זהבית כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהבית כהן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 16 בנובמבר 1963 (בת 60) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד מנהלת כללית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג חיים כהן
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהבית כהן (מוכרת גם בשם זהבית יוסף-כהן; נולדה ב־16 בנובמבר 1963) היא אשת עסקים ישראלית, מכהנת כמנכ"לית קרן ההשקעות הפרטית אייפקס פרטנרס ישראל.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהבית כהן נולדה וגדלה בפתח תקווה, כזהבית שוחט, להורים ממוצא עיראקי. במשפחתה היו ארבעה ילדים[1][2].

שירתה בצה"ל ככתבת השבועון "במחנה", בין היתר בתקופת מלחמת לבנון הראשונה. לאחר שחרורה מצה"ל נסעה לארצות הברית, נישאה ליהודי אמריקאי, ממנו התגרשה. למדה לתואר ראשון בחשבונאות באוניברסיטת דוקן, בפיטסבורג ותואר שני במינהל עסקים (MBA) באוניברסיטת פיטסבורג.

מלמדת במסגרת תוכניות לימודי חוץ למנהלים[3] בבית הספר לניהול וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה. חברה ב-Consulting faculty של המכללה למינהל[4]. כמו כן לימדה במרכז הבינתחומי הרצליה.

חברה בחבר הנאמנים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון[5], בוועדת ההשקעות של האגודה למלחמה בסרטן ובוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה[6]. משנת 2009 מכהנת כיו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית בית ברל.

כהן נהגה להציג עצמה כבעלת תואר דוקטור (PhD) מאוניברסיטת לאסאל בלואיזיאנה[7] האוניברסיטה (שנסגרה ומפעילהּ נידון למאסר) אינה מוכרת כמוסד להשכלה גבוהה בארצות הברית ולכן גם לא בישראל. כתוצאה מכך, התארים שהעניקה אינם קבילים[8] והיא נחשבת לבית חרושת לתארים[9][10]. בעקבות תחקיר על כך שפורסם ב"ידיעות אחרונות" לאור חשדות שעוררו כותבים בוויקיפדיה העברית אמרה כהן שהוטעתה על ידי האוניברסיטה האמריקאית, שלא הייתה מוסמכת להעניק תוארי דוקטור, והסירה את התואר ד"ר משמה.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלה בקריירה עסקית בחברת ראיית החשבון האמריקאית Coopers & Lybrand (שהתאחדה לאחר מכן עם Price Waterhouse). לאחר מכן מונתה לתפקיד סגן נשיא בחטיבת הכספים בבנק צ'ייס מנהטן. ב-1998 שבה לישראל, הצטרפה לקונצרן אי.די.בי שהיה בשליטת משפחת רקנאטי, ושימשה חשבת הקבוצה. לאחר שהשליטה עברה לנוחי דנקנר, נשארה בחברה ושימשה משנה למנכ"ל. היא כיהנה בדירקטוריונים רבים כנציגת אי.די.בי.

אייפקס פרטנרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006 עברה לחברת אייפקס פרטנרס, שבה היא משמשת מנכ"ל המשרד בישראל ושותפה בקרן הבינלאומית. היא משמשת נציגת הקרן בדירקטוריון חברת בזק, בו כיהנה בעת פרשת האופציות[11], והייתה מעורבת ברכישת גרעין השליטה בחברת תנובה. המכירה לוותה בקשיים עקב המספר הרב של בעלי המניות בתנובה – חברי מושבים וקיבוצים, שחלקם חשש מפני מסירת השליטה בחברה לידי גורם חיצוני שהוא תאגיד בעלי הון. על כך נכתב ב-TheMarker: "על הדרך המזהירה בה ניהלה זהבית כהן את המערכה על תנובה, עוד ילמדו בבתי ספר למינהל עסקים. היא לא ויתרה על אף פגישה עם אחרון בעלי המניות, עברה יום יום ממושב למושב ומקיבוץ לקיבוץ, כדי להרגיע את הרוחות הסוערות ובכל מקום ומקום זכתה מיד לאהדה ולאמון"[12].

ב-2 באוקטובר 2011, בעקבות חקירת רשות ההגבלים העסקיים חשדות להסתרת מידע על ידי תנובה ועל רקע מחאת הקוטג' וחרם הצרכנים על מוצרי החברה שארגנה התאחדות הסטודנטים והביא לירידה במכירות, הודיעה זהבית כהן על התפטרותה מתפקידיה כיושבת ראש הדירקטוריון של תנובה ושל פסגות אך המשיכה לכהן כדירקטורית[13].

בסוף 2013 מונתה לשותפה בקרן אייפקס העולמית[14]. ב-2014 הובילה את מכירת 56% מתנובה לחברת ברייט פוד הסינית, לפי שווי חברה של 8.6 מיליארד ש"ח. ב-2015 הקימה את קרן ההשקעות AMI, שגייסה כספים מאייפקס וממשקיעים ישראלים וזרים, ורכשה את חברת ההסעדה "שולץ" ואת zap group[15].

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 דורגה רביעית מבין 50 הנשים המשפיעות בישראל על פי מגזין ליידי גלובס[16]. שנה לאחר מכן זכתה כהן בתואר אשת השנה של ליידי גלובס ומאז שמה חוזר ומופיע ברשימות. בשנת 2018 דורגה במקום ה-22[17]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לחיים כהן, מנכ"ל we4G, אחיו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ולהם שלושה ילדים[18].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שלומי שפר, זהבית יוסף כהן בכנס הנשים של TheMarker: הכנסנו חמש נשים ישראליות לבית ספר למינהל עסקים של וורטון, באתר TheMarker‏, 19 בפברואר 2007
  2. ^ 50 הנשים המשפיעות של ליידי גלובס
  3. ^ אתר מרכז ההכשרה למנהלים של בית הספר וורטון
  4. ^ Dr. Zehavit Cohen Yosef
  5. ^ Board of directors 2007-2008
  6. ^ הודעת לשכת ראש הממשלה
  7. ^ ראו, למשל, במסמך זה
  8. ^ צח שפיצן ויניב חלילי, הדוקטורט המפוקפק של זהבית יוסף, באתר ynet, 30 בינואר 2008
  9. ^ David M. Bresnahan (June 25, 1999), Government inundated with phony degrees, WorldNetDaily
  10. ^ Sarah Carr and Andrea L. Foster (March 23, 2001), States Struggle to Regulate Online Colleges That Lack Accreditation, The Chronicle of Higher Education
  11. ^ ערן גבאי, בכיר בקבוצת סבן: הוא לא מתערב בהטבות שכר, TheMarker, ‏31 במרץ 2007
  12. ^ עמירם כהן, הניצחון של זהבית יוסף-כהן, TheMarker
  13. ^ עדי בן ישראל, ‏זהבית כהן מתפטרת מיו"ר תנובה ופסגות, באתר גלובס, 2 באוקטובר 2011
  14. ^ אתר למנויים בלבד מיכאל רוכוורגר, זהבית כהן מונתה לשותפה בקרן אייפקס העולמית לפני כחצי שנה, באתר TheMarker‏, 11 במאי 2014
  15. ^ מיכאל רוכוורגר, עסקה שנייה לקרן החדשה של זהבית כהן: רכשה את זאפ תמורת 145 מיליון שקל, באתר הארץ, 30 במאי 2015
  16. ^ גלית חתן, ‏אשת השנה של "ליידי גלובס": שרי אריסון, באתר גלובס, 8 בספטמבר 2009
  17. ^ 50 המשפיעות 2018, באתר גלובס
  18. ^ יעל פטר, מזל טוב: לזהבית כהן מנכ"לית אייפקס נולדו תאומים, באתר TheMarker‏, 26 בינואר 2011