ובקינז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמליל הוובקינז
סמליל הוובקינז
בובות הוובקינז

וובקינזאנגלית Webkinz) הן בובות פרווה שפורסמו במקור על ידי חברת גאנז (Ganz) הקנדית ב-29 באפריל 2005, והיו ללהיט מצליח ברחבי אירופה ובמיוחד בצפון אמריקה. לכל בובת וובקינז שרוכשים יש "קוד סודי" המאפשר לקונה להירשם לאתר האינטרנט "העולם של וובקינז" (Webkinz world) ולגדל בו חיית מחמד וירטואלית.

ישנם סוגים רבים של חיות מחמד של וובקינז, הכוללים צפרדעים, כלבים, חתולים, דובים, פילים, סוסים, היפופוטמים, ארנבים, דגים, ברווזים, נמרים חיות בדיוניות ועוד. לאתר וובקינז גרסאות במספר שפות, כולל בעברית מאז אוגוסט 2009, ובו פעילויות רבות לילדים כגון הרווחת כסף עבור חיית המחמד, קניית מוצרים עבורן, משחקים חינוכיים, לימוד אנגלית וידע כללי ועיצוב חדרה של חיית המחמד. באתר יש צ'אט בטיחותי לילדים שבו לא מוצגים תכנים לא חינוכיים, אלא הצ'אט נותן לילד משפטים שרק אותם יוכל להגיד לחבריו. הוובקינז הגיעו לישראל בתחילת שנת 2009. הזכיינית בישראל היא חברת P.M.I, המנוהלת על ידי בועז דקל.

בשנים 20092011, חברת גאנז וחברת Cepia LLC שיתפו את הוובקינז יחדיו עם המוצר אוגרי הזוזו.

ב-2019 הודיעה חברת גאנז על הפסקת הייצור של בובות הפרווה של וובקינז. אף על פי כן, עדיין ניתן לקנות דמויות של וובקינז באופן וירטואלי (כלומר, לקנות את "הקוד הסודי" ללא בובה, המאפשר גישה למשחקים באתר).

מהלך משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפשר להרשם לעולם הוובקינז בשתי דרכים:

  1. הבובות של וובקינז מגיעות עם קוד, איתו ניתן להרשם באתר של וובקינז. עם הרשמת הקוד, המשתמש "מאמץ" את חיית המחמד בעולם הווירטואלי של וובקינז.
  2. נכנסים לאתר ולוחצים Im New ולאחר מכן מופיעות על המסך חיות, המשתמש יכול לבחור רק חיה אחת. לאחר מכן המשתמשים בוחרים לחיה מגדר ושם, הם בוחרים שם משתמש וסיסמה. שני המשתמשים יכולים להוסיף גם את האימייל שלהם ובכך אם שכחו את סיסמתם הם יכולים לשנות אותה.

ניתן לאמץ חיות רבות באותו חשבון משתמש, והאימוץ הוא בתוקף לכל החיים.

כלכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עולם הוובקינז הוא משחק מקוון עם כלכלה משלו. יש שני סוגי מטבעות בעולם הוובקינז: KinzCash ו-Estore-Points. שני סוגי הכסף הם וירטואליים.

KinzCash[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשתמש הרגיל מקבל כסף וירטואלי (הנקרא KinzCash) על ידי אימוץ חיות מחמד חדשות, משחק באחד מן המשחקים של עולם הוובקינז, השבה על שאלות ידע כללי ועוד. בנוסף, ניתן לזכות ב-KinzCash בביצועו של המשתמש את אחת מהפעילויות היומיומיות- סיבוב גלגל ה-וואו, לחיצה על הכפתור המניע את בבאר המשאלות, השגת כמה שיותר נקודות במשחק "שדות המיקסתותים", או השלמת עבודות במרכז העבודות, הזמינות אחת ל-8 שעות. כל יום יש משחק שונה, שכאשר משחקים בו, ניתן להשיג יותר KinzCash מבדרך כלל. משתתפים שהם מנויים באתר יכולים לעשות את כל מה שהמשתמש הרגיל יכול, ובנוסף לסובב גם את גלגל ה-וואו של המנויים, ללחוץ על מכונת הפרסים של המנויים ולקבל כסף/אוכל שעתי. ישנם בונוסים נוספים הזמינים בסופי-שבוע או בשעות אחר הצהריים של ימי החול.

Estore-Points[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשים מנויים מקבלים Estore-Points בכל חודש ביחד עם חבילת המנויים. עם ה-Estore-Points אי אפשר לקנות מה שקונים עם KinzCash. עם ה-Estore-Points משתמשים יכולים לקנות חיות, בגדים נדירים, רהיטים נדירים, חברי חיות ועוד.

משתמשים יכולים להוציא את ה-KinzCash ואת ה-Estore-Points בחנות הווירטואלית של המשחק (W Shop). בתוך ה-W Shop ניתן לקנות אוכל לחיית המחמד, חפצים ורהיטים לחדר של חיית המחמד. משתמשים יכולים לקשט את חדרה של חיית המחמד שלהם ולסדר את חפציה השוהים בתוך החדר. עם כסף ה-Estore-Points לא ניתן לקנות אוכל.

העולם המקוון מכיל גם חפצים נדירים או בלעדיים. חלק מחפצים ניתן לקנות תמורת כסף אמיתי ולהביא אותם בעזרת קוד נוסף לעולם הוובקינז. לכל חיית מחמד יש אוכל מיוחד משלה, שזמין רק לה. כמו כן, בכל חודש מוכרזת חיית חודש אחרת. בעלי חיית החודש מקבלים חפצים בלעדיים.

האתר מאפשר שליחת מתנות ומכתבים לחברים ברשת, להזמין חברים לביתה של חיית המחמד, שם ניתן לשוחח בצ'אט, לשחק במשחקי קופסה, ואף להשתתף באירועים.

לעיתים בעולם הוובקינז יש פעילויות מיוחדות וקבלת פרסים.

את ה-Estore-Points לא ניתן לקבל ממשחקים, אלא רק לקנות או לקבל בחבילת המנויים, ולכן הפריטים שאותם ניתן לקנות מיוחדים יותר (חיות, חברי חיות), לא ניתן להמיר כסף רגיל ל-Estore-Points, או הפוך.

בגרסה החדשה ניתן לקבל חיות מאספת מדליות המעופפות על מסך המשתמש, לכל חיה מספר מדליות שצריך לאסוף בשבילה, לא ניתן לבחור את החיה במדליות.

סוגי וובקינז[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם קנייה/ הכנסת קוד למשחק של כל וובקינז מקבלים פרסים המייחדים את החיה.

  • וובקינז: הוובקינז הרגיל. ניתן לבצע איתו את כל הפעילויות האפשריות לוובקינז.
  • ובקינז חתימה (Webkinz Signature/Webkinz Gold): בובת וובקינז זהב גדולה יותר מבובת וובקינז רגיל. על כף רגלה של בובת וובקינז זהב חרוטה האות W בזהב. בובת וובקינז זהב יקרה יותר מוובקינז רגיל. כאשר נרשמים עם וובקינז זהב, מקבלים מגוון אפשרויות גדול יותר לבצע עם וובקינז הזהב, מגוון פרסים מיוחד יותר וגדול יותר ואסימון אחד ל"מפעל המשאלות".
  • ובקינז חתימה קטן: דומה לבובת החתימה אך קטן ממנה (ועדיין גדול מוובקינז רגיל).
  • ליל' קינז (Lil' Kinz): ניתן לבצע את כל האפשרויות בעולם הוובקינז שוובקינז מבצע עם ליל' קינז. ההבדל היחיד בין וובקינז לליל' קינז הוא בגודל הבובה: הליל' קינז קטן יותר מן הוובקינז ולכן זול יותר ממנו.

בנוסף, קיימים פרפרים בשם "זאמז" שעוקבים אחרי חיות הוובקינז, בעדכונים החדשים של עולם הוובקינז קיימים גם חברי חיה (Pet Buddies) כגון דרקון, רוח, פיות ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ובקינז בוויקישיתוף