טריק דאדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טריק דאדי
Trick Daddy
טריק דאדי לאחר מעצרו בשנת 2007
טריק דאדי לאחר מעצרו בשנת 2007
לידה 23 בספטמבר 1973 (בן 50)
מיאמי, פלורידה, ארצות הברית
שם לידה Maurice Young עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Trick Daddy עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
מקום לימודים תיכון מיאמי נורת'ווסטרן עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ראפ והיפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Dunk Ryders Records
www.trickdaddydollars.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טריק דאדיאנגלית: Trick Daddy; נולד ב-23 בספטמבר 1973) הוא שם הבמה של מוריס יאנג, ראפר אמריקאי ממיאמי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאנג נולד במיאמי, פלורידה. שנים רבות פעל יאנג במחתרת המקומית של ההיפ הופ ופרץ לתודעה הציבורית בשנת 1996 כאשר השתתף בשירו של לותר קמפל "Scarred" שהפך ללהיט גדול. הראפר הצעיר והלא מוכר זכה להתעניינות אצל מאזינים וחברות תקליטים. זמן קצר לאחר צאת השיר חתם יאנג בחברת התקליטים 'Slip-n-Slide Records'. אלבום הבכורה שלו "Based on a True Story", שיצא בשנת 1997 תחת השם טריק דאדי דולרס הצליח במידה בינונית.

לקראת האלבום השני שלו, "www.thug.com" שיצא שנה לאחר מכן הוא הוריד את ה'דולר' משמו ונותר 'טריק דאדי'. הסינגל הראשון והיחידי מהאלבום, "Nann Nigga" הפך ללהיט והגיע למקום השלישי במצעד ההיפ הופ של בילבורד.

בשנת 2000 החתימה אטלנטיק רקורדס את טריק דאדי והוציאה את אלבומו השלישי, "Book of Thugs: Chapter AK Verse 47". הסינגל החשוב והמצליח ממנו הוא "Shut Up". בהמשך מכל אלבום יצא לטריק דאדי לפחות סינגל אחד שהצליח מאוד. האלבום הרביעי שלו, "Thugs Are Us" יצא בשנת 2001 וכלל את הסינגל "I'm a Thug". האלבום החמישי שלו "Thug Holiday" שיצא בשנת 2003 כלל את הסינגל "In da Wind" שהוכרז על ידי המבקרים[דרוש מקור] כשיר המעניין ביותר שלו. בשנת 2004 יצא אלבומו השישי "Thug Matrimony: Married to the Streets" בו הסינגל "Let's Go", הדואט עם טוויסטה בהפקת ליל ג'ון בו הוא מסמפל את הגיטרה של אוזי אוסבורן מהשיר "Crazy Train". זה השיר המצליח ביותר של טריק עד כה. באותה שנה הוא השתתף בשיר "What's Happnin!" של Ying Yang Twins שזכה להצלחה. בשנת 2006 יצא אלבומו השביעי Back" by Thug Demand" עם הסינגל "Tuck Ya Ice" אשר לא הצליח כמו הסינגלים הקדומים. בין האלבום השביעי לאלבומו הבא Finally Famous: Born a Thug, Still a Thug הוא השתתף בשירים רבים של חברים כמו דיג'יי חאלד, פיטבול, ריק רוס. האלבום "Finally Famous: Born a Thug, Still a Thug" יצא בספטמבר, 2009 בחברת התקליטים העצמאית שלו, Dunk Ryders Records.

בשנת 2009 השתתף טריק דאדי בסרט עוד יום אחד, בתור רומאן, סוחר סמים ערמומי ורודף נשים. הסרט עוסק בהצטלבות חייהם של ראפר צעיר ושאפתן וראפר ותיק ומצליח במשך יום שלם.

טריק דאדי סובל ממחלת הלופוס, אך הוא הפסיק את הטיפול הרפואי בטענה כי הוא איננו מועיל לו.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1997 Based on a True Story
  • 1998 www.thug.com
  • 2000 Book of Thugs: Chapter AK Verse 47
  • 2001 Thugs Are Us
  • 2002 Thug Holiday
  • 2004 Thug Matrimony: Married to the Streets
  • 2006 Back by Thug Demand
  • 2009 Finally Famous: Born a Thug, Still a Thug

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]