במאי 2011 יום שלישי, 20 בספטמבר 2011 21 489,400 21.0%

נתוני הרייטינג באדיבותה של "הוועדה הישראלית למדרוג" ובהפקתה של חברת הרייטינג הישראלית "TNS טלגאל".

תאריכי שידור העונות ומספרי הפרקים מבוססים על רישומיה של "הרשות השנייה" כפי שהם מובאים באתרה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גדי נוימן (אבי קושניר) – בן 38 בתחילת הסדרה. גדי עובד יחד עם חברו הטוב מיקי כתסריטאי בתוכנית האירוח "קנובלר" בהנחייתו של הבדרן בני קנובלר. גדי הוא אדם מיואש מעבודתו, ממהלך חייו היומיומיים והשגרתיים וממשפחתו הקרובה. בנוסף הוא בן אדם ציני, מצחיק, שלילי ותחרותי, שמתואר בנוסף על ידי חלק מדמויות הסדרה גם כאובססיבי. אף על פי שהוא חותר ליותר הוא מגיע למסקנה שהכי טוב לו כשרע לו ובכך מבליט את ניגודו לחברו הטוב מיקי. הוא אוהב התערבויות, אף על פי שבדרך כלל הוא מפסיד או מרמה. היה נשוי לדפנה מהעונה הראשונה עד סוף העונה הרביעית (במהלך העונה הרביעית גדי ודפנה היו בפרידה זמנית ובסופה החליטו להתגרש) ולהם בת משותפת בשם מיכל ('מיכלי'). החל מהעונה החמישית החל גדי לצאת עם בת זוג חדשה - מיכל זילברמן (מהעונה החמישית עד העונה השביעית) שאותה הכיר בהקשר לדירתו החדשה. הם נפרדו בגלל ענייני חתונה וריב שהוביל לזה. לפני אירועי העונה התשיעית, הוא התחתן עם אישה אחרת ובפרק הראשון של העונה התשיעית התגרש ממנה, ובסוף הסדרה חוזר לאשתו דפנה. נוהג לקרוא למיקי 'מטומטם' בקביעות ומיואש ממנו ומהתנהלות החיים היומיומית שלו, אך למרות הכל הוא חברו הטוב ביותר והם עוברים הכל ביחד. בנוסף גדי שונא את הבוס שלו - קנובלר, אך עם השנים הם הופכים קרובים יותר ולחברי נפש - אם כי הם מכחישים זאת.
  • דפנה נוימן (רינגל) (ענת וקסמן) – בת 36 בתחילת הסדרה. אשתו של גדי (גרושתו מסוף עונה 4) ולהם בת משותפת בשם מיכל (מיכלי). סטודנטית מתמחה בתקשורת כשבעונה הרביעית היא מסיימת את התואר השני לאחר זמן רב. חברתה הטובה ביותר היא דבי (לא מופיעה בסדרה אלא רק בשיחות טלפון). מנהלת מערכת יחסים מלאת אהבה אך גם מלאת ריבים וחיכוכים עם גדי, שבעונה הרביעית מקבלת תפנית כאשר הם נפרדים זמנית ובסופה מתגרשים. בעונות החמישית והשישית היא בת זוגו של אהוד טל - מורה לריקוד. לפי הפרק הראשון בעונה התשיעית הייתה נשואה והתגרשה בפרק הראשון. בעונה התשיעית היא מסיימת תואר שלישי והופכת לדוקטור. לאחר מכן היא נוסעת עם מיכלי ללוס אנג'לס במטרה לכתוב עבודת פוסט-דוקטורט ושוקלת להגר עם מיכלי לתמיד. בסוף הסדרה חוזרת לבעלה גדי. דפנה היא אישה יצרית, אסרטיבית, מעט שתלטנית ושאפתנית מאוד. שואפת לחיים טובים ומעניינים יותר אך מסתפקת במה שיש לה ומבינה שעדיף ככה.
  • מיקי ברנשטיין (עידן אלתרמן) – בן 28 בתחילת הסדרה. עובד ביחד עם גדי כתסריטאי בתוכנית הבידור של בני קנובלר, וגם חברו הטוב ביותר. מיקי הוא אדם תמים עד כדי טמטום אך עם שאיפות גדולות, וכך מבליט את ניגודו לגדי. מסתבך באופן קבוע במערכות היחסים שלו, והוא אדם לחוץ מאוד ואובססיבי לאורלי, חברתו ובהמשך אשתו, ונאלץ ל'הגשים' את כל הפנטזיות והרצונות המוזרים של אורלי תוך כדי היקלעות למצבים אבסורדיים ולא הגיוניים. מתאהב בנשים שדוחות אותו, ואילו אלו שמתאהבות בו נדחות על ידו. הסדרה עוקבת אחר תהליך התבגרותו אל החיים האמיתיים ושינוי האופי שלו. בעונה השביעית (פרק 21) הוא מאובחן כסובל מ-ADHD, והוא גאה בכך. בעונה התשיעית הוא מנחה תוכנית טלוויזיה. מיקי נוהג להתפרץ לבית של גדי ולשתף אותו בחוויות ממערכת היחסים המוזרה שלו עם אורלי. בעל אופי היסטרי המונצח באמצעות צרחה קבועה: "קרה אסון!". אורלי ומיקי נוהגים לכנות אחד את השנייה "בּוֹבֶּה".
  • אורלי ברנשטיין (זהבי / פרימו) (יעל לבנטל) – אשתו של מיקי מסוף העונה השלישית, שבתור חברתו נהגה להיפרד ממנו בקביעות מסיבות שונות. בהמשך היא מתחתנת עם מיקי ומנהלת איתו יחסים של תלות, שליטה ופחד כשמיקי נאלץ לרצותה תוך הסתבכות במצבים אבסורדיים. אורלי היא פרנואידית, חסרת ביטחון, לא החלטית ואף מתוארת על ידי חלק מהדמויות כמוזרה, וחיה למעשה בעולם משלה כאשר מיקי נאלץ לספוג את הפנטזיות והגחמות הלא מוסברות שלה. למרות נישואיה למיקי, מתגלה שאורלי הייתה נשואה בעבר לעורך דין בשם רן זהבי, אך היא מתגרשת ממנו. בעקבות מצב זה, נישואיה למיקי לא תקפים והשניים נאלצים להתחתן בקפריסין. בעונה החמישית מתגוררים מיקי ואורלי בדירתם של גדי ודפנה, ובסוף העונה השביעית היא ומיקי מביאים ילד לעולם. בעונה התשיעית אורלי שיננית מצליחה. אורלי ומיקי נוהגים לכנות אחד את השנייה "בּוֹבֶּה".
  • בני קנובלר (מוטי כץ) – מנחה בידור מפורסם אשר ברשותו תוכנית האירוח ״קנובלר״. בני הוא איש תחמן, גס רוח וחסר רגישות. בעל יחסי "אהבה-שנאה" עם גדי ומיקי: הוא מזלזל באופן קבוע בהם ובעבודתם ככותבים ולא מרוצה מיכולתם המקצועית, אך עם זאת מרבה לבלות בחברתם, לא יכול בלעדיהם ולא מהסס לעולם להיחלץ לעזרתם בעת צרה. בעונה התשיעית הוא מנכ"ל הערוץ. הבדיחות שלו מבוססות בעיקר על פרסים וחיקויים שלהם. החל מהעונה הרביעית הוא נשוי לדוריס. קנובלר סובל מחרדה מטיסות (לאחר שצפה בסרט "יעד סופי" ובתכנית "תעופה בחקירה") ובמהלך הסדרה, הוא מנסה לטפל בבעיה בעזרת כדורים והיפנוזה.
  • בתיה נוימן (נוסבאום) (נורית כהן) – אמו של גדי, נשואה למאיר. מיואשת ולא מרוצה מחייה. בנוסף בתיה היא אישה חטטנית, ממהרת להסיק מסקנות מיותרות, אובססיבית, שלילית ושתלטנית. הנישואים שלה עם מאיר מבוססים בעיקר על ריבים ולעג אחד לשני אבל מצד שני לא יכולים אחד בלעדי השנייה. בתיה מתערבת באופן קבוע ואובססיבי למדי בחייו של גדי. לאחר שגדי ודפנה נפרדו, פסגת שאיפותיה היא שהם יחזרו. בעונה התשיעית היא ומאיר מתגוררים בבית אבות. משום מה, היא ומאיר נוהגים לקרוא למיקי ואורלי - מומי ורויטל.
  • מאיר נוימן (שלמה וישינסקי) – אביו של גדי, נשוי לבתיה. אדם המנסה להפגין את חוש ההומור שלו ללא הצלחה. מתקפל ליד אשתו, ועם זאת מרגיש הבוס במשפחה. ברוב הסיטואציות והפרקים מאיר לא קשור למה שקורה סביבו. מאיר מתבלט בסקרנותו ואוהב לגלות תגליות מוזרות. מאיר הוא אדם חיובי שאוהב את החיים - מה שמבליט את ניגודו לאשתו בתיה, שגם נגרר אחריה לעיתים בהתערבויותיה בחייו של גדי. בעונה התשיעית מתגוררים מאיר ובתיה בבית אבות. בנוסף, מאיר הוא אדם טוב ותמים מאוד ולעיתים עד כדי טמטום, אך שאפתן ואופטימי מאוד. הוא ובתיה נוהגים לקרוא למיקי ואורלי - מומי ורויטל. אויבו המושבע של מאיר הוא אהרון שמול, חבר ותיק שלו מהצבא ודייר בבית האבות בו הוא ובתיה מתגוררים בעונה התשיעית.
  • דוריס קנובלר (פלורנס בלוך) (עונות 4–9) – אשתו של קנובלר מסוף העונה הרביעית, עובדת בחברת ביטוח.
  • מיכל זילברמן (ליליאן ברטו) (עונות 5–9) – בת זוגו של גדי בעונות החמישית עד השביעית. אמא של נועה. בניגוד לשאר הדמויות הבוגרות היא מתאפיינת בחוסן נפשי וכלכלי והיא חסרת סבלנות לאנדרלמוסיה השוררת באופן קבוע בעקבות האובססיביות הנצחית של הדמויות הראשיות בחייו של גדי. מערכת יחסיה עם גדי מתאפיינת בקנאותה הרבה ליחסיו הקרובים שלו עם דפנה גרושתו; אך באופן אירוני לאחר שנפרדה מגדי היא עוברת לגור בדירה יחד עם דפנה, שתי קומות למעלה באותו בניין.
  • נועה זילברמן (אביגיל לפין) (עונות 5–9, אורחת בעונה 1 ו-2) – בתה של מיכל. צינית מאוד, מעט חצופה בשל גיל ההתבגרות ומרבה לסחוט ולתחמן אנשים כדי להשיג את מה שהיא רוצה. בעונה השמינית מתגייסת אך בעונה התשיעית חוזרת בתשובה ובסופה יצאה בשאלה.
    • השחקנית אביגיל לפין גילמה את אחת מילדיו של איתן, אחיו של גדי וכן ילדה שגייסה תרומות מדלת לדלת.
  • אהוד טל (יובל סגל) (עונות 5–6, אורח בעונה 9) – רקדן, בן זוגה של דפנה. אדם חיובי שלוקח את החיים בקלילות. לא סיפר לדפנה שהוא נשוי בזמן שיצאו, אך אחרי זה עזב את אשתו כדי להיות איתה. נפרד מדפנה לאחר שחוזר ממילואים עם פוסט טראומה ועם שפם שגידל.
  • מיקי "הגדול" (דביר בנדק) (עונות 6–8, אורח בעונה 9) – מאוהב באורלי וידיד שלה. אורלי ומיקי עברו לגור איתו ולבסוף עזב והשאיר אותם בדירתו. איש גס רוח שתמיד מאיים על מיקי. עבד כתסריטאי אצל קנובלר כשמיקי נסע להודו.
  • מיכל "מיכלי" נוימן (רוני הרמן) (עונה 9) – בתם היחידה של גדי ודפנה. צינית שנוהגת לענות בחוצפה להוריה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רחלי נוימן (אורנה רוטברג) (עונה 1) – אחותו של גדי, נכנסה להריון מהומו כשדפנה נכנסה להריון.
  • איתן נוימן (רמי חזקיהו) (עונה 1) – אחיו של גדי, שחזר בתשובה.
  • מושון "הגאון" (ארז שפריר) – מנהל הערוץ שבו התוכנית של קנובלר. אדם די מטורף שאיננו מסתפק בכלום ומאיים מידי פעם להוריד את התכנית של קנובלר מהאוויר.
    • השחקן ארז שפריר גילם גם את הפסיכולוג שגדי הלך אליו בפרק "מעשה באישה מצחיקה".
  • סיגי שוסטר (שלומית מנדל) (עונה שנייה) – חברה של דפנה מהאוניברסיטה. דפנה שידכה אותה למיקי. לא החלטית. הייתה בכמה פרקים מושא אהבתו של מיקי.
  • רינה (אורנה בנאי) ויואב קורן (צחי גראד) (עונות 2–3) – חברים של דפנה וגדי. רינה למדה עם דפנה בתיכון ויואב הוא בעלה של רינה. בפרק הראשון בו הם מופיעים, מתגלה שרינה בגדה ביואב ולאחר הפרק השניים מתגרשים. בפרק השני בו הם מופיעים מתברר שרינה בהיריון מיואב והם חוזרים. בעצתה של רינה, גדי ודפנה הלכו לייעוץ זוגי כשהרגישו שהיחסים ביניהם עומדים בפני התפרקות. רינה מופיעה לבדה בפרק האחרון של הסדרה ומברכת את גדי ודפנה לרגל "נישואיהם".
  • יחיאל (טוביה צפיר) ורבקה רינגל (רבקה מיכאלי) (עונה 3) – הוריהן של דפנה וגליה. לא אמינים כל כך. יחיאל נוהג לקרוא לגדי "דרעק'לה" ומחשיב את זה לשם חיבה. רבקה נוהגת לשכוח את שמה של מיכלי וקוראת לה "מיטלי" במקום.
  • גליה (סטלה) רינגל (אביגיל אריאלי) (עונות 3, 6) – אחותה של דפנה, הייתה חברה בכת בוויסקונסין שחייבים להגיד בה רק את האמת בתמורה לחיי נצח, היחסים בין האחיות גרועים מאוד והן מקנאות אחת בשנייה. דפנה מגדירה את גליה כשקרנית פתולוגית. בעונה 6 חזרה ודרשה מדפנה לוותר על ירושה כדי שתוכל לצאת מחובות.
  • גדי ברנשטיין (דני ברמן) (עונה 9) – בנם היחיד של מיקי ואורלי. סובל מחרדות ובדומה לאביו מרבה להגיד "קרה אסון".
  • דבי קולמהולץ – דמות עלומה שאינה מופיעה פיזית. אחת מחברותיה הטובות של דפנה, דפנה תמיד מדברת עליה או מדברת איתה בטלפון.
  • אהרון שמול (אברהם מור) (עונות 8-9) - חבר של מאיר ובתיה. נוהג להתחרות עם מאיר בכל דבר. בעונה התשיעית מתגורר ביחד איתם בדיור המוגן והיה הסנדק של גדי, הבן של מיקי ואורלי.

דמויות של פרק אחד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ערס צעצוע (ציון ברוך) (עונות 1-2) - ערס צעצוע שגדי ומיקי נתקלים בו בדוכן פלאפל ובמהלך תשלום קנסות תעבורה. נוהג להקניט את השניים ולהשתיק את מיקי באיומים.
  • אלי יצפאן (עצמו) (עונה 2) - מגלם גרסה מוקצנת של עצמו. גדי ומיקי התחילו לעבוד אצלו לאחר שהתפטרו מקנובלר, אך במהרה התחרטו. מרבה להעניק לגדי ומיקי מתנות בצורה אגרסיבית.
  • שוטר (אבי גרייניק) (עונה 2) - שוטר שהגיע לחקור את היעלמותו של מיקי. לקראת סוף הפרק הוא אומר למיקי שהוא מזכיר לו חבר ממש טוב שלו ומסיים את השיחה עם המילה "קבל" - אזכור לתכנית הטלוויזיה "פלטפוס" בה כיכבו השניים.
  • יועץ נישואין (שמואל וולף) (עונה 2) - יועץ נישואין שגדי ודפנה נעזרו בו כדי לפתור את הריבים ביניהם. נהג לשאול את הזוג האם הם מקיימים יחסי מין בצעקות.
  • שמשון (מוסקו אלקלעי) (עונה 3) - מוכר במכולת הסמוכה לביתם של גדי ומיקי. שנים רבות לפני תחילת העלילה, בתיה בגדה במאיר עם שמשון (אולם מאיר לא ידע את זה וכעס על שמשון כי האחרון שבר לו את הרדיו). המשפט הקבוע שלו הוא "קח מיץ לחיזוק השפיץ".
  • עורכי דין תימניים (אלי פיניש ומריאנו אידלמן) (עונה 3) - צמד עורכי דין ממוצא תימני בעלי דיבור לא מובן בגלל מבטא. מייצגים את מיקי לאחר שהאחרון ירש חלק מדירתו של אביו שנפטר.
  • מרים (שפרירה זכאי) (עונה 4) - קרובת משפחה של גדי. במהלך הפרק בו היא מופיעה, גדי, מאיר, בתיה ודפנה פורצים לביתה במטרה למצוא חוברות קומיקס של "ספיידרמן" ששוות הון.
  • יונה המנהל/ת (גליה ישי) (עונה 5) - מנהל/ת בבית הספר בו נועה לומדת. במהלך הפרק, גדי, מיקי, אהוד וקנובלר מנסים לגלות את המגדר שלו/ה.
  • זאב רווח (עצמו) (עונה 5) - הופיע בפרק שבו מיקי ואורלי התערבו ביניהם האם הוא פולני.
  • רפי המדריך (יהויכן פרידלנדר) (עונה 6) - מאמן בשיטת "הלחש" (גרסת התכנית לשיטת "הסוד"). מעצבן את נועה ולבסוף פושט את הרגל לאחר שהשקיע בהצגה שאורלי כתבה וחוזר לצפון.
    • פרידלנדר הופיע גם בעונה הראשונה בתכנית בתור מראיין בקרן לקולנוע.
  • דורי כהן (רודי סעדה) (עונה 6) - אחיה של דוריס, שהתעורר מתרדמת וביקש מדוריס תרומת כליה. בסוף הפרק מתברר שאותו הגבר הוא בעצם יואל, בן זוגה של גליה שנעלם לה לפני מספר חודשים.
  • אריה לוריא (אלי גורנשטיין) (עונה 7) - פסיכולוג שיצא עם דפנה. אלכוהוליסט.
  • קרן גרינשפן (סנדי בר) (עונה 7) - יצאה עם גדי לאחר שבתיה שידכה ביניהם וכמעט התחתנה איתו. בסוף הפרק התגלתה כחולת נפש.
  • אסף (יוסי מרשק) (עונה 8) - בן זוג של דפנה הנחרד מהקשר שלה עם גדי.
  • המטפלת (מורן אייזנשטיין) (עונה 8) - מטפלת בתינוקות שמעליבה את אורלי. במהלך הפרק, אורלי וקנובלר מנסים להתנקם בה.
  • אלון גל (עצמו) (עונה 8) - מופיע בתפקיד המנחה בסדרה "משפחה חורגת" כאשר התוכנית צילמה פרק על המצב הכלכלי של גדי ודפנה.
  • קורין (אפרת רייטן) (עונה 8) - בליינד דייט של גדי, שנתקלת בו בטעות בזמן שחיכתה לדייט אחר. למרות חוסר ההיכרות, השניים מחליטים "לתת לגורל" לנהל אותם ולהיפגש בבית הקפה שבוע לאחר מכן.
  • חוקר משטרה (שלומי קוריאט) (עונה 9) חוקר טיפש שמאשים את גדי שהוא דחף את קנובלר למיכל החומוס.
  • דרורה קנובלר (רות פרחי) (עונה 9) – אמו של בני קנובלר. הופיעה כדיירת חדשה בדיור המוגן בו גרים מאיר ובתיה. גדי נאלץ לשמור עליה, אך היא ברחה לו.
  • תמר (לימור גולדשטיין) (עונה 9) – מנהלת בית האבות בו נמצאים מאיר ובתיה. מנהלת רומן עם גדי.
  • הפורץ (דרור קרן) (עונה 9) - פורץ שניסה לפרוץ לדירה של גדי ונתקע בדירה ביחד איתו ועם דפנה. בסוף הפרק מתברר שאותו הפורץ למד עם גדי בתיכון.
  • ארי נוימן (דני איסרליש) (עונה 9) - בן דודו של גדי שהגיע מניו יורק לארץ במטרה למצוא שידוך. מהווה פרודיה על יהודים שעולים לארץ ומתלהבים מכל דבר.
  • גיא מרוז - מגלם גרסה מוקצנת של עצמו, את הפסיכולוג של קנובלר וכן שוטר תנועה.
  • דניאל לפין - יוצר הסדרה, מגלם במהלכה שלל דמויות שונות כגון פקיד במשרד הדתות ובעל אולם אירועים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ערן בר-און, חיים שכאלה: "החיים זה לא הכל" מסתיימת, באתר ynet, 12 בספטמבר 2011
  2. ^ אביבה קרול, ‏טלעד הזמינה עונה שנייה של "החיים זה לא הכל", באתר גלובס, 22 באוקטובר 2001
  3. ^ אביבה קרול, ‏רייטינג של 21% ל"החיים זה לא הכל" העונה, באתר גלובס, 20 בפברואר 2003
  4. ^ מערכת עכבר העיר, החיים זה לא הכל - עונה חמישית, באתר הארץ, 11 בספטמבר 2006
  5. ^ עכבר העיר, רשמית: "החיים זה לא הכל" יורדת מהמסך, באתר הארץ, 16 באוגוסט 2010
  6. ^ גילי איזיקוביץ, תשע עונות וזה כן הכל, באתר הארץ, 20 בספטמבר 2011
  7. ^ מתן שירם, ‏הפורמט של התוכנית "החיים זה לא הכל" נמכר לצ'כיה וליוון, באתר גלובס, 9 בספטמבר 2009
  8. ^ שירי דובר, ‏הסיטקום הוותיק "החיים זה לא הכל" נמכר לערוץ יווני, באתר גלובס, 24 בספטמבר 2020
  9. ^ רועי ברק, ‏"החיים זה לא הכול" נמכרה לאולפני סוני ורשת CBS בארה"ב, באתר גלובס, 27 באוקטובר 2011
  10. ^ אלכסנדר כץ, גדי ודפנה נוסעים לאמריקה: abc תפיק פיילוט לפורמט של 'החיים זה לא הכל', באתר אייס, 3 בפברואר 2013
  11. ^ עכבר העיר, "החיים זה לא הכל" נקנתה על ידי רשת ABC, באתר הארץ, 3 בפברואר 2013
  12. ^ ynet, נכשל הפיילוט האמריקני של "החיים זה לא הכל", באתר ynet, 11 במאי 2013
  13. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    {{{כותרת}}}, באתר www.israelhayom.co.il
  14. ^ עכבר העיר, רייטינג יומי: "החיים זה לא הכל" יורדת מהמסך עם שיא של 32.7%, באתר הארץ, 21 בספטמבר 2011