הרולד שימל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרולד שימל
Harold Schimmel
שימל, 1994
שימל, 1994
לידה 1935 (בן 89 בערך)
ניו ג'רזי, ארצות הברית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת קורנל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית, עברית
סוגה שירה, תרגום
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרולד שִׁימֶלאנגלית: Harold Schimmel, נולד ב-1935) הוא משורר ומתרגם עברי. זכה בפרס שר התרבות והספורט לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין לשנת 2021.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרולד שימל נולד בניו ג'רזי, ארצות הברית. בשנת 1962 עלה לישראל ומאז הוא מתגורר בירושלים. הוא לימד אנגלית וספרות אמריקאית באוניברסיטה העברית ירושלים, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת קליפורניה באירוויין.

את שיריו הראשונים כתב שימל באנגלית וב-1967 פורסם שירו הראשון בעברית, אז פרסם מספר ספרי שירה בעברית ובאנגלית. נודע כמתרגם לאנגלית של שירה עברית, בין היתר תרגם קובצי שירה מאת אורי צבי גרינברג, אבות ישורון, אסתר ראב, ישראל פנקס, מרדכי גלדמן, מאיר ויזלטיר ויהודה עמיחי.

בשנות השבעים והשמונים היה בין משתתפיו הקבועים של כתב-העת 'סימן קריאה'.

גיליון 107 של כתב העת "הליקון", שערך דרור בורשטיין, הוקדש כולו לשירתו של שימל, והכיל מבחר מיצירותיו. בעקבות הגיליון, פרסם מבקר השירה של "הארץ ספרים" - דוד (ניאו) בוחבוט, רשימת ביקורת ששיבחה את פועלו ואיכויותיו של שימל המשורר. על פי בוחבוט:

שימל, במידה רבה, הוא משורר של משוררים, ושירתו שייכת לאניני הטעם; לקוראי שירה המוכנים לשאת את מלאכת העמלנות האינטלקטואלית והרוחנית, ומהמקום הזה לדעת להעריך את שירתו כראוי; להבין שדווקא בשל אי־נהירותה המיידית היא מספקת שחרור מלא בהשראה של התודעה השירית... בשירתו, שימל אינו מדבר; הוא נושם את מחשבותיו לכדי מילים, או אם לומר בפשטות: הוא משורר. האצבע הרכה של שימל מודדת בעדינות את דופק השירים. הרטוריקה, בקיטועים המיומנים של השורות, היא המוזיקה הדקה, המצטלצלת, שמפיקה המחשבה בתנועתה.."

ספריו בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרולד שימל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.