טים קרינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טים קרינג
Tim Kring
קרינג, ספטמבר 2008
קרינג, ספטמבר 2008
לידה 9 ביולי 1957 (בן 66)
מחוז אל דוראדו, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית
ידוע בשל סדרות הטלוויזיה אותן יצר: "ג'ורדן" ו"גיבורים"
השכלה אוניברסיטת דרום קליפורניה
בבית הספר לאמנויות הקולנוע (USC)
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע תסריטאי, מפיק טלוויזיה
פרסים והוקרה פרס אקסון הזהב (2015) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד טימותי "טים" קרינגאנגלית: Richard Timothy "Tim" Kring; נולד ב-9 ביולי 1957) הוא תסריטאי ומפיק טלוויזיה וקולנוע אמריקאי. ידוע בעיקר בשל הסדרות "ג'ורדן" ו"גיבורים" אותן יצר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרינג נולד במחוז אל דוראדו שבקליפורניה. הוא למד בבית הספר לאמנויות הקולנוע (USC) שבאוניברסיטת דרום קליפורניה.

את הקריירה שלו החל בשנת 1985 כתסריטאי בסדרות טלוויזיה, אשר ביניהן: "Misfits of Science" ו"אביר על גלגלים". בשנת 1987 כתב ביחד עם ג'ף לואב את התסריט לסרט "זאב צעיר 2". בשנת 1994 כתב את התסריט לסרט הטלוויזיה "ללא הסכמה", ששודר ב-ABC וכיכבו בו ג'ני גארת' וג'וני גאלקי. בשנת 1996 החל לעסוק גם בהפקה, עם סדרת הטלוויזיה "שיקגו הופ" (בה הפיק 3 פרקים), ולאחר מכן שימש כמפיק בפועל של הסדרה "פרובידנס", ל-45 פרקים. קרינג יצר שלוש סדרות. הראשונה היא "Strange World", אותה יצר בשיתוף עם הווארד גורדון. השנייה היא "ג'ורדן", והשלישית, והמצליחה ביותר שלו, שנכון ל-2009 משדרת את העונה הרביעית שלה, היא "גיבורים", העוסקת בסיפוריהם של אנשים רגילים אשר מגלים כי בבעלותם כוחות על-־טבעיים ובאופן שבו יכולות אלו משפיעות על חייהם.

קרינג היה מועמד פעמיים לפרס אמי תחת הקטגוריה "סדרת הדרמה היוצאת מן הכלל". הפעם הראשונה הייתה בשנת 1997, על עבודתו בסדרה "שיקגו הופ", והפעם השנייה הייתה בשנת 2007, על עבודתו בעונה השנייה של "גיבורים". בשנת 2008 זכה בפרס באפט"א לטלוויזיה על העונה השנייה של "גיבורים". בשנת 2015 עלתה לשידור הסדרה "דיג" שכתב והפיק ביחד עם הישראלי גידי רף, וגם המיני-סדרה שיצר עבור רשת NBC "גיבורים: התחייה", המהווה סדרת המשך ל"גיבורים".

בשנת 2018 נמנה מבין מפיקי הסרט "In the Cloud" בהשתתפותם של ג'סטין צ'טווין וגבריאל ביירן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טים קרינג בוויקישיתוף