התבלינים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התבלינים
מוקד פעילות תל אביב, אילת (ישראל)
תקופת הפעילות מ-2002
סוגה רוק, פאנק, אלקטרוני, אוריינטלי
חברת תקליטים הד ארצי, NMC
חברים

שחר נהרי
ליאור לוי
תום אלבז

דור אלגזי
חברים לשעבר

אייל מזיג
גיל דקל
רועי לביא
אורן וקנין
הוד מושונוב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התבלינים היא להקת רוק ישראלית שנוסדה בשנות ה-2000 המוקדמות בעיר אילת ומאז העבירה את עיקר פעילותה לתל אביב והסביבה. הלהקה, שהתחילה בתור להקת קאברים, צברה קהל ברחבי ישראל לאחר הוצאת אלבום הבכורה שלהם הנושא את שמם והצלחת הסינגלים "אין סוף", "נמאס לי" ו"בא לי" במצעדים בתוכניות הרדיו בישראל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הלהקה התחיל כבדיחה פנימית של חברי הלהקה, כיוון שבחזרות הראשונות מתופף הלהקה, ליאור לוי, ניגן על קופסאות שימורים ותבלינים, בגלל חוסר בחלקים במערכת התופים שלו. מאוחר יותר הבינו שהשם הזה משקף את ההבדלים בין חברי הלהקה, שבאים מרקעים שונים, אופי מוזיקלי שונה וכל אחד מוסיף את הצבע והתבלין שלו. הסולן - שחר נהרי נוהג להתפשט על הבמה לעומת רועי לביא - גיטריסט וכותב הטקסטים העיקרי, חוזר בתשובה שעולה לבמה עם כיפה וציציות. גיל דקל, הבאסיסט, ודור אלגזי (גיטרה מובילה) מגיעים מרקע של ג'אז ופרוגרסיב רוק. המוזיקה של הלהקה משלבת בתוכה סגנונות רבים כגון ג'אז, פאנק, היפ הופ ועוד.

הלהקה התחילה את דרכה בתחילת שנות ה-2000, בתור להקת קאברים בעיר אילת ובנתה לעצמה קהל מעריצים מקומי. למרות שרק גיל דקל (באס) ודור אלגזי (גיטרה מובילה) הם אילתים מקוריים, רועי לביא (במקור מפתח תקווה), שחר נהרי (במקור מתל אביב) וליאור לוי (במקור מהקריות) גרו שנים רבות באילת, והלהקה נחשבת באילת ל"להקת הבית" של העיר וזוכה לתמיכה רבה מאוד. במהלך השנים התחלפו החברים בלהקה, והתחילו לעבוד על חומר מקורי ולנסות אותו בהופעות ברחבי העיר. קהל המעריצים של הלהקה הלך וגדל, יחד עם כמות החומר המקורי, ואחרי מספר ניסיונות להיכנס לפלייליסט של תחנות הרדיו בארץ, וקליפ לערוץ 24, החליטו חברי הלהקה לעבור לת"א, להופיע ברחבי הארץ ולעבוד על אלבום. בין היתר הופיעה הלהקה בתור חימום ללהקת "משינה", בפסטיבל ניצנים, סלקום ווליום, תיאטרון תמונע, בארבי, זאפה, רידינג 3 ועוד.

בשנת 2007, אחרי עבודה של מספר שנים, יצא אלבום הבכורה של הלהקה - "התבלינים". האלבום זכה לביקורות חיוביות בעיתונים בישראל ובתחנות הרדיו. הסינגלים מהאלבום "עדיף וכדאי", "אין סוף" והמצליח ביותר - "נמאס לי ממך" (מקום שישי בפלייליסט גלגלצ), זכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו, כמו גם בערוץ 24.

לאחר צאת האלבום, יצא הסינגל "הצד הטוב של החיים". במקביל המשיכה הלהקה בהופעות רבות ברחבי הארץ, כשבין השירים המוכרים הם מנסים גם שירים חדשים שיכללו באלבום נוסף בעתיד.

בשנת 2010, עם התקרבותו לדת, עזב רועי לביא, כותב הטקסטים העיקרי, את הלהקה. להופעות הצטרפו אורן וקנין בגיטרה המלווה והוד מושונוב על הקלידים, אך גרעין הלהקה נשאר ללא שינוי, חוץ מעזיבתו של רועי. שינוי נוסף הוא החלפת מנהל הלהקה. הלהקה, שנוהלה בעבר על ידי ליאור מילר הוחלפה להתנהל על ידי אורנה צרפתי (לשעבר מנהלת להקת "היהודים"), כיום הלהקה מנוהלת על ידי אלי בנזינו. עם השינויים בהרכב הלהקה ממשיכה להופיע ברחבי הארץ, במקביל לאיסוף חומרים והקלטות של אלבום נוסף.

בשנת 2013 הוציאה הלהקה ארבעה סינגלים: "הצד הטוב של החיים", "פנים בחשכה", "יקירתי" ו"זה לא מגניב", שהפיקו ביחד עם אייל מזיג לשעבר חבר הלהקה שהחליף את גיל דקל. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות חדש לקראת הוצאת הסינגלים שבמהלכו אירחו בהופעותיהם את רועי לביא, הזמרת ובוגרת העונה השנייה של התכנית כוכב נולד, שירה חן ואת מוש בן ארי.

בשנת 2019 התמודדו בעונה השביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון" וביצעו את השירים "נמאס לי ממך" ו-"TANGO" של מארינה מקסימיליאן בלומין.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי להקה לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אייל מזיג - גיטרה בס, שירה.
  • דור אלגזי - גיטרה חשמלית מובילה,אקוסטית,שירה,מוקלט באלבום ובסינגלים.
  • אורן וקנין- גיטרה חשמלית.
  • רועי לביא - שירה, גיטרה חשמלית.
  • אורן מוגלי בוהדנה - גיטרה חשמלית.
  • גיל דקל - גיטרה בס.
  • הוד מושונוב - קלידים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • התבלינים, 2007 - אלבום הבכורה של הלהקה. הופק על ידי אייל מזיג, בסיסט להקת הדורבנים.
  • בשנת 2011 הוציאו חידוש לשיר צלצולי פעמונים בהפקה מוזיקלית משותפת עם נדב ביטון במסגרת פרויקט "שני צדדים למטבע".
  • בשנת 2013 הוציאו 4 סינגלים שהפיקו ביחד עם אייל מזיג: "הצד הטוב של החיים", "פנים בחשכה", "יקירתי", "זה לא מגניב".
  • בשנים 2017–2018 הוציאו 5 סינגלים שהפיקו ביחד עם תום אלבז חבר הלהקה: "מויז הקטן" (קאבר לשיר של יוסי בנאי), "זה כל כך פשוט", "באך", "כשהלילה מתעורר", "לא מחכה לך".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]