הפועל ראשון לציון (כדורסל נשים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפועל ראשון לציון
תאריך ייסוד 2004
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
אולם ביתי היכל הספורט גן נחום, ראשון לציון (1,500 מושבים)
ליגה ליגת העל
מאמן זיו ארז
תלבושת
מדי בית וחוץ של הפועל ראשון לציון
תלבושת תלבושת בית
צבעי הקבוצה
תלבושת בית
תלבושת תלבושת חוץ
צבעי הקבוצה
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפועל ראשון לציון הוא מועדון כדורסל נשים ישראלי מהעיר ראשון לציון, המשחק בליגת העל.

הפועל ראשון היא אגודה צעירה, אשר שמה לה למטרה להיות אגודה מפוארת בכדורסל הנשים. כדי להשיג את המטרה, מלבד קבוצת הנשים הראשונה אשר נמצאת בליגה הבכירה, פתחה ב-2010 האגודה 8 מרכזים של בית ספר לכדורסל. בנוסף קיימת באגודה מחלקת נערות, עם קבוצות נערות א', נערות ב' וילדות ו-4 קבוצות נשים ארצית. בסה"כ פעילות באגודה כ-300 בנות בכל הגילאים.

הקבוצה הוקמה בשנת 2004 ובשלוש השנים בליגה הארצית הייתה רחוקה משחק אחד מלהעפיל ללאומית. בסופו של דבר, לקראת תום הפגרה ולאחר ש"הפועל מטה יהודה" ויתרו על העלייה, הועלתה הקבוצה ללאומית.

בליגה הלאומית שיחקה הקבוצה במשך שלוש עונות. ובעונת 2009/10 הפסידה בסדרת הגמר להפועל מעגן מיכאל 2-1, ונשארה בלאומית. בתום העונה, בדומה לעליית הליגה הקודמת, הוקפצה הקבוצה לליגת העל במקומה של אס"א ירושלים, שויתרה על השתתפותה בליגה.

בקיץ 2010, אחרי 4 שנים נפרדה הקבוצה מאפי בינשטוק, המאמן שהעלה את הקבוצה מהליגה הארצית, עד ההתמודדות על העלייה לליגת העל. במקומו הוחתמה בקבוצה מאמנת נבחרת הנערות שירה העליון, לה הייתה זו התנסות ראשונה באימון קבוצת נשים.

את עונת 2010/11 סיימה הפועל ראשון לציון במקום החמישי בליגת העל לנשים[1]. את עונת 2011/12 סיימה הקבוצה במקום השביעי באותה הליגה.

עונת 2012/13 נפתחה בראשון לציון עם 6 הפסדים רצופים. בהמשך העונה הקבוצה התאוששה, החתימה את השחקנית ה-WNBA ריקוואנה וויליאמס, ניצחה 8 משחקים וסיימה את העונה במקום השישי (המקום הראשון בבית התחתון).[2]

את עונת 2013/14 פתחה הפועל ראשון לציון עם 8 שחקניות בלבד. לאחר רצף הפסדים בפתיחת העונה, החליפה הקבוצה 2 מהשחקניות הזרות והחתימה שתי שחקניות חיזוק ישראליות. הקבוצה העפילה בסוף העונה הרגילה לבית העליון של הפלייאוף וסיימה את העונה במקום החמישי. לקראת עונת 2014/15, התאחדה מחלקת הנערות של הפועל ראשון לציון עם מחלקת הנערות של מכבי ראשון לציון (כדורסל)[3].

שחקניות הקבוצה (2015/16)[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות ניהולי ומקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יו"ר הקבוצה - רועי סבג
  • מנהל קבוצה - דורית אהרון, רמי סבג

תארים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]