טינדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טינדר
Tinder
מפתח מייק וויגר
מחזור חיים 15 בספטמבר 2012 – הווה (11 שנים)
גרסה אחרונה 14.22.1 (28 בנובמבר 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה iOS, אנדרואיד
נכתבה בשפות Java, Objective-C, סי שארפ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון תוכנה חינמית
קטגוריה רשת חברתית
tinder.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טינדראנגלית: Tinder) היא אפליקציה סלולרית מבוססת מיקום שפותחה על ידי חברת IAC. האפליקציה מאפשרת לשני משתמשים לתקשר זה עם זה, במידה והם מצאו עניין אחד בשני. השימוש הנפוץ ביותר באפליקציה הוא לצורך מטרות רומנטיות ומיניות. פרופיל המשתמש באפליקציה מבוסס על חשבון הפייסבוק או ה-Spotify של המשתמש. הפרופיל כולל את תמונותיו של המשתמש, גיל ונתונים בסיסיים נוספים. משתמשים יכולים לבחור את טווח המרחק והגיל, שבו הם מעוניינים למצוא משתמשים אחרים.

ביקורות על האפליקציה התמקדו בכך שתהליך השידוך שטחי ומבוסס בעיקר על קריטריון ההופעה החיצונית של המשתמש, כמו כן, האפליקציה משתמשת באלמנטים משחקיים, מה שמעודד את המשתמשים לחזור שוב ושוב לאפליקציה ולסנן סינון יתר. עוד ביקורת היא שהשימוש הנפוץ בה הוא מציאת פרטנר הנמצא קרוב למיקומו הפיזי של המשתמש לפגישה מינית חד-פעמית[1]. לאחרונה נוסף גם שירות מקביל לארגון יציאות לאירועים חברתיים עם אנשים בקרבת מקום, דרך פרופיל הטינדר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טינדר הושקה לראשונה באוניברסיטת דרום קליפורניה בספטמבר 2012. החל מאפריל 2013 האפליקציה מורדת בין 10,000 ל-20,000 פעמים ביום ו-60% מהמשתמשים מתעדכנים ומשתמשים בה מדי יום[דרוש מקור].

נכון לשנת 2013, ממוצע השימוש הוא שני מיליון משתמשים מדי יום, בעיקר במדינות דוברות השפה האנגלית[דרוש מקור]. מחקר שנערך מצא כי רק אחד מכל חמישה משתמשי טינדר פגש משתמש אחר באופן אישי, בהשוואה ל-66% ממשתמשי שירותי היכרויות סלולריים אחרים[דרוש מקור]. אפליקציית טינדר ביצעה מעל מיליארד התאמות בין המשתמשים השונים[2].

בנובמבר 2013 התגלו שתי פרצות אבטחה, אשר אחת מהן אפשרה להראות מיקום פיזי של המשתמש וטופלה אחרי שבועיים, והשנייה, שהתגלתה על ידי מפתח תוכנה ישראלי שחי בהולנד, אפשרה לעקוף את האפליקציה ולשלוח הודעות ישירות בפייסבוק[3].

באוקטובר 2014 דווח כי לטינדר יש 50 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, הנכנסים לאפליקציה כ-11 פעמים בממוצע ביום. נשים משתמשות בטינדר כ-8.5 דקות בממוצע בכל התחברות וגברים כ-7.2 דקות, וסך הכל 90 דקות ביום[4]. על פי אודי מילוא המשמש כסגן נשיא למוצר בטינדר. בישראל, על כל אישה בטינדר יש 4-5 גברים"[5].

בשנת 2019, טינדר רשמה רווח של מיליארד דולר.

שימוש באפליקציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיחת חשבון בטינדר היא באמצעות הפייסבוק או מספר טלפון. בעבר פתיחת משתמש הייתה אפשרית רק לבעלי חשבון פייסבוק.

טינדר מציגה את שמו הפרטי של המשתמש ומאפשרת לו לבחור חמש תמונות מאלבומיו בפייסבוק או בגלריית תמונות. המשתמש יכול לערוך את החשבון על ידי בחירת סדר התמונות, והוספת פרטים נוספים על עצמו. בעת צפייה בתמונה של משתמש אחר, על המשתמש לבחור "לא" או "לייק". הפרופיל מכיל בשלב הראשון מידע מוגבל, ומאפשר למשתמשים לבחור ולשפוט משתמשים אחרים על בסיס מראה חיצוני בלבד. המידע המוגבל מוצג לזיווגים אופציונליים הקרובים למיקומו של המשתמש. אם שני המשתמשים בחרו זה בזה, ניתנת האפשרות להתכתב אחד עם השני במערכת ההודעות הישירות.

בתחילה נוספה האפשרות לחבר את חשבון ה-Instagram לפרופיל בטינדר, וכך להציג גם קטלוג תמונות מהאינסטגרם, בנוסף לתמונות הפרופיל בטינדר. לאחר מכן, נוספה גם האפשרות למשתמשים להתחבר גם דרך חשבון ה-Spotify, ועמה גם התווספה האפשרות לצרף קליפ מוזיקה לפרופיל הטינדר.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם הבדלים בין כוונת מפתחי האפליקציה לבין כוונת המשתמשים ולכן ישנה מחלוקת סביב כוונתה האמיתית של האפליקציה[דרושה הבהרה]. האפליקציה מכונה במקומות רבים "אפליקציית הסטוצים" (יחסי מין חד פעמיים/נטולי מחויבות והיקשרות רגשית).

פרשת ההטרדה המינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2014 בכירה בטינדר שכיהנה כסגנית נשיא לשיווק תבעה את החברה בגין הטרדה מינית במקום העבודה[6]. בספטמבר העובדת ביטלה את תביעתה לאחר שהגיעה להסדר פיצויים עם החברה, אך בעקבות הפרשה שני מייסדי האפליקציה הודחו מתפקידם[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טינדר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]