המיוחדת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המיוחדת
סוגה דרמה, מתח
יוצרים עמי אמיר
משה זונדר
כותבים ליאורה קמינצקי
עמית ליאור
בימוי עודד רסקין
שחקנים עפר שכטר
יעל שרוני
גל תורן
אסתר רדא
נתן דטנר
ששון גבאי
שמיל בן ארי
אלון נוימן
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
מפיק עמי אמיר
הילה אלון
יואב חיון
מפיקים בפועל תמיר כפיר
חברת הפקה רשת
מטר הפקות
עורכים אור בן דוד
דיקלה שטרית
צלמים נדב הקסלמן
רענן ברגר
רותם ירון
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (רשת)
תקופת שידור מקורית 26 בינואר 2012 – 2012 (45 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המיוחדת היא סדרת אקשן משטרתית ששודרה בשידורי הזכיינית "רשת" בערוץ 2 ועוקבת אחרי יחידת חוקרים בכירים של המשטרה בחקירות פשיעה שונות, שהוקמה על מנת לפתור תיקים סבוכים וזכתה לכינוי "המיוחדת". היחידה הוקמה במטרה לסגור במהירות כמה שיותר תיקי רצח מתוקשרים או קשים במיוחד.

הסדרה זכתה לביקורות חיוביות[1][2][3]מטעם מבקרי הטלוויזיה, מאז עלתה לשידור בינואר 2012 ונתפסה כסדרה מתחרה לסדרת המשטרה של ערוץ 10, אחת אפס אפס.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הפותח את הסדרה מגויס חוקר השב"כ לשעבר, מיקי רוסו, על ידי ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב עומר קאלו, לעבוד כחלק מצוות חקירה מיוחד שעוסק בפענוח תיקי רצח מסובכים. במהלך חקירת רצח מסיקה, יוצאת היחידה, ובראשה מפקדה, חובב כנעני, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל בעברו, לחקור תיק חטיפה ורצח. עורך דין פלילי בשם ירמי הלפרין, נורה למוות לעיני בתו, ורעייתו כנרת הלפרין, עובדת בכירה במכון הביולוגי בנס ציונה, נחטפה. במהלך החקירה מתוודע מיקי רוסו לאופיים של היחידה המיוחדת ואנשיה, האחראים לחקר תיקים מתוקשרים. בפרק נחשפת העובדה כי חובב כנעני היה מעורב במבצע צבאי שבמהלכו נהרג חברו ליחידה, הוא טוען כי הצל"ש שקיבל במהלך המבצע לא הגיע לו.

במהלך העלילה היחידה חוקרת את ד"ר רפאלי, הנחשד ברצח גרושתו, במהלך החקירה הוא מתברר כאדם קר רוח שמצליח לערער מאיזון את חוקריו, בכך שחושף את סיפור חייה של תמי נוימן ומערער אותה. בניסיון לאלץ אותו להודות ברצח רעייתו, חברי היחידה עוקבים אחר ילדיו ומצלמים אותם, אלא שהדבר לא נוחל הצלחה רבה אלא מעורר את זעמו של ד"ר רפאלי שאינו משתף פעולה עם החוקרים. מאוחר יותר באותו הערב - חובב כנעני מתאבד במפתיע בירייה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ששון גבאי בתפקיד חובב כנעני, מפקד היחידה. כנעני שירת בעברו כלוחם וכקצין בסיירת מטכ"ל, ואף עוטר בצל"ש. בין פקודיו בצבא היה גם עומר קאלו, מפקדו בהווה. בהמשך עבר למשטרת ישראל ושימש כבלש חוקר וכמפקד יחידת החקירות המיוחדת[4]. התאבד בפרק השני.
  • עפר שכטר - בתפקיד מיקי רוסו, חוקר מצטיין בשב"כ. עזב את השירות במפתיע, לאחר שחברתו קצינת המודיעין, יעל שרף, נרצחה באופן אכזרי. במשך כ-10 שנים התנתק משירותי הביטחון למד והסתובב בעולם, עד שהוא מחליט להתגייס במפתיע למשטרה ומצוות לצוות החקירה.
  • יעל שרוני - בתפקיד תמי נוימן, רכזת יחידת החקירה. תמי אישה בודדה אשר רואה את ההתאבדות של כנעני.
  • גל תורן בתפקיד אהרל'ה רוזנברג, חוקר שאינו בוחל בשימוש באמצעים להשגת יעדים ומטרות.
  • אסתר רדא בתפקיד הסמלת אסתר צאגה, חוקרת שצורפה לקורס חוקרות לאחר שהפילה כסוכנת סמויה רשת סוחרי סמים בצפון הארץ.
  • נתן דטנר בתפקיד ניצב עומר קאלו, ראש אגף החקירות במשטרת ישראל. קאלו הוא רעו ופקודו של כנעני מימי השירות הצבאי. הוא שירת שנים רבות בשב"כ, בהמשך עבר למשטרה ויזם והקים את יחידת החקירות "המיוחדת".
  • שמיל בן ארי בתפקיד שמעון מורדוך המכונה- "מורדוך הגדול", חברו של כנעני מן הסיירת ובעברו חוקר בשב"כ ומדובב עצורים. מורדוך משמש כמדובב בעבור יחידת החקירות המיוחדת.
  • שמעון מימרן בתפקיד זהר קוטלר, פסיכיאטר ומומחה להיפנוזה אשר עוזר ליחידה מפעם לפעם בפתרון בעיות.
  • אופק פסח בתפקיד מיכאל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סמדר שילוני, "המיוחדת": בשירות משטרת המחשבה, באתר ynet, 27 בינואר 2012
  2. ^ לילך וולך‏, "המיוחדת": סדרת משטרה חכמה שעושה כבוד לז'אנר, באתר וואלה!‏, 27 בינואר 2012
  3. ^ קרן בר לב, "המיוחדת": יחידת המשטרה לענייני דרמה מצויינת, באתר הארץ, 27 בינואר 2012
  4. ^ חובב כנעני, מתוך אתר הסדרה ברשת, "כנעני היה קצין מבטיח ומעוטר ביותר בסיירת מטכ"ל ובאגף המודיעין ופרש מצה"ל באופן מפתיע. מאוחר יותר גויס למשטרה וגם בה בלט כקצין חקירות מצטיין".