חגית יאסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגית יאסו
לידה 8 באוקטובר 1989 (בת 34)
שדרות, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הקריה האקדמית אונו
סוגה פופ, נשמה, מוזיקה ים תיכונית.
שפה מועדפת עברית, אמהרית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hagityaso.co.il/he/home
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
חגית יאסו שרה בחגיגות ה-4 ביולי במעון שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו. השני מימין שמעון פרס. יולי 2012

חגית יאסו (נולדה ב-8 באוקטובר 1989) היא זמרת ישראלית, שזכתה במקום הראשון בעונה התשיעית של תוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגית יאסו נולדה בישראל להורים שעלו לישראל מאתיופיה דרך סודאן, ולה ארבעה אחים. כיום יאסו מתגוררת בשדרות. מגיל צעיר אהבה לשיר והייתה חברה בלהקת "צעירי שדרות" יחד עם אחיותיה, ובצבא היא שירתה בלהקת חיל החינוך והנוער. כשהייתה בת 18 שרה עם משי חזיזה (אף היא מלהקת "צעירי שדרות" וכמו כן משתתפת בכוכב נולד) את השיר "דרך ארוכה" של גלי עטרי באירוע "מגבית קנדה" לפני ראש הממשלה אהוד אולמרט ועוד פוליטיקאים רבים.

כוכב נולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 השתתפה בתוכנית "כוכב נולד 9". לאודישן, מספרת יאסו, היא הגיעה "על הדרך" ובכלל לא תכננה זאת, ושרה שם את השיר "עומד בשער" של עמיר בניון ובשלבים המתקדמים שרה אותו שוב. במהלך התוכנית יאסו שרה בכמה שפות, בהן מרוקאית, אנגלית ואמהרית. כבר מתחילת התוכנית בלטה יאסו ועל ביצועים אלה ואחרים זכתה פעמים רבות ב"ביצוע המצטיין" בתוכנית. יאסו הגיעה לגמר שהתקיים בחיפה יחד עם דוד לביא ולירון רמתי. השיר הראשון ששרה בגמר הוא "מישהו הולך תמיד איתי" של עפרה חזה והשני הוא "מדברים בשקט" של עידן רייכל. יאסו זכתה במקום הראשון בתוכנית עם כ-60% מהקולות ובעקבות זכייה זו היא קיבלה, בין היתר, מלגת מחיה בסך 240 אלף ש"ח והפקת אלבום בכורה על ידי הזמר עברי לידר.

לאחר התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר זכייתה הוזמנו יאסו והוריה אל משכן הנשיא, שם שוחח הנשיא שמעון פרס עם הוריה על עלייתם לישראל מאתיופיה ועל כוכב נולד. גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הזמינה את חגית ללשכתה.

במהלך התוכנית שרה חגית את השיר "מהיום שהלכת" במרוקאית, שבמקור מבצע אותו שמעון בוסקילה. כחודש לאחר זכייתה, לוהקה חגית לשיר את השיר הנ"ל כשיר הנושא במסגרת סרט ישראלי בשם "אחותי היפה" של הבמאי מרקו כרמל.

באוקטובר 2011 הפיקה "קשת", זכיינית ערוץ 2, שיר לרגל חזרתו של גלעד שליט - "עומד בשער", מתוך כוכב נולד 9; יאסו ביצעה את השיר, והוא הפך לקליפ לו צורפו תמונות של שליט. הקליפ שודר בשבוע חזרתו של שליט לישראל.

ב-30 ביולי הוציאה יאסו סינגל ראשון, בשם "כל דבר מזכיר". אביה של יאסו משתתף בשיר.

באפריל 2013 השתתפה יאסו בפרויקט של גלי צה"ל "עוד מעט נהפוך לשיר" - פרויקט ההנצחה המסורתי לחללי מערכות ישראל. באותו השנה הפרויקט הופק בסימן 40 שנה למלחמת יום כיפור וכולו מוקדש לשירים שהותירו אחריהם הלוחמים שנפלו בקרבות 1973. בפרויקט מבצעת יאסו את השיר "עינייך" אותו כתב נחמיה פרידקס אשר שירת כחובש בחטיבת גולני. נחמיה השתתף בקרב השני על החרמון במסגרת המלחמה, ובעת שהתעקש לטפל באופן ראוי בפצוע, נפגע מפגיעת צלף סורי ונהרג במקום.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאסו הייתה חברתו של אליעד נחום ששירת יחד עמה בלהקה צבאית.

החל משנת 2017 החלה בתהליך של חזרה בתשובה, ומגדירה את עצמה כיום שומרת תורה ומצוות.

סיימה ב-2022 לימודי תואר ראשון במוזיקה בקריה האקדמית אונו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להאזנה ולצפייה[עריכת קוד מקור | עריכה]