חלומות נעורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
חלומות נעורים
סוגה דרמת נעורים
כותבים מתי הררי
אריק לובצקי
ענת גת
שי כנות
בימוי מתי הררי
אריק לובצקי
שי כנות
שחקנים דנה אשכנזי
לירון לבו
אורטל אקשוטי
רועי סמואל
אורלי סולדינגר
הילה פלדמן
גדי סבן
דוד שאדי
בני קורנפלד
אדווה פרנקל
איתן לונדנר
תמר מייזל
יוסי חנוכה
עידית וייס
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 56
הפקה
אורך פרק 20-22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 3
yes קולנוע ישראלי
תקופת שידור מקורית ספטמבר 19972000
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חלומות נעורים היא סדרת טלוויזיה ישראלית, שהופקה ושודרה בין השנים 19972000 בערוץ 3. בשנת 2000 נמכרה הסדרה (שלוש העונות הראשונות) לערוץ צרפתי (לסדרה קראו שם "Face Caméra") ולערוץ האוסטרלי (לסדרה קראו שם "The Real Thing"). בשנה האחרונה הסדרה עלתה ל-VOD של HOT. את הסדרה ביימו מתי הררי ואריק לובצקי ובפרקים מסוימים יחד עם דנה הפקות, ענת גת ושי כנות.

הסדרה עוסקת בחייהם של בני נוער הלומדים בכיתת קולנוע בבית ספר תיכון במרכז הארץ. הסדרה אמנם מוגדרת כסדרת נעורים אך הדיוק הקפדני, הנושאים האקטואליים והאותנטיות הפכו את הסדרה למוצלחת גם בקרב אוכלוסייה בוגרת יותר. לסדרה ארבע עונות שבמהלכן הדמויות המרכזיות לומדות בכיתה י"א (בעונה הראשונה), כיתה י"ב (עונה שנייה ושלישית) ולפני הגיוס לצה"ל (עונה רביעית). במהלך הסדרה אין אומרים במפורשות איפה מתרחשת העלילה אך לפי צילומים ודיבורים בין הדמויות, ניתן להבין שהעלילה מתרחשת באזור גוש דן. מרבית הצילומים הם בערים: תל אביב, רמת גן ובת ים. לסדרה פסקול מגוון, החל ממוזיקה אופיינית לשנות ה-90 ועד להיטים משנות ה-80 ושנות ה-70.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה (13 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרקים הראשונים הם מעין אקספוזיציה. אנו לומדים להכיר את הדמויות ובראשן את קארין (דנה אשכנזי), יריב (לירון לבו), חן (אורטל אקשוטי), אלעד (רועי סמואל), טל (אורלי סולדינגר), רונה (הילה פלדמן), גיא (גדי סבן), עידו (דוד שאדי), אלכס (בני קורנפלד), דפנה (אדווה פרנקל), נועה (תמר מייזל) ויואב, המורה של המגמה (איתן לונדנר). לצד דמויות אלו ישנן דמויות משנה רבות ומגוונות המופיעות חלקן במעט פרקים וחלקן על בסיס קבוע (ג'קי אחיו של יוסי, אריק הבעלים של הטאצ'דאון/ספורט-בר). בעונה זו אנו עדים לרומן אסור שהתפתח בין קארין ליואב שהתפוצץ כאשר חן שעסקה במסגרת מגזין המגמה בפינת הרכילות השבועית חשפה את הרומן. בהמשך השניים נפרדו. עוד באותה עונה אנו רואים את גיא, חברה החייל של רונה שעורק מהצבא ונלכד בסיומו של מרדף. במהלך העונה אנו עדים לדילמות של גיל ההתבגרות, החל מאהבה, יחסים עם ההורים וכדומה. העונה מסתיימת בטקס שבו במקור הייתה אמורה להיות תחרות של סרטי גמר אך לאחר שאלכס לקה בהתמוטטות עצבים החליטו מורה המגמה ומנהלת בית הספר להסיר את התחרות והטקס היווה רק הצגה של הסרטים. זמן השידור המקורי של עונה זו היה מספטמבר 1997 עד דצמבר 1997

עונה שנייה (17 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום החופש הגדול עזב מורה המגמה יואב ובמקומו הגיע מורה חדשה, בילי (דורית ניתאי). במהלך העונה, בדומה לעונה הראשונה, אנו רואים מספר הפקות שמבצעים תלמידי המגמה. בנוסף אנו עדים לרומן של חן עם אמיר, השותף השני בספורט-בר, לקשר של חן עם אלעד שבסוף נגמר כי היא חזרה לאמיר ונפרדה ממנו לבסוף. אנו עדים גם לקשר של יריב עם טל ולאחר שטל עוזבת את הארץ, לקשר ארוך ומלא תהפוכות עם קארין ולקשר מהעונה הראשונה של רונה וגיא. במהלך העונה אנו בעיקר רואים רומנים בין הדמויות המרכזיות, פרידות, בגידות, עזיבות וחזרות. אנו רואים כיצד אלעד, נער ביישן שהיה מאוהב בחן, הצליח לכבוש את ליבה של מי שהייתה נחשבת בעונה הראשונה לנערה מופקרת אך בהמשך מתגלה כנערה יפהפייה ומלאת קסם. אנו רואים כיצד מתפתח הקשר בין רונה, נערה תמימה וגיא, ערס ממוצע שעוברים לגור יחד. רוב הדמויות מבלות את רוב זמנן הפנוי בספורט-בר, פאב המעוצב בסגנון אמריקאי ובו תמונות רבות של ענפי ספורט שונים (בדומה למייקס פלייס) עם בעלים בשם אריק, איש אמריקאי בשנות ה-40 אך צעיר ברוחו והופך למעין מנטור של בני הנוער. אנו רואים כיצד יריב נהיה נער מרדן ולאחר שנכשל בגיבוש ליחידה מובחרת, מחליט לעזוב את בית-ספר ולרדת לסיני. לאחר כמה פרקים, שב יריב חזרה לבית ספרו. העונה מסתיימת בקומזיץ שעורכים כל החברים בחוף הים. זמן השידור המקורי של עונה זו היה מאוקטובר 1998 עד פברואר 1999.

עונה שלישית (13 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת בפרק שבו גיא נותן לרונה להתנסות בסמים ורונה סובלת מתסמינים שונים עקב הסמים, ביניהם הזיות והתקף חרדה. בהמשך אותה עונה גיא מכה שוטר שבא לרשום לו דו"ח על העסק הלא חוקי שהקים ונשלח ל-3 חודשים לכלא איילון. קארין ויריב נפרדים, קארין נוסעת לארצות הברית לפסטיבל סרטים שם נפצעת ומאושפזת בבית חולים. בזמן אשפוזה היא מקיימת צ'אט עם עידו. עידו מצפה שיקרה משהו בינו לבין קארין אך כשקארין חוזרת ארצה, היא ויריב חוזרים. חן מסתבכת בשתי גנבות, האחת מהספורט בר שם עבדה, והשנייה מחנות כל-בו. בהמשך חן ואלעד חוזרים, אחותה נדרסה למוות, חן עוברת משבר ופונה לסדנה רוחנית. בזמן שהותו של גיא בכלא, פוגשת רונה, בחוג ציור, בחור בשם צאלי (פרץ-דניאל מרקיש), יש ביניהם רומן קצר והם מקיימים יחסי מין. עידו הוא הדמות הטרגית בעונה זו, אביו נפטר ממחלת הסרטן, עידו מרגיש אבוד, מתאהב במורתו, בילי, מסתובב סהרורי ובודד. לקראת סוף העונה, גיא משתחרר מהכלא, הוא ורונה עוברים לגור יחד עם יריב וקארין. יריב וקארין נפרדים, גיא ורונה נפרדים לאחר שרונה התוודתה בפני גיא שהיא שכבה עם צאלי. לאחר שרונה נכנסה להריון ספק מגיא, ספק מצאלי, היא וגיא חוזרים וקובעים להתחתן. העונה מסתיימת בכך שגיא ורונה מתחתנים, קארין ועידו נהיים זוג, וחן חוזרת מהסדנה הרוחנית לאלעד. זמן השידור המקורי של עונה זו היה מאוגוסט 1999 עד נובמבר 1999.

עונה רביעית (13 פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת בכך שהחברים חוגגים את סיום התיכון וראשית החופש הגדול שלפני הגיוס לצה"ל. בתחילת הפרק הראשון נודע לנו שרונה נאלצה לבצע הפלה. בעונה זו דמויות רבות מהעונות הקודמות לא הופיעו. הדמויות המרכזיות בעונה זו היו: יוסי (יוסי חנוכה), ג'קי, אחיו של יוסי (גבי דן), צדוק, בן דודם של ג'קי ויוסי (אלי חבקוק), גיא (גדי סבן), רונה (הילה פלדמן) ויריב (לירון לבו). יוסי זוכה באתגר בתוכנית הנקראת, "משימה בלתי אפשרית" והוא לשבת במכונית בתוך קניון במשך שבוע שלם, יוסי מחליט לגייס לעניין את בן דודו צדוק, את גיא ואת רונה. לאחר שבוע קשה שגיא הקיא וכמעט התעלף, הם שרדו את המשימה והרוויחו 100,000 שקלים. בכסף, ג'קי וצדוק הקימו חומוסייה, וגיא ורונה הקימו את סוכנות מג'יק, סוכנות לניצבים. בעוד כולם עובדים, יריב היה הפרפר שבחבורה. הוא טייל הרבה, פגש בנות (היה לו רומן עם מאיה, העיתונאית שסיקרה את "משימה בלתי אפשרית" ולאחר מכן עזרה לגיא ורונה עם הסוכנות- גולמה על ידי שרון הורוביץ), לבסוף נסע לחווה בצפון שם נפל מסוס ונכלא אצל אישה חולת נפש בסצנה המזכירה את סיפורו של סטיבן קינג, מיזרי. יוסי בעיקר עוזר לג'קי וצדוק לנהל את החומוסיה ולגיא ורונה לנהל את הסוכנות. העונה מסתיימת בכך שגיא מנהל רומן דרך האינטרנט עם בחורה העונה לשם שני, וכאשר הוא בא אליה, הם מקיימים יחסי מין והכל מול מצלמה אינטרנטית אשר פועלת בביתם של גיא ורונה, כשלפתע רונה מתעוררת ורואה את המתרחש במסך המחשב. זמן השידור המקורי של עונה זו היה שנת 2000.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]