טד לוין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טד לוין
Ted Levine
לוין, 2008
לוין, 2008
לידה 29 במאי 1957 (בן 66)
בלאייר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Frank Theodore Levine עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנק תיאודור "טד" לויןאנגלית: Frank Theodore "Ted" Levine; נולד ב-29 במאי 1957) הוא שחקן קולנוע אמריקאי ממוצא יהודי. ידוע בזכות תפקידיו בתור "באפלו ביל" בסרט "שתיקת הכבשים", קפטן לו טובאק בסרט "אמריקן גנגסטר" וורדן בסרט "שאטר איילנד". שיחק גם בתור קפטן לילנד סטוטלמאייר בסדרה "מונק" ובתור קן וויטלי בסרט "עולם היורה: נפילת הממלכה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בבל אייר, אוהיו שבארצות הברית, בנם של מילטון ושארלוט לוין. אימו מרקע נוצרי ואביו יהודי, והוא הגדיר את עצמו כ"יהודי כפרי". גדל באוק פארק, אילינוי. למד במארלבורו קולג' שבוורמונט, ולאחר מכן באוניברסיטת שיקגו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוין שיחק תחילה כחבר קבע בהרכב תיאטרון מקומי בשיקגו. בהמשך עבר לטלוויזיה ושיחק בתפקיד משני בסדרת הפשע "שיקגו: הפשע המאורגן", ובתפקידים קטנים בסדרה "המלאכיות של צ'ארלי" ובסרטים "עשבי פרא" ו"נבגד".

לוין שיחק בשנת 1991 במותחן האימה של ג'נתן דמי "שתיקת הכבשים", בו גילם את הרוצח הפסיכופת ג'יימי "באפלו ביל" גאמב בעל הנטיות הטרנסקסואליות, הנוהג לכלוא במרתפו נשים צעירות ולפשוט את עורן.

ב-1993 שיחק בסרט האקשן "אין לאן לברוח" בתור מר דאנסטון, המכריח את קלייד אנדרסון (רוזנה ארקט) למכור את ביתה. ב-1995 שיחק במותחן הפשע של מייקל מאן, "היט", בתור הבלש בוסקו מיחידתו של לוטננט וינסנט האנה (אל פצ'ינו). באותה שנה שיחק גם בדרמה המוזיקלית "ג'ורג'יה אחותי", בה גילם את ג'ייק, בעלה של הזמרת ג'ורג'יה פלוד (מייר וינינגהם).

לוין הופיע בסוף שנות ה-90 במספר תפקידי משנה, בהם שומר הראש ווסון בקומדיית הילדים "הפרופסור המפוזר", וגנרל כוחות הקונפדרציה בדימוס "בלודבאת'" מק'גרת' במערבון "פרוע על המערב".

ב-2001 שיחק לוין במותחן המרוצים "מהיר ועצבני", בדמותו של סמל טאנר, שוטר האחראי על המבצע החשאי עליו עובד בריאן אוקונר (פול ווקר). באותה שנה שיחק גם בקומדיית החייזרים "אבולוציה" בתור מפקד כוחות הצבא ראסל וודמן.

לוין הופיע משנת 2002 בשמונה עונות סדרת המתח "מונק", בה גילם את קפטן לילנד סטוטלמאייר, ראש מחלק הרצח של משטרת סן פרנסיסקו.

בהמשך חזר לשתף פעולה עם ג'ונתן דמי, לאחר למעלה מעשר שנים, בסרטיו "האמת אודות צ'ארלי" ו"המועמד ממנצ'וריה". ב-2003 גילם את הבלש סם ניקו בדרמת הפשע "וונדרלנד", וב-2004 גילם את מר קונטה אביו של הילד שון במותחן המיסטי "לידה". ב-2006 הופיע ברימייק לסרט הקאלט של וס קרייבן "גבעות הפחד", בתור בוב קארטר הגדול.

ב-2007 השתתף לוין בשתי הפקות של רידלי סקוט: המערבון ההיסטורי "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחד" בדמותו של השריף ג'יימס טימברלייק; וסרט הפשע "אמריקן גנגסטר" בו גילם את קפטן לו טובאק, מפקדו הישיר של הבלש ריצי' רוברטס (ראסל קרואו). ב-2010 גילם את וורדן, מנהל בית הכלא על האי שאטר, במותחן הפסיכולוגי של מרטין סקורסזה "שאטר איילנד".

בשנת 2016 שיחק בדרמת האיגרוף "להילחם על זה" לצידם של מיילס טלר וארון אקהרט.

ב-2018 שיחק בסרט עולם היורה: נפילת הממלכה כשכיר החרב קן וויטלי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לקים פיליפס, ואב לשני ילדים.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טד לוין בוויקישיתוף