יגאל שילון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יגאל שילון
יגאל שילון ב-1991
יגאל שילון ב-1991
לידה 23 באפריל 1946 (בן 77)
תל אביב, פלשתינה (א"י) המנדט הבריטיהמנדט הבריטי עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה יגאל שולקיס
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום לימודים הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות "פספוסים"
צאצאים ירון שילון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יגאל שילון (נולד ב-23 באפריל 1946) הוא איש טלוויזיה וקולנוע ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילון נולד בתל אביב כיגאל שולקיס, בנם של שלמה שולקיס ופניה לבית מוכיח, בני מעמד הפועלים שעלו לישראל ממזרח אירופה. למד בתיכון עירוני ד' בתל אביב. סיים תואר ראשון בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון במסגרת העתודה האקדמית, אך העדיף לעסוק בתחום הקולנוע.

בשנות ה-80 ביים מספר סרטי קולנוע ישראליים, רובם סרטי מתיחות בתחום ה"מצלמה הנסתרת". הראשון שבהם היה "חייך אכלת אותה", אותו עשה יחד עם יהודה ברקן בשנת 1980[1]. שילון עשה עוד שני סרטי מתיחות עם ברקן: "המתיחה הגדולה" (1984)[2] ו"ניפגש בסיבוב" (1986)[3]. בשנת 1985 היה שותף לסירטו של יהודה ברקן "קומפוט נעליים", כאשר הגדרת תפקידו הייתה "יועץ"[4]. בין השנים 1986 ל-1990 ביים שילון את סדרת הפרסומות למעדן "מילקי"[5], שם השתתפו חלי גולדנברג, אביבה פז ובר רפאלי (שהייתה אז ילדה). כמו כן ביים את הסרט "עבודה בעיניים" (1989) בכיכובם של צמד הבטלנים[6], אותם אף ליווה במסגרת הנסיעה לבריסל כאשר יצגו את ישראל באירוויזיון 1987 עם "שיר הבטלנים". ב-1989 השתתף בסרט המתיחות "אחד באפריל".

קריירה בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל שילון מביים את הפרסומת למעדן "מילקי" עם אביבה פז וחלי גולדנברג

לאחר קריירת הקולנוע עבר שילון בשנת 1989 לטלוויזיה, תחילה לתוכניתו הלילית של גבי גזית "סופ סופ" בערוץ הראשון, בה הציג קטעי פספוסים מתוך צילומים של תוכניות טלוויזיה מהארץ ומן העולם (אחד הקטעים היותר נודעים בפתיח של הפינה היה קטע בו ננסי רייגן מועדת ונופלת). במקביל הגיש פינה בתוכנית "רואים 6/6" בטלוויזיה החינוכית, שבה הציג קטעי וידאו ביתיים המכילים פספוסים. לאחר מכן הגיש עם אלי יצפאן את התוכנית "פספוסים פלוס" בשנת 1991. בשנת 1993, החל להנחות את תוכנית המתיחות "מועדים בשמחה" בערוץ הראשון, אשר עברה בשנת 1994 לערוץ 2[7]. החל מ-1994 הנחה וביים במשך 14 שנה את תוכנית הטלוויזיה "פספוסים" בשידורי רשת בערוץ 2, שהיא המשך לקריירת בימוי סרטי המתיחות שלו.

ב-2003 יצר וביים שילון את תוכנית הטלוויזיה "המופע של סטיב"[8]. בשנת 2012 חזר שילון לטלוויזיה בתוכנית "סתאאאם!" של ערוץ הילדים, שהיא תוכנית המשך של פספוסים, לצד עודד פז, דנה פרידר ואחרים[9]. ב־2013 ביים וערך את התוכנית "אמבוש" בערוץ 10[10]. בשנת 2015 יצר שילון שעשועון לערוץ 10, הנקרא "תראו מי שואל", בהנחיית השחקן מולי שולמן.

בינואר 2022 סיפר שילון כי בעקבות נפילה בביתו, הוא נפגע פיזית ומרותק לכיסא גלגלים[11]. חייו לאחר הפציעה תועדו בסרט תיעודי, "הפספוס של חיי", ששודר בקשת 12. שילון גם ביים את הסרט לצד ארז טל[12]. באותה שנה הגיש שילון את התוכנית "חוזרים לפספוסים" ברשת[13].

עיסוקים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד הקריירה בטלוויזיה עסק שילון בחידוני כפל לשון שנקראו "שילונדע", אותם החל לפרסם בתוכנית "הלילה" עם גבי גזית והמשיך לפרסם מדי שבוע בעיתון "ידיעות אחרונות" עם הצייר שי צ'רקה, וב"פנאי פלוס". הסמל המסחרי שלו, הסיגר שבפיו, כיכב פעמים רבות בפרומואים ופרסומות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילון נשוי משנת 1972 לזהבה, ששימשה שנים רבות כדיילת באל על ומרצה בארגון ויצו, ולזוג ארבעה ילדים. מתגורר בתל אביב. הוא אחיו הצעיר של מנחה הטלוויזיה דן שילון, ודודה של מנחת הרדיו והטלוויזיה עדי שילון. בנו ירון הוא במאי טלוויזיה ובנו אייל היה מעורכי התוכנית "פספוסים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יגאל שילון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]