חבילה עוברת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חבילה עוברת (קרוי גם בשמות חבילה מתגלגלת, ראש כרוב, חבילה הגיעה) הוא משחק חברה, אשר גרסאותיו מתפתחות עם גילם של המשתתפים. בכל גרסאותיו מעבירים מיד ליד חבילה גדולה, עטופה כבצל שכבות על גבי שכבות של נייר זול (נייר עיתון בדרך כלל). המנצח הוא זה שקילף את השכבה האחרונה של הנייר, ומצא בפנים מתנה.

ילדים משחקים חבילה עוברת

חבילה עוברת (מתגלגלת) לפי מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגילאי טרום-קריאה פועל המשחק לפי עקרון זמן - בדומה לכיסאות מוזיקליים, החבילה עוברת כל עוד המוזיקה מנגנת. מנחה שולט על תזמון המוזיקה. כאשר המוזיקה עוצרת, ניתן לקלף עטיפה אחת מן החבילה. בגרסאות אחרות, ניתן לקלף מן החבילה כמה שהזמן מתיר. משחק זה עשוי היה להיות משחק מזל טהור, לולא ראה המנחה את הילדים. בדרך כלל המנחה דווקא מביט על הילדים, מתוך מטרה לוודא שפעולת הקילוף מתחלקת באופן אחיד ככל שניתן בין הילדים. לכן בדרך כלל חלוקת הפרס מוטה.

תן לו[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק זה חוזר בשינוי אדרת בגילאי העשרה המוקדמים, יחד עם אחת שתיים שלוש 'תעוררו, חמש דקות בגן עדן והבנים על הבנות. בגרסה זו מוצמד פתק לכל עטיפה, ועליו הוראות. לשון ההוראות היא לסירוגין "תן לילד הכי...". ביצוע ההוראות עלול להעיד גם על מאוויי לב, למשל "תן למי שאתה הכי אוהב". הוראות ההעברה עשויות להיות מלוות בהוראות לביצוע, כדוגמת שלב החובה במשחק אמת או חובה.

גרסה בוגרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עשוי ללבוש גרסה בוגרת במסיבות מבוגרים. גרסה זו דומה לגרסה "תן למי שאתה ...", אלא שמגוון ההוראות משתנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]