חגי הדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגי הדס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 באוגוסט 1953 (בן 70)
בית אלפא, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות המוסד
תפקידים בשירות
מפקד יחידת כידון
ראש אגף "קיסריה"
ראש אגף המטה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגי הדס (נולד ב-7 באוגוסט 1953) הוא איש מערכת הביטחון הישראלית, שירת כראש אגף מטה במוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, אחראי על בניית הכוח. מיוני 2009 ועד אפריל 2011 שימש כנציג מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדס נולד וגדל בבית אלפא, בן לדוד ורבקה ואחד משלושה אחים. למד במוסד החינוכי גלבוע של השומר הצעיר ובתקופת התיכון שהה שנתיים באיטליה במסגרת שליחות של משפחתו מטעם התנועה הקיבוצית.

הדס התגייס לצה"ל בנובמבר 1971, התנדב לצנחנים[1] והתקבל לסיירת צנחנים. בסיום קורס קציני חי"ר שב לסיירת ומונה למפקד צוות. בדצמבר 1974 לקח חלק באירוע במהלכו חדר מחבל לבית בקיבוץ ראש הנקרה והתבצר בו[2]. הדס השתחרר בדרגת סרן לאחר שהיה סגן מפקד הסיירת תחת פיקודם של שאול מופז ויפתח רייכר-עתיר[3], גויס למוסד וסיים בהצלחה את הקורס המבצעי. הדס שירת כלוחם ומפקד ביחידות המבצעיות של הארגון, ולאורך השנים השתתף ופיקד על מבצעים מיוחדים של המוסד וצה"ל. בין היתר פיקד הדס על יחידת כידון[4] וריכז את החקירה שניהל המוסד כנגד נחום מנבר[5]. הדס התקדם עד לתפקיד ראש אגף "קיסריה", אגף המבצעים במוסד[6], אותו קיבל לאחר התפטרות ראש האגף הקודם בעקבות כישלון ההתנקשות בח'אלד משעל[7]. ב-2002 פרש מהשירות לאחר חילוקי דעות עם ראש המוסד אפרים הלוי.

הדס מונה לסמנכ"ל חברת Card Guard העוסקת בתחום העברה אלקטרונית של מידע רפואי. לאחר מינויו של מאיר דגן לראש המוסד חזר הדס למוסד ומונה לראש אגף מטה, האחראי על בניית הכוח, התפקיד השלישי בהיררכיית הארגון. ב-2005 פרש פעם נוספת לאחר שלא התמנה למשנה לראש המוסד.

לאחר פרישתו הקים מיזם טכנולוגי בתחום האינטרנט, במסגרת חברת Yooga Tech ושימש דירקטור בחברות, בהן "קבוצת גולד בונד" הציבורית ו"סייף-סקיי"[8]. במסגרת פעילותו בחברת "סייף סקיי" נפל קרבן להונאה בידי העבריין אריק קליין אשר הצליח לשכנע אותו שבידיו המצאה מהפכנית של מדבקה המסוגלת לאתר ולהתריע על מצבים רפואיים מסוכנים. לימים, נודעה הפרשה בשם "פרשת המדבקה".

ביוני 2009 מונה לנציג ראש הממשלה לעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט (לאחר התפטרותו של עופר דקל), במסגרת מאמציו, פעל הדס להחליף את התיווך המצרי במתווך גרמני, ולתפקיד מונה גרהארד קונארד, לאחר שהגיע למסקנה כי המצרים אינם מתווכים הוגנים[9]. באפריל 2011 הודיע על פרישתו מהתפקיד בתום שנתיים, ולמחליפו מונה איש המוסד דוד מידן. באוגוסט 2012 מונה על ידי ראש הממשלה נתניהו, לאחראי מטעמו לטיפול בסוגיית המסתננים הלא חוקיים לישראל[10].

הדס הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יוסי מלמן, נועם שליט: מקווה שהמינוי של חגי הדס יעלה את גלעד לסדר היום של הממשלה, באתר הארץ, 1 ביוני 2009
  2. ^ רונן ברגמן, סופר צללים, ידיעות אחרונות מוסף "7 ימים", ‏ 20.12.2013, עמוד 40, כפי שהועלה באתר פרש.
  3. ^ אמיר אורן, בונד, סמיילי או גנרל, באתר הארץ, 13 באוגוסט 2002.
  4. ^ רונן ברגמן, "מדינת ישראל תעשה הכל", הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2009, עמוד 340.
  5. ^ רונן ברגמן, "נקודת האל חזור", הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2007, עמוד 430.
  6. ^ רונן ברגמן, "מדינת ישראל תעשה הכל", הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2009, עמוד 586.
  7. ^ יואב לימור, חגי הדס יטפל בבעיית המסתננים מאפריקה, באתר ישראל היום, 30 באוגוסט 2012.
  8. ^ גיא גרימלנד, חגי הדס: "ראיתי את המדבקה ובדקתי אותה על עצמי; בימים הקרובים ייווכחו כולם בעסקה", באתר TheMarker, ‏7 ביולי 2009
  9. ^ ריאיון עם נועם שליט בתוכנית "בוקר טוב ישראל", גלי צה"ל, 5 במאי 2011
  10. ^ אתר למנויים בלבד ברק רביד, כך פירק נתניהו את משרד החוץ, באתר הארץ, 11 ביוני 2013.

[[[קטגוריה:עסקת שליט: אישים]]