הקומדי סטור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקומדי סטור
עטיפת האלבום שיצא בעקבות הסדרה
עטיפת האלבום שיצא בעקבות הסדרה
שיר הנושא "Two Princes" מאת ספין דוקטורס
סוגה מערכונים
יוצרים יואב צפיר
כותבים צביקה הדר
אסף אשתר
איתי שגב
רובי דואניאס
גיל ססובר
בימוי יואב צפיר
יואב רודה (ארבעת הפרקים הראשונים)
אהרון קפלן (עונה 2)
תומר קמרלינג ("פרה פרה")
רובי דואניאס ("פרה פרה")
שחקנים צביקה הדר (עונות 1-2)
אסף אשתר (עונות 1-3)
רובי דואניאס (עונות 2-3)
גיל ססובר (עונות 2-3)
איתי שגב (עונות 1-2)
רובי מוסקוביץ (עונה 1)
אריק זילברמן (עונה 1)
ארז בן הרוש (עונה 1)
ליאור כלפון (עונה 3)
יניב קציר (עונה 3)
פרסים שני שירים שנכנסו לחמישים שירי היובל בשנת 1998
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 90
תוכנית המשך פרה פרה
הפקה
מפיק דודו ירדני
טמירה ירדני
מפיקים בפועל נאוה קולטון
חברת הפקה טדי הפקות
עורכים יואב צפיר
צלמים איציק חנית
מוזיקה טל ירדני
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (טלעד)
yesVOD
פרטנר TV (עונת האיחוד)
ערוץ טדי HD (ש.ח)
ערוץ 24 (ש.ח, נובמבר 2019 - הווה)
תקופת שידור מקורית 14 במרץ 1994ספטמבר 1997
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

הקומדי סטור הייתה תוכנית מערכונים ישראלית, ששלוש עונותיה שודרו במסגרת הזכיינית טלעד בערוץ 2, בשנים 19941997. התוכנית, אשר נחשבת היום לתוכנית קאלט, כללה רצף מערכונים קצרים ופינות הומוריסטיות קבועות, לעיתים קרובות עם מוטיב ומשפטי מחץ חוזרים. מפיקי התוכנית היו טדי יזמות והפקות ובמאי התוכנית היה יואב צפיר.

נכון ל-2021, משודרת התוכנית בשידורים חוזרים בערוץ 24, המופעל בעצמו על ידי "טלעד". במרץ 2020, צולמה עונת איחוד לערוץ טדי בפרטנר tv, ובה 10 פרקים קצרים עם מערכונים חדשים.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שורשיה של חבורת הקומיקאים שכיכבה ב"קומדי סטור" הם במקבץ מופעי סטנד-אפ, שהועלו בשם "הקומדי סטור" בבית ציוני אמריקה בתל אביב. עם האמנים הצעירים שנטלו חלק במופעים ניתן למנות את צביקה הדר, אסף אשתר, איתי שגב, רובי דואניאס וגיל ססובר, שהפכו אחר־כך לחברי הצוות במופע הטלוויזיוני, ולצדם קומיקאים נוספים כאריק זילברמן, ארז בן הרוש ורובי מוסקוביץ', שהופיעו בפרקיה הראשונים של התוכנית. במופעים אלה גם התגבשו כמה מן הדמויות ששולבו לאחר מכן בתוכנית, כמו דמותו הידועה של ז'וז'ו חלסטרה, אותה גילם הדר.

העונה הראשונה (20 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת שידורי ערוץ 2 החדש בסוף שנת 1993, שיתפה חברת ההפקות "טדי" פעולה עם "טלעד" בהפקת תוכנית בידור, שהתבססה על מופעי הבמה של "הקומדי סטור". המתכונת הראשונית של התוכנית, שעלתה לשידור ב-14 במרץ 1994, הייתה שונה במידה ניכרת מזו שהתעצבה מאוחר יותר, וכללה בין השאר תיעוד של קטעים ממופעי ה"קומדי סטור" כפי שהועלו על הבמה. לאחר כמה ניסיונות כושלים לערוך שינויים במתכונת התוכנית – ובהם פינה של הדר וחידה לשונית נושאת פרסים – התעצבה התוכנית במתכונת מסורתית יותר של רצף מערכונים ושירים, בשילוב פינות קבועות – המתכונת המוכרת של התוכנית. בעונה הראשונה נולדו דמויות ומשפטי מפתח שהפכו למזוהים עם התוכנית, כמו: "יש לי, יש לי", "ז'וז'ו חלסטרה", "אבי ברך אותי" ובהמשך גם "פינת העצה הפולנית" ו"במיטה עם איתי". לקראת סוף העונה התווספו גם "המצלמה המשוטטת של ג'ודי" ו"הפרסומות של מ. כוערת". בשני הפרקים הראשונים של העונה השתתפו צביקה הדר, אסף אשתר, ארז בן הרוש, רובי מוסקוביץ', אריק זילברמן, איתי שגב, מירב גרובר, דרור שגב, גיל ססובר ורובי דואניאס. בהמשך העונה מירב גרובר ודרור שגב פרשו מהתוכנית ואילו זילברמן השתתף רק בשלושה פרקים נוספים. לקראת סוף העונה הצטרפו ססובר ודואניאס לצוות הקבוע של התוכנית ואילו בן הרוש ומוסקוביץ' עזבו אותה, וכך התגבש ההרכב המוכר של התוכנית.

העונה השנייה (36 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה השנייה של התוכנית הייתה לעונת הפריצה והשיא שלה. שידורה החל באוקטובר 1994 ובתוך זמן לא רב זכו פינותיה וכוכביה לפופולריות רבה. בעונה זו נולדו רוב הדמויות והפינות המזוהות ביותר עם התוכנית, עמן ניתן למנות את: "המבזק של ז'ק", "רואים כוכבים עם לולו", "שמעון וביטון", "רגע רגע לא הבנתי" ו"חם ויפת". לפרק זמן מסוים אף חדרו מטבעות לשון שונים שהושמעו בתוכנית לשפה העברית. כמה שירים מהתוכנית הפכו ללהיטים, לדוגמה, "שיר הטרטע" שבו שיתפו שחקני התוכנית פעולה עם להקת אתניX והשיר "שיר חם ויפת", שדורגו שניהם במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' לשנת תשנ"ה. כוכבי הסדרה גם כיכבו על גבי מוצרים נלווים שונים, ממנות לבישול מהיר, עבור בפוגים, וכלה ביומנים ובציוד כתיבה לבית הספר. עם סיום העונה, ביוני 1995, פרשו כוכביה הבולטים של התוכנית - איתי שגב וצביקה הדר, כאשר האחרון פרש לטובת תוכנית בידור ואירוח בהנחייתו בערוץ 2, "שישי שואו". התוכנית של הדר אמנם כשלה וירדה מהמרקע אחרי פרקים בודדים, אך הוא לא שב לתוכנית, למעט הופעות אורח במספר מערכונים בעונה השלישית.

כמו כן, באמצע העונה שודר פרק נוסף, שהוגדר כספיישל יום העצמאות. הספיישל היה פרק באורך כפול. הפרק אינו נחשב כחלק מסדר הפרקים הקבוע, ועל כן, מעולם לא שודר בשידורים חוזרים. בפרק התארחו כמות אורחים רבה יחסית לפרקים אחרים.

העונה השלישית (34 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונתה השלישית של התוכנית (19951996) ניכרה ירידה בולטת בפופולריות שלה, וגם שעת שידורה הוקדמה ל-19:30. אל חברי הצוות הוותיקים - אשתר, דואניאס וססובר, הצטרפו ליאור כלפון ויניב קציר. אחת לכמה פרקים חזר צביקה למערכון אחד בדרך כלל. למרות השמירה על המתכונת הישנה והוספת דמויות חדשות לצד אלה הישנות, כמו: "ניסים בוסקילה" (כלפון) ו"כלנית ורקפת" (קציר עם אסף אשתר), "לקח נושא תמים עשה אותו פושע" (דואניאס עם אסף אשתר) דעך עניינו של הציבור בתוכנית, והפקתה באה לקיצה עם תום העונה. לאחר מכן נעשה ניסיון להחיות את מתכונת התוכנית בסדרת המשך משלה בשם "פרה פרה", ששודרה בערוץ הילדים בשנת 1997, בכיכובם של כמה ממשתתפי התוכנית המקורית. אולם תוכנית זו לא זכתה להצלחה והפקתה הופסקה אחרי עונה אחת בלבד.

ספיישלים טלוויזיוניים ואיחודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום העצמאות 1996 הופיעו כוכבי התוכנית בספיישל בערוץ 3 שכלל בתוכו פארודיות על סרטי בורקס ישראלים תחת השם "בורקס בצרות". בספיישל השתתפו כוכבי העונה השלישית ביחד עם איתי שגב ומשה פרסטר. בחנוכה 1996, כחודשיים לפני עלייתה של סדרת ההמשך "פרה פרה", הופיעו משתתפיה בספיישל בערוץ הילדים שכלל בתוכו פארודיות על תוכניות טלוויזיה בראי יוון העתיקה תחת השם "משדרים חשמונאים פלוס". בתוכנית התארחו צביקה הדר ומשה פרסטר. זו הייתה הפעם האחרונה בה יואב צפיר ביים את הקומדי סטור. לאחר מכן תפקיד הבימוי הופקד בידי מבקר הקולנוע תומר קמרלינג ומאוחר יותר בידי רובי דואניאס.

בשנת 2003, במהלך פרק של הסיטקום "שמש", הופיע מערכון "יש לי יש לי" מיוחד - שכן מרבית הצוות של "הקומדי סטור" היה גם צוות ההפקה של "שמש". כמו כן בשנת 2000, הפרק "באג 2000" כלל מערכון של "רגע רגע לא הבנתי". בשנת 2015 התאחדו חברי העונה השנייה וליאור כלפון להופעה מיוחדת כתרומה ל"מרכז טל לרפואה אונקולוגית אינטגרטיבית". מרבית הופעת האיחוד הייתה מורכבת משירים של הקומדי סטור ואילו כלפון הופיע בדמותו המיתולוגית של "ניסים בוסקילה".

בשנת 2019 יצא סרטון חדש של "חם ויפת" שיצא כסרטון תעמולה של מפלגה פיקטיבית לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת.

ב-8 במרץ 2020 היה איחוד של ההרכב של העונה השנייה בספיישל לקראת חג הפורים שנערך בגלגלצ ושודר במקביל גם ברדיו תל אביב וברדיו צפון. ב-22 במרץ 2020 פורסם שתהיה עונה חדשה של עשרה פרקים, כאשר כל פרק יהיה בין 5 ל-10 דקות. עונת האיחוד שודרה בפרטנר tv.[1]

המיטב לדורותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1997, כחודש לאחר ירידתה מהמסך של סדרת ההמשך "פרה פרה", הוחלט להחזיר את הקומדי סטור למסך בסדרת ספיישלים בהנחיית צביקה הדר, המחופש לדמויות שונות (ביניהן גם הדמות המפורסמת והמזוהה עימו ביותר של "ז'וז'ו חלסטרה") ומגיש קטעי קישור לקטעי ארכיון משלוש העונות הראשונות של התוכנית. 8 פרקים של "המיטב לדורותיו" הופקו ושודרו פעם בשבוע לכל אורך החופש הגדול של אותה שנה.

דמויות ופינות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • החלסטרה של ז'וז'ו (צביקה הדר, עונות 1–2,עונת האיחוד): דמותו של ז'וז'ו הייתה למעשה הדמות הראשונה שגילם הדר, אף עוד בטרם הופעתו ב"קומדי סטור". דמותו הייתה פארודיה על דמות הערס של דאז, כאשר הופעתו התאפיינה בתכשיטי גורמט גדולים, בז'קט מנומר (כשבתחילה הופיע עם ז'קט ירוק וחולצה צהובה) ובליפת שיער שחור ומקורזל. בפינתו הוא היה מעביר את הביקורת העצבנית שלו על דברים שעמדו על סדר היום, ולכן הוגדר מספר פעמים בהיתול כ"הוגה דעות" בעונה השנייה במסגרת הפינה, הקים ז'וז'ו את צוות הצילום "ז'וז'ו ובניו על האש" שצילם מספר פרסומות למוצרים המבוססות על פרסומות ששודרו באותה עת בערוץ 2 עוד במסגרת הפינה ז'וז'ו הקים את פינת הייעוץ לי גוץ לי שבו ז'וז'ו ענה למכתבים מצופים. הפרק האחרון של העונה השנייה הוגדר כפרק פרידה מז'וז'ו. למרות שצביקה חזר מספר פעמים בעונה השלישית, דמות זו לא בוצעה אף לא פעם אחת בעונה זו (למעט חיקוי של הדמות, שבוצע על ידי איתי שגב). בשנת 2015 ביצע צביקה הדר מספר פרסומות לקופת חולים מאוחדת בדמותו של ז'וז'ו.
  • יש לי, יש לי (אסף אשתר, עונות 1–2,פינה אחת בעונה 3 ועונת האיחוד): אחת הדמויות שעזרו לתוכנית לצמוח בתחילת דרכה. תחילה, המתכונת כללה שלושה אנשים ואת מר "יש לי": שלושת האנשים היו מספרים בדיחה שלרוב מבוססת על משחקי מילים וכשהיה מגיע תורו של "יש לי", הוא היה הורס את הרצף עם בדיחה כושלת, תוך תנועת יד המדמה אגרוף ונוהם מפיו את הצליל "פההההה". למרות זאת, בשלב מאוחר יותר של התוכנית, הופיע לבדו בבדיחות אשר כן זכו להצלחה. בעונה השלישית, עם עליית התוכנית "החרצופים", נעשתה פרודיה לתוכנית במסגרת מערכון של יש לי יש לי. המערכון חזר להופעה חד פעמית בסדרה "שמש", בפרק "אתי בארץ הפלאות".
  • חם ויפת (רובי דואניאס וגיל ססובר, עונות 2–3 ועונת האיחוד): למרות שעל פי הסיפור התנ"כי השניים היו אחים, בתוכנית חם הוא אביו של יפת (וכאשר הוא מציג את עצמו ואת בנו בתגובה למילה "שם?" באומרו "חם ויפת", נוצר משחק מילים בו מוזכרים ברצף שלושת בניו של נח). יפת הוא נער דתי, ממשפחה ספרדית, אשר מגיע עם אביו לכל מיני מבחני בד שונים ובמסגרתם הוא מצליח לקשר כל מילה לשיר מוכר ולפצוח בזמר (כאשר השיר שבו הוא משתמש הכי הרבה הוא שיר בשם "שלום לבוא שבת"), בעידודו של אביו תוך תנועות ידיים נלהבות אך באופן שמעצבן את הסובבים. במהלך שידור העונה השנייה של התוכנית, בוצע שיר חם ויפת, שזכה להיכנס לרשימת 50 שירי היובל של ישראל. בעונה השלישית התגלה ששם משפחתם הוא "שלום לבוא שבת". כמו כן, בעונה השנייה הופיעה אשתו של חם ואמו של יפת, בלהה (אסף אשתר) ובמערכון נוסף הופיע סבו של יפת (גיל ססובר), שכמו נכדו גם הוא מוצא שיר לכל מילה שנאמרת. בשנת 2019 יצא סרטון באינטרנט שבו חם ויפת משדרים תשדיר בחירות של מפלגה פיקטיבית שבה יפת עמד בראשה. התשדיר יצא לקראת בחירות אפריל 2019.
  • המבזק של ז'ק (רובי דואניאס, עונות 2–3 ועונת האיחוד): סאטירה על מבזקי החדשות. מבנה הפינה קבוע לרוב: בדרך כלל מדווח על ידיעה מוזרה או בעלת טעות שהופיעה בעיתון ולאחר מכן בדיחה אבסורדית על זמר הפופ מייקל ג'קסון. לקראת סוף המבזק היה ז'ק מארח מדען צרפתי, אשר לו שמות משונים שלרוב היו נבנים על משחקי מילים (כמו: "עמית רומם"), שפותח את דבריו במזמור מבולבל במילים "סה פה שה" ומסיים באופן קבוע במילים "ז'עדת עודה" (כשבתוכנית האיחוד בפורים 2020 הוא עדכן את הסיומת ל"איימן עודה"). המדען היה מציג בתוכנית מכונה חסרת תכלית כלשהי שהמציא (למשל "מכונה שלא עושה כלום" או "מכונה שעושה 'בזזזז'"). המדען שוחק על ידי גיל ססובר וז'ק עצמו שוחק על ידי רובי דואניאס. בעונה השלישית היה ניסיון לשינוי הפינה שבה ז'ק מראיין אנשים ברחוב, כאשר היה בחור תמוה (ליאור כלפון) שהיה מנופף ברקע. כאשר ז'ק שאל אותו על אותו נושא, הוא לא ידע מה לענות.
  • ניסים בוסקילה (ליאור כלפון, עונות 3 והאיחוד): דמותו של בחור מאותגר שכלית ולא קוהרנטי. ברבים מהמערכונים נראה בוסקילה מנסה להתקבל לעבודה כלשהי (כמו: דיבוב סרטים מצוירים) ומגלה כישרון מפתיע בתחום, אך חוזר לטבעו המוגבל מיד בסיום מילוי תפקידו תוך שהוא שואל "איך היה, בסדר?". בהמשך מתגלה שגם בני משפחתו (המגולמים גם הם על ידי כלפון) בעלי אותו אופי כמעט.
  • המצלמה המשוטטת של ג'ודי (איתי שגב, עונות 1–2 ועונת האיחוד): דמותה של ג'ודי לוץ הייתה הכלאה של מספר מגישי חדשות מוכרים משנות ה-90, כאשר שמה המלא הוא: ג'ודי לוץ אהרונוב קרפין סממה סוקניק (ולעיתים היה מוסיף שגב שמות נוספים של שדרנים שמתחלפים כל מערכון, וכן ביטויים שונים ומשונים). בדרך כלל נראית ג'ודי לוץ מדווחת על מגפה משונה, היתולית ופיקטיבית שתוקפת את הארץ וכן מביאה איתה מספר דוגמאות של אנשים חולים שנדבקו בה. פעמים רבות הייתה משתתפת במערכון גם דמותו של השוטר שוראני (אסף אשתר). עם תום העונה השנייה עזב איתי שגב את התוכנית והדמות חדלה מלהופיע, גם כאשר שב שגב להופעות אורח. בעונה השלישית היה מערכון ששימש כסוג של המשך לפינה אשר עסק במכת הפתקומניה (אנשים מדברים רק עם פתקים שהם מחזיקים, במקום לדבר).
  • השוטר שוראני (אסף אשתר, כל העונות): למרות שזוהי הדמות היחידה שהופיעה בכל העונות, היא עוצבה בעיקר בעונתה השלישית והאחרונה של התוכנית. הרבה להשתתף בפינות של ג'ודי לוץ. בעונה הראשונה היה אומר שהמשטרה אינה עושה דבר בנידון, והמראיין (יואב צפיר) מציין בפני שוראני את העובדה שהוא בעצמו שוטר. ובעונה השנייה היה מבטיח שהמשטרה מטפלת בבעיה ואף בעצמה לא נדבקת במחלה, אולם אז מתגלה שלא כך הדבר. החל מהעונה השלישית, מוצגת בעיה משונה ולאחר מכן פתיח של השוטר, שלאחריו מחפש שוראני את המפעיל שלו (גיל ססובר) המחופש לשלל חפצים שלרוב נותן לו את העבודות.
  • שמעון וביטון (רובי דואניאס וצביקה הדר בהתאמה, עונות 1 ו-2): צמד חברים ערסים, כאשר בכל פעם אחד מהם הוגה תובנה מוזרה על החיים תוך שימוש בדימויים של היום-יום (לדוגמה: "החיים זה כמו פלאפל") ופותח במשפט "באה לי מחשבה", ולאחר אמירת התובנה הפילוסופית הם מסבירים. לאחר מכן, השני מזלזל בתובנה בתגובה בנוסח "איזה מטוס עבר על אמא שלך?". השיא של השניים היה שיר פארודי על שיר הדגל של טלעד. תחילת המערכונים שלהם היו בפינה של ג'ודי. בעונה השלישית היו מספר ניסיונות לעשות סדרת מערכונים עם ביטון לבדו (כמו: תחזית מזג אוויר שבה ביטון הוא החזאי).
  • מ. כוערת (אסף אשתר, סוף עונה 1 עונה 2 ועונת האיחוד): פרודיה על דמותה של ג. יפית. מ. כוערת היא פרסומאית שמשווקת מוצרים משונים, כמו: מצה רכה או הגדת פסח אוטומטית. בפורים 1994 התארחה ג. יפית האמיתית כפרודיה על הפרסומות לאקמול שיצאו באותה תקופה.
  • שירים בקומדי סטור (עונות 2–3 ועונת האיחוד): לאורך הפרקים בוצעו בתוכנית לא מעט שירים. שני אלבומים שהוציאה התוכנית עם שירים שלהם ומערכוני קישור עזרו משמעותית לתוכנית ולשיווק האלבום. קרוב ל-2 עשורים לאחר סיום התוכנית, נותרו השירים נכס צאן ברזל של החברה הישראלית, ועוד זוכים לצפיות רבות ברשת האינטרנט. ברוב העונה השנייה השירים היו נלווים לפינה של ז'וז'ו.
  • הרב בריח (צביקה הדר, עונה 2 ועונת האיחוד): דמות אשר הופיעה בפינות של ז'ק וג'ודי. הרב בריח הביע התנגדות למנהגים חילוניים לגמרי, על אף שהוא בעצמו היה חוטא בהם ומתרץ אותם כדברים דתיים לגמרי. תמיד מבקש תרומה של ח"י שקלים (18 שקלים) ומבקש דרישות בענייני דת, ומאיים לפרק את הקואליציה, אם דרישותיו לא ייענו.
  • בדיחה חה חה עם חיים בלוף (צביקה הדר, עונה 2 ועונת האיחוד): דמות פרודיה על סרטי המתיחות של יהודה ברקן. "חיים בלוף" היה שולח את איגור לבצע מעשי פשע ואת מושון (גיל ססובר) לבצע מתיחה כלשהי, או להתחזות לאדם או חפץ דומם כלשהו.
  • רגע, רגע, לא הבנתי (אסף אשתר, עונות 2–3, משדרים חשמונאים פלוס ועונת האיחוד): דמות שלא מבינה משפט מסוים, בשל חוסר בחיתוך דיבור, ומנסה לפרש את המשפט במספר דרכים, כמו: האם מקום המפגש שנקבע הוא "מולה סנטר" (בית ספר לאיפור שהיה קיים בשנות התשעים) או מול הסנטר (הכוונה, לדיזנגוף סנטר) ו"כל יום מים" או "כל יומיים". בסוף העונה השנייה הדמות לבסוף הבינה את מה שנאמר לה. פינה זו שבה לשתי הופעות במסגרת תוכניות אחרות: בפרק "באג אלפיים" בסדרה "שמש", ובמסגרת אחת הפינות של "אספון" (דמות שגילם אסף אשתר ביוטיוב). מקורה של הפינה במערכון אחד בעונה הראשונה.
  • אבי ברך אותי (עונה 1 ועונת האיחוד): חוטא (איתי שגב) שמגיע לכומר (אסף אשתר) על מנת להתוודות בחטאיו. השיחה המנוהלת ביניהם כמשפטים ילדותיים, כשלמשל: כשהחוטא שאל מישהו,"מה קרה?", הכומר ענה, "נשברה הקערה" (כשלאחר מכן שובר את הקערה שאותה מחזיק). כמו כן, גם הברכה שנותן הכומר לחוטא. הפינה גלשה לאחד הפינות של "יש לי, יש לי", כשבה החוטא מבקש משלישיית צליינים שיברכוהו, ולאחר מכן מיש לי יש לי עצמו. בעונה השנייה הפינה הופיעה כחלק מהפינה "רגע, רגע, אני לא הבנתי", כשבה הכומר, לאחר הווידוי של החוטא, לא מבין אם החוטא רוצח או שמא רוצה אח.
  • רחמים ושאול המשורר (עונה 3 ועונת האיחוד): רחמים (רובי דואניאס) הוא ערס בעל יכולת התבטאות מצומצת וחיבה יתרה לשוודיות. בכל מפגש הוא מבקש מחברו שאול המשורר (אסף אשתר) שיחבר לו שיר. שאול נענה לבקשה אם כי לא ברצון רב ומחבר שיר של 4 שורות כאשר השורה האחרונה בשיר תמיד כוללת רמיזה מינית בוטה, לקול צהלותיו של רחמים שמשבח את יכולתו של שאול לקחת נושא "תמים" ולעשות ממנו "פושע". בפרק הסיום רחמים עבר "גמילה" שבעקבותיה הפסיק להתעניין בשוודיות בעוד שאול פגש שוודית והתאהב בה והחל להתנהג כמו רחמים.
  • פינת העצה הפולנית (עונות 1–2, הופעת אורח בעונה 3 ועונת האיחוד): אם פולניה (איתי שגב) מייעצת לאם הפולניה להפנים בנושא מסוים, ומספרת שאם אותו דבר היה קורה בביתה, אז היא הייתה יוצאת מכליה. בהמשך רואים את בני משפחתה של הפולניה, ביניהם את בעלה גבי (צביקה הדר) ובנה יוגב (המגולם אף הוא על ידי צביקה הדר), שמנסה לרסן את אמו כשהיא יוצאת מכליה. צוין במספר תוכניות שהפולניה הייתה בעברה הגננת של ז'וז'ו ויש לי יש לי. בעונה השלישית התגלה ששם משפחתה של הפולניה הוא בקבוקובסקי. כמו כן היא מוצגת כגזענית כלפי בני עדות המזרח בעיקר. הפינה הופיעה גם בתוכניתו של שגב בערוץ הילדים, "איתי שמח".
  • במיטה עם איתי (עונה 1–2 ועונת האיחוד): ילד שחולה תמידי ביום הולדתו (איתי שגב), מציג את עצמו בתור מישהו שבקיא בדברים של גדולים, למרות שהוא מתנהג עדיין כילד. אזכור לדמותו מופיעה בשירו של שגב "ילד טוב", מפסטיגל 1996. הפינה הופיעה גם בתוכניתו של שגב בערוץ הילדים, "איתי שמח". מקורה של הפינה במופעי במה של שגב עצמו.
  • משפחת ישראלי (עונה 3): פרודיה על קומדיות המצבים האמריקאיות בכלל, ועל "נשואים פלוס בפרט". הדמויות שמככבות שם הם האב איציק (רובי דואניאס) שתמיד היה יורד על כולם, אשתו תקווה[2](אסף אשתר) כשבדרך כלל הייתה משוחחת עם חברתה בתחילת כל פרק, הבת זיווה[2](יניב קציר) שתמיד יצאה עם בחורים, והבן אודי (ליאור כלפון) שהיה תמיד עוסק במדע, וכמו כן, בשכנם הרומני, אלפרד (גיל ססובר) שהיה סטנדאפיסט במקצועו שהיה מנסה בדיחה חדשה אצלם, ותקווה הייתה היחידה שצחקה לאחר שהיה מסביר את הבדיחה, ולאחר מכן היה קרב ירידות בינו לבין איציק כשבסופן, היה תמיד מזמין את איציק לבילוי אצלו בדירה. דמותו של אלפרד הופיעה לפני כן בעונה השנייה בפינה משלו וכמו כן, הדמות הופיעה גם ב"מועדון הג'יפה".
  • רואים כוכבים עם לולו (עונה 2, בעיקר ועונת האיחוד): פרודיה על הכתבת הערבית ג'יהאד נסאר המכונה אף היא "לולו" (איתי שגב), כשכל המשפטים שהיא אומרת לכאורה הם משפטים בערבית, אך בדרך כלל זה היה תמיד לוח המשדרים של הערוץ הראשון בערבית. באחת התוכניות התארחה לולו האמיתית. הפינה התחילה כמערכון בעונה הראשונה. בעונה השלישית, שבה שגב החליף את גיל באחת התוכניות, הפינה הופיעה כחלק מהפינה "רחמים ושאול המשורר", כשרחמים התארח בתוכניתה, בעוד ששאול עבד בתור זה שכותב את כתוביות התרגום. הפינה הופיעה פעם אחת בתוכנית "שש באביב", בערוץ הילדים.
  • מועדון הג'יפה (עונה 3 בעיקר): בעל מועדון לילה (גיל ססובר) מארח במועדון שלו אומנים יוצאי דופן. ביניהם, מנחה ערבי שירה בציבור ששיריו אינם מוכרים לאיש וראפר אילם. המערכון הופיע בתוכנית הראשונה של הקומדי סטור, בעונתה הראשונה.
  • כיצד נתנהגה נכון (עונות 2–3 ועונת האיחוד): רובי דואניאס מנחה פינה המייעצת כיצד יש לנהוג במצבים שונים (דייט במסעדה, נסיעה באוטובוס, עבודה כספר ועוד). תוך כדי הנחיית הפינה, מפגין המנחה כישורים יוצאי דופן לביצוע פעולות יומיומיות בעזרת רגליו, כגון גיהוץ, ציור או הכנת כוס תה. גיל ססובר משחק את הבחור שמדגים את יישום העצות, כאשר תמיד הוא מבצע את ההפך הגמור.
  • זה הכרחי (עונה 3): דמות ממושקפת (אסף אשתר) תהתה תמיד לגבי דבר מסוים אם הכרחי לעשותו. הפינה של הדמות הופיעה כחלק מהפינה של ניסים בוסקילה בספיישל שבועות, כשהדמות הופיעה כאהרון הכהן וניסים עצמו כמשה רבנו. באחד הפרקים בעונה השלישית צוין שזה הכרחי הוא אחיו של שאול המשורר.
  • כלנית ורקפת (עונה 3): שתי נשים, המתוארות כפרחות. כשכלנית (אסף אשתר) היא המטומטמת, בעוד שרקפת (יניב קציר) היא החכמה. כשרקפת מתנשאת לפני כלנית שהיא בקיאה במושג מסוים, כלנית שואלת מהו המושג, וכלנית משתמשת במשל של נסיעה במעלית כדי לתאר את המושג ואז המערכון מסתיים שכל אחת שואלת על מחשבתה של רעותה ומגלות שמחשבותיהן, כביכול, מתואמות.
  • יגאל הנשר (פרה פרה): בחור במעיל עור (אביעד בנטוב) קורא מילים באופן שונה ממה שכתוב, מכיוון שהם בעלות אותן אותיות או צליל דומה של אותיות. לדוגמה בשלט שכתוב עליו "דָּרוּש מציל" הוא קרא את זה בתור "דְּרוֹש מציל". מרבה לציין שהכינוי שלו "הנשר", זה מכיוון שהשם "יגאל" נשמע כמו "Eagle" - נשר באנגלית.
  • סרטי בקאלה (הקולנוע של ציון) (עונה 3): פרודיה על קדימונים של סרטים, כשבסופם הקריין (ליאור כלפון) היה מבקש בתחנונים מהקהל שיבוא. באחת התוכניות מתגלה שציון (אסף אשתר) הוא גם הבעלים של הקולנוע וגם הבעלים של חברת ההפקה. בפתיח של "משפחת ישראלי" מצוין שאותה חברה הפיקה גם את הסדרה.
  • הידעת (פרה פרה): בחור דמוי אלברט איינשטיין שמציג עובדות משונות כמו: "הידעת שחד-קרן בלי הקרן, נקרא בעברית סוס".
  • דו-משמעות (עונות 1–2 ועונת האיחוד): שני אנשים (אסף אשתר עם רובי מוסקוביץ' בתחילה ובהמשך גם עם צביקה הדר, רובי דואניאס ואיתי שגב) משוחחים ובהתאם לשיחה הם פועלים אחרת ממה שנאמר כגון: כשהאיש הראשון אומר לחברו "בוא נתקע כף" (שהכוונה בביטוי היא לחיצת יד) אך בפועל הם מנסים לתקוע בשולחן כפות אכילה וכשמפקד מבקש מחיילו לעלות על א' (שהכוונה היא לעלות על מדי א') אך הפועל החייל עומד על האות א'. בחלק מהמערכונים (בעיקר בעונה השנייה) היו סביב הדמות של "יש לי יש לי", כשהראשונה עסקה בטירונות שלו ובהמשך כשהוא מחפש עבודה ומנסה כל תחום, וכמו כן הוא הופיע עם הפינה הזאת בפינה של ג'ודי.
  • אזור הדמדומים (עונות 2–3): פרודיה על הסדרה בעלת אותו שם, כשרובי דואניאס שימש בתור המנחה. חלק מהפינות סבבו סביב כמה דמויות מהקומדי סטור (ז'וז'ו חלסטרה, יש לי יש לי, הפולניה ומשפחת ישראלי [כחלק מהפינה שלהם]).
  • הערסים (פרה פרה): חבורת ערסים (כל משתתפי התוכנית) שבאה למקום תרבותי (כמו ספריה למשל) ומנסה להתנהג בהתאם. באיזה שלב מגיע חברם (אביעד בנטוב) שתמיד מגיע עם משהו שהוא פילח קודם, וברגע מסוים אחר, הבנים בחבורה נמלטים מהמשטרה ומשאירים את הבחורה (שרית וינו-אלעד) להתמודד עם השוטר (רובי דואניאס).
  • עובדי הבמה (עונה 1): זוג עובדי במה (ארז בן הרוש ורובי מוסקוביץ') מעבירים ביקורת על מה שנעשה על הבמה ומשוחחים על מה שקורה אצלם. המערכון האחרון בכיכובם עסק כשהם מרכיבים פנס.
  • חיים הצוחק (עונה 2): איש שצוחק ללא סיבה (אסף אשתר) גם אם זה שמשוחח אתו (רובי דואניאס) נמצא בדיכאון כבד.
  • צמד הציקוצית/האחים ארל'ה (עונות 2 ו-3): שני אחים כשאחד מהם מנחה ומנגן בציקוצית צליל אחד (אסף אשתר) בעוד אחיו (רובי דואניס) שר ומנגן מגוון צלילים בגיטרה שלו. בעונה השלישית הפינה הייתה חלק מהפינה "מועדון הג'יפה".
  • שדרן הספורט (עונות 1ו2): שדרן ספורט (צביקה הדר) מדווח על אירועי ספורט הזויים, כשהוא מתאכזב מהם נוטה להגיד "זהו יום שחור לספורט הישראלי".
  • עמנואל לפלפי (עונה 2): דמות של לפלף (צביקה הדר) שמתלהב מכל דבר, למרות הסביבה העוינת כלפיו. הדמות הופיעה מספר פעמים ב"מבזק של ז'ק".
  • שיגעון הסטנדאפ (עונה 1): סדרת מערכונים שמציגה מופעי סטנדאפ משונים כגון: מופע סטנדאפ לנידונים למוות ומופע סטנדאפ הפוך (שבו הקהל הוא הסטנדפיסט וזה שעולה לבמה הוא למעשה הקהל).
  • יהוקמץ בן פסיק (עונות 1ו2): פרופסור לעברית מלמד את הצופים עברית נכונה.
  • ריי קוקסינל (עונה 3 ועונת האיחוד): מגיש תוכנית מוזיקה (ליאור כלפון) המבוסס על מגיש הMTV ריי קוקס, כשהוא מוצג כמישהו בעל אנגלית עילגת שאינו יכול לומר לעיתים משפטים מסובכים באנגלית.
  • אייס כהן (עונה 3): ראפר שחור (גיל ססובר) שנוטה להתלונן כל הזמן באנגלית ולקלל.
  • המקהלה (כל העונות): מקהלה שמנסה לשיר, אך תמיד יש לה תקלה כלשהי. בעונה השלישית הייתה חלק מהפינה "רחמים ושאול המשורר".
  • קומיקס מן (עונה 3): דמות שאותה גילם (ליאור כלפון) שהייתה פרודיה על "המסכה". נהג בדרך כלל להתחיל עם כל בחורה שהזדמנה לו.
  • המברק המזמר (פרה פרה): ליצן (רובי דואניאס) ששימש כליצן מזמר ולהפתיע את בעל השמחה, מתאכזב מאוד שאותו בעל השמחה הוא אינו בעל השמחה הנכון או שאינו תואם לדרישותיו של אותו בעל שמחה.
  • מכה על הקרחת (עונה 3): פינה שבה נותן גיל ססובר מכה על הקרחת של רובי דואניאס בכל הזדמנות. בחלק מהפעמים רובי מנסה למנוע את זה ללא הצלחה.
  • חיים שכאלה (עונה 2 ועונת האיחוד): פרודיה על תוכנית בעלת אותו שם, שבה צביקה הדר בתור מנחה מראיין דמויות מההיסטוריה הטלוויזיונית הישראלית כגון: קישקשתא והיד מ"פסוקו של יום".
  • בוריס (עונות 2ו3): דמות של רוסי (רובי דואניאס) שמדבר ושר בשפה כבדה.
  • יהויקים בר קוד (עונה 2): דמות של בלש (אסף אשתר) ועוזרו (רובי דואניאס) חוקרים כל מיני תעלומות הזויות. הפינה היא פרודיה על הסרטים הבלשיים שבהם הבלש משמש גם כמספר. אחת הפינות כיכבה ב"מבזק של ז'ק" שבהם היה צריך לחפש הבלש את מייקל ג'קסון בתוך סופר מרקט כשהוא מחופש למצרך בסופר.
  • נחמן (עונה 3): זמר עם שיר אחד (אסף אשתר) עם מילים משתנות וחיקוי גרוע של בע"ח, פארודיה על הזמר נחום אמבר, שהתפרסם בשנות בתשעים בתוכנית העולם המופלא עם ארז טל.
  • פלאפל ששון (עונה 3): מוכר פלאפל תחמן (גיל ססובר) ולקוח (רובי דואניאס) שמנסה לקנות מנת פלאפל אך אינו מצליח בגלל התחמנות של המוכר.
  • חיות אצרנו (עונה 3): מגיש (גיל ססובר) המציג חיות שונות בעלי כישורים מיוחדים, כגון עז שיודעת להכין מטוסי נייר, צבוע שאוהב קרמבו גורליה מהשב"כ ודינוזאור עם עצירות.
  • יוסף המנג'ס (עונה 3): פארודיה על יוסף המספר. מספר סיפורים (רובי דואניאס) לחבורת ילדים, כאשר אחד מהם (גיל ססובר מציין את המילה "קרבורטור".
  • ניים דרופינג (עונה 3): שני חברים (אסף אשתר ויניב קציר) שמספרים סיפורים על מפגשים עם שחקני קולנוע הוליוודים, עד שהשיחה מתופצצת שאחד מספר על פגישה של מפורסם ישראלי והשני לא מאמין.
  • כל הזמן? (פרה פרה): דמות (אסף אשתר) ששמה דגש על ביטויים שנאמרו בידי אחרים, אשר קשורים להכללות ולפרקי זמן כלשהם. כגון שבקדימון של התכנית נאמר "כל יום שלישי", הוא שם דגש על הביטוי "כל יום שלישי". באחד הפעמים הדמות פגשה ירקן (ליאור כלפון) ואחרי שקרא את השלט "כל פירות העונה", הוא שאל אותו על כל מיני פירות שלא קיימים אצלו. ואחרי שהוא תיקן את השלט בהתאם, נגמר לדמות החשק.
  • הממושקף (פרה פרה): דמות ממושקפת (אביעד בנטוב) שתמיד נפגעת על ידי קטעי הומור פיזי. לדוגמה: נראה תחילה בחור רוחץ במלתחות בים ואחר כך שהוא מושך את החוט על מנת שיצאו מים, יוצא מהמלתחות חול.
  • הערוץ הנחוץ (תוכנית האירוח של רקפת) (עונה 3): תוכנית בהפקה זולה מאוד שמצולמת במצלמת וידאו בהנחיית בחורה בשם רקפת (יניב קציר) שתמיד הייתה מתפארת בהפקתה כהפקה יוקרתית בעוד שעמיתה לתוכנית עמוס (אסף אשתר) מזלזל בדבריה.
  • האיש בעל הדיבור המהיר (עונה 3): איש בעל דיבור מהיר מאוד (גיל ססובר), שזה ששואל אותו משהו לא מצליח לעקוב אחר דבריו.
  • המסטול (עונה 3): איש מסטול וחובב תרבות (רובי דואניאס) משוחח עם אחרים על חוויותיו בצפייה בדברים אומנותיים (כגון: הצגות תיאטרון).
  • איש המסיבות (פרה פרה): איש חיי לילה (אביעד בנטוב) נוהג לשלוח הזמנות למסיבות שאותן הוא מארגן. במערכון האחרון בכיכובו מתגלה שאף אחד לא הגיע אל אחד ממסיבותיו.
  • הווידוי (עונה 1): בחורה (מירב גרובר) מספרת על מפגשים שלה עם גברים.
  • החידות (עונה 1): שני אנשים (אריק זילברמן וצביקה הדר) ממחיזים חידות לצופים. הפינה ירדה לאחר שני מערכונים.

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

"חפש מי ינענע אותך" - שיר מהעונה הראשונה המבוסס על הלחן של השיר "Go West" של להקת "אנשי הכפר".

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הומור נמוך" - גרסה פארודית ל"מה עשית לי מה עשית" של להקת טיפקס ובהשתתפותה.
  • "מחרוזת אנגלית" - מחרוזת שירים פרודיים על סדרות לימוד האנגלית סביב נושא המנגל.
  • "מחרוזת שירי שנות ה-70 (תנו ללפלף יד)" - מחרוזת פארודית על שירי שנות השבעים בהשתתפות "לפלפים".
  • "שש בש color" - פארודיה על מחרוזת הפרסומות של "cream color" של חברת וולה, בביצוע מזרחי.
  • "אין כמו עמבה" - פרודיה על הפרסומת המוכרת של אסם לבמבה.
  • "מלא ז'וז'ו, מלא קצף" - מחרוזת שירים המבוססת ברובה על פרסומות לסבונים ומוצרי היגיינה נוספים, כשהשיר המרכזי הוא פארודיה על השיר של "הגשש החיוור" לפרסומת הטוטו.
  • "שיר חם ויפת" - שיר שאותו מבצעת דמותו של הילד יפת, ולעזרתו מגיע גם אביו חם. זהו אחד השירים הזכורים בתולדות התוכנית כולה.
  • "שיר הטרטע" - שיר הומוריסטי בכיכוב כוכבי התוכנית ולהקת אתניקס. גם שיר זה זכה להצלחה רבה.
  • "דוקים" - פרודיה על הפרסומת של הפוגים משנות התשעים בכיכובו של חליל אלוהב.
  • "הללולו" - שיר המבוסס על הפינה של לולו.
  • "ג'יפה קטלנית (מי יציל אותנו מהקומדי סטור)" - שיר רוק שסולד מהתכנית עצמה.
  • "פורים פטישי" - פרודיה על שירי פורים המבוססים על ערסים.
  • "מנומרים" - שיר פרודי על הפרסומת של מותג החיתולים "תפנוקים".
  • "יש בנדורה, יש חברים" - שיר פרודי על העגבנייה (בנדורה בערבית) שמבוסס על הפרסומות של "מילקי" ו"בירה מכבי".
  • "שיר לג'ודי לוץ" - שיר אהבה שמוקדש לדמותה של ג'ודי לוץ בכיכובם של משתתפי העונה השנייה וצביקה פיק, כשהשיר עצמו מבוסס על שירי צביקה פיק.
  • "תמיד אשה" - גרסת כיסוי לשירה של פנינה רוזנבלום בכיכובם של פנינה רוזנבלום עצמה וכוכבי העונה השנייה.
  • "שיר ההגות הפילוסופית" - שיר שמבוסס על הפינה של "שמעון וביטון" שהוא פרודיה על שיר הנושא של "טלעד".
  • "עם הפטיש" - שיר שמהווה פרודיה על הלהקות הצבאיות על הפטיש של יום העצמאות.
  • "השמים בוכים עלינו" - שיר פרידה מדמותו של ז'וז'ו חלסטרה בפרט ושל צביקה הדר בכלל מהקומדי סטור, בכיכובם של כוכבי העונה השנייה ושל הזמר עופר לוי. השיר שודר בסוף העונה השנייה.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "שיר חם ויפת 2" - גרסה חדשה לשיר שהופיעה בספיישל של יום העצמאות שיצא בשנת 1997, בהשתתפות זהבה בן.
  • "מסייה בומבסטיק" - שיר המבוסס על הפינה "המבזק של ז'ק", שעוסק בהמצאותיו של המדען. מבוסס על השיר "Bombastic" של הזמר שאגי.
  • "השיר של ניסים בוסקילה" - השיר של הדמות של ניסים בוסקילה, ששולבה בו פרודיה על הקליפ לשירו של יהודה פוליקר, "אני רוצה גם".
  • "עשה אותו פושע" - השיר שמבוסס על הפינה של רחמים ושאול המשורר.
  • "אבוקדו מקולף" - שיר מהעונה השלישית שהוא פרודיה על תופעת להקות הבנים שהייתה קיימת בשנות התשעים.
  • "דבש" - פרודיה על שירי ראש השנה ולהיטים של אומנים שחורים כגון: "Freedom".
  • "ביצי שור בפיתה" - שיר המספר על לוחם שוורים שיוצא להילחם בשור, למען אהובתו, ולצאת כמנצח עם אשכיו של השור בתוך פיתה. בשיר יש פרודיה על השיר "Viva Espana".
  • "בוידעם" - השיר שהושר בתחילת העונה השלישית של הקומדי סטור.
  • "כלנית ורקפת" - שיר שמבוסס על הפינה של כלנית ורקפת והשיר עצמו הוא פארודיה על השיר מאקארנה.
  • "רגע עם דודלי" - מחרוזת שירים של רגע עם דודלי בכיכובם של משתתפי העונה השלישית וציפי מור בתפקיד רגע.
  • "דמעות של פקיר" - פרודיה על הסרטים ההודיים שהופיעה בפינה "סרטי בקאלה".
  • "טולולולולו" - שיר שהוא פרודיה על שירי הקאנטרי של המערבונים.
  • "מחרוזת שירי פסח" - פרודיה על שירי ארץ ישראל המבוססים על ההווי הקיבוצי, ארץ ישראל העכשווית ועל חג הפסח.
  • "שיר הסיום של הקומדי סטור" - שיר שבו הופיעו כל הדמויות מהעונה השלישית של הקומדי סטור, וכן גם הצוות בעצמו. השיר עצמו הוא פרודיה על השיר "כתונת פסים" שבה השתתפו מיטב מאומני ישראל שהיו קיימים בשנות התשעים.

עונת האיחוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "שיר הטרטע 2" - שיר הומוריסטי בכיכוב כוכבי התוכנית על הקורונה. גם שיר זה זכה להצלחה רבה.

שירים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "ז'וז'ו הפטיש" - השיר של ז'וז'ו חלסטרה שהופיע בעיקר בהופעות של הדמות על הבמה ובאלבום של התוכנית. כמו כן, צביקה בעצמו שר את השיר באחת התוכניות של כוכב נולד.
  • "פרה פרה" - שיר הנושא של התכנית "פרה פרה" שהוא מבוסס ברובו על השיר "מאנה מאנה".
  • "שיר הפסטיבלים" - שיר שהופיע ב"משדרים חשמונאים פלוס" שמציג בין היתר פרודיות על שירים שהופיע בפסטיבלי הילדים למיניהם.
  • "ולכ" - ואהבת לרעך כמוך. שיר שפורסם ב-2019 לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21 שהוציא גיל ססובר ורובי דואניס בדמיות של חם ויפת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צביקה הדר (עונות 1 - 2, אורח קבוע בעונה 3 ועונת האיחוד)
  • אסף אשתר (עונות 1 - 3, "פרה פרה" ועונת האיחוד)
  • איתי שגב (עונות 1 - 2, שלושה תפקידי אורח בעונה 3 ועונת האיחוד)
  • רובי דואניאס (חלק מהעונה הראשונה, עונות 2 - 3,"פרה פרה" ועונת האיחוד)
  • גיל ססובר (חלק מהעונה הראשונה, עונות 2 - 3 ועונת האיחוד)

שחקנים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה ומוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת הסדרה יוצרו מוצרים נלווים, שכוללים:

  • שני אלבומים המכילים ממיטב שירי התוכנית (בהם את "שיר חם ויפת" ואת "שיר הטרטע", בשיתוף עם להקת אתניX) ומערכונים. האלבום הראשון נקרא "הקומדי סטור", ויצא ב-1995, והשני, "שובם של הקומדי סטור", יצא ב-1996. האלבום השני כלל שירים בעיקר מהעונה השלישית אך גם מספר שירים מהעונה השנייה, וכן כלל פחות מערכונים וקטעי קישור מהאלבום הראשון ויותר מערכונים בלעדיים (אשר לא שודרו בטלוויזיה).
  • ספר בהוצאת מעריב שיצא ב-1995, שמכיל מידע על התוכנית ויוצריה, מילים ותווים לשירי הקומדי סטור, קטעי קומיקס ותעתיקים של מערכונים.
  • יומן בית-ספר לשנת הלימודים תשנ"ו (1995 - 1996).
  • מדור בשם "עיתון הקומדי סטור", שהתפרסם מדי שבוע במדריך הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות".
  • "קומדי סטור: נקמתו של הלפלף" - דיסק מולטימדיה אינטראקטיבי למחשב שיצא לאור ביולי 1996, המכיל משחקים עם דמויות מהתוכנית וקטעי וידאו ומערכונים שחלקם צולמו במיוחד עבור הדיסק.
  • סדרת קלטות וידאו המכילות קטעים מתוך התוכנית בהפצת קלסיקלטת.
  • משחק קופסה בשם "קומדי סטור החלסטרה של ז'וז'ו".
  • תיקי גן ובית ספר של הקומדי סטור עם תמונה של ז'וז'ו חלסטרה.
  • ציוד לבית הספר של הקומדי סטור שכולל: קלסר, שתי מדבקות שם לעטיפות ספרים ומחברות, עטיפות למחברות, מחברות ונייר עטיפה לספרים.
  • 60 פוגים של הקומדי סטור שנקראו "פוגים אחושקשוקה" (בסדרת הפוגים ה"רגילים" ממספרים 451–510).
  • סדרת מוצרי "מנה חמה בכיף" בטעמים לילדים של אסם עם תמונות של דמויות התוכנית.
  • סדרת משחקים ותחפושות על שם דמותו של ז'וז'ו חלסטרה בשם "ז'וזואים".

ההרכב הקומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההרכב "הקומדי סטור" החל לפעול מספר שנים טרם עליית תוכנית הטלוויזיה, בעיקר על במת בית ציוני אמריקה. בתוכניות הראשונות של הקומדי סטור, נכללו מספר קטעים מהופעות ה"קומדי סטור". לאחר תחילת התוכנית בוטלו הופעות ההרכב בבית ציוני אמריקה.

לאחר סיום הקומדי סטור, ההרכב עצמו נשמר. אל חברי העונה האחרונה בתוכנית שנשארו (אסף אשתר, רובי דואניאס וליאור כלפון) הצטרפו גם שרית וינו אלעד ואביעד בנטוב לתוכנית ההמשך של ההרכב "פרה פרה" (צביקה הדר חזר לספיישל אחד במסגרת התוכנית)

לאחר רדת פרה פרה, חזרה הקומדי סטור המקורית לסדרת ספיישלים קצרה בשנת 1997. מרבית העונה כללה סדרת לקטים עם קטעים משלוש העונות הראשונות, אך גם מספר קטעי קישור חדשים בהנחיית צביקה הדר.

לאחר סדרת הספיישלים (שזכתה לשם "המיטב לדורותיו") ההרכב "הקומדי סטור" נעלם מעט, אך חזר בשנת 2001, בתוכנית "קן הקוקיות". התוכנית שודרה בשידורי קשת, והופקה (בדומה לקומדי סטור) על ידי יואב צפיר ורובי דואניאס, והופקה גם היא על ידי טדי הפקות. חברי הסדרה החדשה היו אסף אשתר (היחיד שנשאר בכל עונות הסדרה בגרסאותיה) וגיל ססובר (שחזר אחרי ההיעדרות מפרה פרה), ואליהם הצטרפו השחקנית קארין אופיר ואלון דהן. לאחר רדת התוכנית פורק ההרכב סופית (נכון לימים אלו).

בשנת 1997 נוצרה הסדרה שמש, שמרבים חברי ההפקה שלה הם חברי הפקה מהקומדי סטור. כמו כן, כל משתתפי התוכנית בעונתה השנייה, ורבים ממשתתפי העונה הראשונה התארחו בתוכנית לפחות פעם אחת, ורובם גם עבדו בה (רובם ככותבים, למעט צביקה ששיחק את הדמות הראשית). כמו כן, הייתה בתוכנית התייחסות רבה לקומדי סטור, בעיקר על ידי שימוש במשפטים קבועים של קומדי סטור. בפרק "אתי בארץ הפלאות" אף בוצע מערכון איחוד מיוחד של חבורה "יש לי יש לי" (בהשתתפות צביקה, רובי, אסף ואריק זילברמן)

בשנת 2020 עלתה התוכנית בהרכבה המוכר ביותר (מהעונה השנייה וסוף הראשונה), לעונת איחוד קצרה בת 10 פרקים, בעקבות משבר הקורונה, בהשתתפות הדמויות הישנות בערוץ טדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 רן בוקר, אחרי יותר מ-20 שנה: הקומדי סטור חוזרים לטלוויזיה, באתר ynet, 22 במרץ 2020
  2. ^ 1 2 בפרק הראשון דמות האם נקראה ברכה והבת חלי.