יאקוב פיליפ האקרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאקוב פיליפ האקרט
Jakob Philipp Hackert
יאקוב פיליפ האקרט בשנת 1797
יאקוב פיליפ האקרט בשנת 1797
לידה 15 בספטמבר 1737
פרנצלאו
פטירה 28 באפריל 1807 (בגיל 69)
סן פייטרו די קארגי בסמוך לפירנצה
לאום גרמני
מקום לימודים האקדמיה לאומנויות של ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור
זרם באמנות קלאסיציזם
יצירות ידועות River Landscape with Ruins, The Venus Pond in the Berliner Tiergarten, The Venus Pond in the Berliner Tiergarten עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאקוב פיליפ האקרטגרמנית: Jacob Philipp Hackert;‏ 15 בספטמבר 173728 באפריל 1807) היה צייר נוף מברנדנבורג, אשר יצר את מרבית עבודותיו באיטליה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקרט נולד בפרנצלאו ואת מלאכת הציור למד עם אביו פיליפ, שהיה צייר דיוקנאות ובעלי חיים, ודודו.

בשנת 1758 נסע ללמוד באקדמיה לאומנות בברלין (Akademie der Künste) ומשם המשיך לפומרניה שהייתה תחת שלטון שוודי ולסטוקהולם בהן יצר בעיקר ציורי קיר.

בשנים 1765-1768 הוא שהה בפריז עם האמן השווייצרי, בלת'זר אנטון דנקר (Balthasar Anton Dunker), בשנים הללו הוא התמקד בציור בצבעי גואש, ופגש את קלוד ז'וזף ורנה שהיה צייר נוף ידוע והיווה עבורו מקור השראה.

בשנת 1768 האקרט עזב את פריז, יחד עם אחיו גיאורג, ויצא לאיטליה. הוא ביסס את עצמו כצייר בעיקר ברומא ונאפולי, שם יצר מספר נכבד של עבודות עבור סר ויליאם המילטון. הוא נסע בכל רחבי איטליה וצבר מוניטין כצייר נוף מוכשר.

בשנת 1786 האקרט החל לעבוד עבור פטרונו פרננדו הראשון, מלך שתי הסיציליות בנאפולי. הוא המליץ על הקמתה של מעבדה לשיקום ציורים במוזיאון הלאומי של קאפודימונט, ופיקח על העברת אוספי "פרנזה" מרומא לנאפולי. בשלב זה להאקרט היה מוניטין בינלאומי, והוא זכה להזמנות מיקטרינה הגדולה מרוסיה, המלך לואי השישה עשר מצרפת ומנהיגים נוספים. בזמן ביקורו של גֶתה בנאפולי בשנת 1786, הוא והאקרט הפכו לחברים.

בשנת 1799 האקרט עבר לפירנצה. הוא נפטר בשנת 1807 בסן פייטרו די קארגי, בסמוך לפירנצה. גתה כתב את הביוגרפיה הראשונה על האקרט בשנת 1811.

גלריית יצירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יאקוב פיליפ האקרט בוויקישיתוף