היפה והחיה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה ברמה נמוכה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה ברמה נמוכה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
היפה והחיה
The Beauty and the Beast
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על היפה והחיה (1987) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה משטרתית
מדע בדיוני
רומן
מתח
יוצרים

שרי קופר

ג'ניפר לוין
שחקנים קריסטין קרוק
ג'יי ראיין
מקס בראון
אוסטין באסיס
נינה ליסנדרלו
בריאן ג'יי ווייט
סנדהיל רממורת'י
פרסים

פרס בחירת הקהל לסדרת הדרמה החדשה האהובה ביותר (2013), פרס בחירת הקהל לתוכנית המדע בדיוני/פנטזיה האהובה ביותר (2014),

פרס בחירת הקהל לשחקנית הטלוויזיה האהובה ביותר במדע בדיוני/פנטזיה (2014) -מוענק לקריסטין קרוק.
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 70
תוכנית מקור היפה והחיה (1987)
הפקה
חברת הפקה CBS Television Studios
Take 5 Productions
Whizbang Films
הפצה CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים קנדהקנדה טורונטו, אונטריו, קנדה
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור The CW
רשת שידור בישראל yes
yes Action HD (לפני כן ב-VOD)
תקופת שידור מקורית 11 באוקטובר 201215 בספטמבר 2016
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היפה והחיהאנגלית: The Beauty and the Beast) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית המבוססת באופן רופף על סדרת טלוויזיה בשם דומה מבית CBS ב-1987. הסדרה נוצרה על ידי שרי קופר וג'ניפר לוין. בכורת הסדרה, העונה הראשונה, הייתה ב-11 באוקטובר 2012. ב-9 בנובמבר 2012, The CW הזמינה עונה מלאה בעלת 22 פרקים של הסדרה. הצילומים התקיימו בטורונטו. העונה השנייה עלתה ב-7 באוקטובר 2013 וכללה 22 פרקים. מעונה זו, הצילומים פוצלו בין ניו יורק וטורונטו. העונה השלישית עלתה ב-11 ויוני 2015 וכללה 13 פרקים. העונה הרביעית והאחרונה עלתה ב-2 ביוני 2016 וכללה גם כן 13 פרקים.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12211 באוקטובר 201216 במאי 2013
2227 באוקטובר 20137 ביולי 2014
31311 ביוני 201510 בספטמבר 2015
4132 ביוני 201615 בספטמבר 2016

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותה נערה, קת'רין "קאט" צ'אנדלר הייתה עדה לרצח אמה בידי שני גברים חמושים. קת'רין הייתה נרצחת גם היא, אילולא מישהו היה מציל אותה. אף אחד מעולם לא האמין לסיפורה, אך היא יודעת שזו לא הייתה חיה שתקפה את המתנקשים, אלא אדם. שנים חלפו, וקת'רין היא שוטרת פלילית חדה וקשוחה, אשר עובדת לצד שותפתה המוכשרת, טס וורגס. בזמן חקירת רצח, קת'רין מגלה רמז המוביל אותה לדוקטור חתיך בשם וינסנט קלר, אשר דווח כי נרצח על ידי אש האויב בזמן ששירת באפגניסטן בשנת 2002. קת'רין מגלה שווינסנט בעצם חי, והוא הדמות שהצילה אותה שנים קודם לכן. בעזרתו של חבר הילדות שלו, ג'יי.טי. פורבס, וינסנט התחבא במשך 10 שנים על מנת לשמור את סודו הנורא- כשהוא מתעצבן, הוא הופך לחיה מחרידה, בעל חושים מוגברים וללא יכולת לשלוט בעצמו. קת'רין מסכימה להגן על זהותו בתמורה לכל מידע שיש לו על רוצח אמה. כך מתחילה לה מערכת יחסים מורכבת בין קת'רין לווינסנט, אשר נמשכים אחד לשני אך יודעים שהקשר ביניהם עלול להיות קטלני לשני הצדדים.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1-22 (22 פרקים)

בעונה הראשונה קת'רין חוקרת רצח ודרכו מגלה על קיומו של וינסנט, כאשר ניסה להציל את הקורבן וטביעות אצבעותיו נמצאו על הגופה. וינסנט עוזר לקת'רין לפתור מקרי רצח שונים, ובמהלך העונה השניים מתאהבים זה בזו ונרקמת ביניהם מערכת יחסים מסובכת. באחת מן המשימות, קת'רין וכל שאר הצוות היו צריכים להציל את אוון מרצח בתחנת רכבת. וינסנט מופיע וקורע לגזרים את הנער שניסה לרצוח את אוון, וזה שמע את המתרחש. לאחר כמה שניות קת'רין הופיעה וירתה לכיוונים שונים כדי לשכנע את אוון שהיא הרגה את הרוצח ולא עשתה זאת חיה כלשהי. אוון לא משתכנע ממנה, ומתחיל לחקור כל מני מקרי רצח אחרים שבהם היו סימני אלימות של החיה. אוון מגלה שכל המקרים קשורים לקת'רין, ושהחיה איכשהו ניסתה להציל אותה בכל אחד מהם.

קת'רין מגנה על וינסנט ומנסה להסביר שהחיה נאבקת רק עם פושעים ולא אנשים פשוטים וחסרי ישע. אוון רצה להגן על קת'רין בגלל רגשותיו אליה ובכך הצטרף לארגון מיוריפילד, אבל לא הבין עם מי הוא התעסק. לבסוף הוא נרצח ומציל את קת'רין ווינסנט.

גייב שעובד בתור עוזר התובע המחוזי נתגלה גם הוא כחיה אכזרית המנסה להרוג את וינסנט במטרה להשתחרר מן החיה ולחזור להיות אנושי. לאחר מאבק עיקש וקשה בו גייב רוצח אנשים רבים בדרך למטרה, וינסנט והוא מגיעים למאבק קשה שבסופו גייב מת. אך לאחר ניסיונות ההחייאה של קתרין גייב חוזר לחיים ומאבד את הצד החייתי שבו, בעוד וינסנט נחטף במסוק על ידי אדם לא ידוע בסופו של דבר מתגלה שהאדם הזה הוא אביה הביולוגי של קת'רין.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 23-45 (22 פרקים)

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 46-59 (13 פרקים)

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 60-73 (13 פרקים)

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות תיאור
קריסטין קרוק קת'רין צ'נדלר כנערה, צפתה קת'רין באמא שלה נרצחת והיא עצמה ניצלה בידי יצור מסתורי. כעת היא חוקרת פלילית במשטרת ניו יורק. חבריה נוהגים לקרוא לה קת'. קת'רין מגלה שאביה הביולוגי הוא הסוכן בוב ריינולדס שעומד בראש הארגון 'מיוריפילד' שיצר חיילים עם דנ"א של חיה שנכחדו מלפני עשרת אלפי שנים.
ג'יי ראיין וינסנט קלר בעברו היה רופא שהתנדב לצבא ארצות הברית, במסגרת שרותו באפגניסטן, התנדב וינסנט לניסוי ליצירת חיילי-על, התוכנית כשלה והניסוי הוכחש, כל חבריו לניסוי נהרגו. וינסנט היה השורד היחידי שידוע עליו. הוא נאבק ברגשותיו החדשים כלפי קת'רין ביחד עם רגשותיו הישנים לאלכס, שהייתה ארוסתו טרם יציאתו לשדה הקרב. בסוף העונה הראשונה הוא נלכד על ידי מיוריפילד ונמחק כל זיכרונו. הוא נשלח למשימות, להרוג את שאר החיות כדי שלא יפגעו בתושבי העיר. המעסיק שלו הוא האבא המיתולוגי של קת'רין, בתחילת העונה השלישית מתארס עם קת'רין.
ניקול אנדרסון הת'ר צ'נדלר אחותה של קת'רין. בסוף העונה הראשונה, הת'ר מגלה שקת'רין לא אחותה הביולוגית, עוזרת לאחותה קת'רין בתכנון חתונתה.
נינה ליסנדרלו טס ורגאס חברתה הטובה ביותר של קת'רין והשותפה שלה בעבודה. ניהלה רומן עם הבוס שלה ג'ו ולבסוף כאשר פוטר, נהייתה בת זוגו של ג'יי-טי במהלך העונה השנייה.
אוסטין בסיס ג'יי-טי פורבס חברו הטוב ביותר של וינסנט ועובד כביו-כימאי. היה זה שהמליץ עליו לשירות באפגניסטן, ומאז עוזר לו כדי לפצות על כך שבגללו וינסנט נהפך לחיה. נהייה בן זוגה של טס במהלך העונה השנייה.
סנדהיל רממורת'י גבריאל לאוון היה אחד מהנסיונות של הארגון מיוריפילד מהדור הראשון. הוא ניסה להרוג את וינסנט בעונה הראשונה כדי להשתמש בחלקי גופו, להשתילם אצלו ובעזרתם לשלוט בעצמו. מיוריפילד ירו בו והוא מת. קת'רין ללא כל תקווה לקחה מכשיר ובעזרתו חשמלה אותו, וכך החזירה את הצד החי בו (של האדם) והצד של החיה מת. הוא מתאהב בקת'רין, אך היא דחתה את רגשותיה כלפיו בגלל וינסנט. ולכם מנסה להשיג אותה שוב ולהרוג את וינסנט, מת בסוף העונה השנייה לאחר שהופך את עצמו חיה בפעם השנייה.
קייל ג'ונסון מיכאל רוארק רופא ובן זוגה של הת'ר בעונה 4.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היפה והחיה בוויקישיתוף