יהויכין פרידלנדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהויכין (כיני) פרידלנדר
יהויכין פרידלנדר
יהויכין פרידלנדר
לידה 18 ביוני 1956 (בן 67)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986
עיסוק דיבוב
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהויכין (כיני) פרידלנדר (נולד ב-18 ביוני 1956) הוא שחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרידלנדר נולד בחיפה וגדל בקריית מוצקין. עבד כקצין בצי הסוחר הישראלי. בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב.

קריירה בטלוויזיה ובקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרידלנדר ואריה צ'רנר בהצגה "תעלולי סקפן", החאן, 2009
פרידלנדר וכרמית מסילתי-קפלן בהצגה "חוקר פרטי", החאן, 2011
פרידלנדר ושמרית לוסטיג בהצגה "אהובת הדרקון", החאן, 2007

ב-1986 גילם דקורטור בסרטו של אבי כהן "הקרב על הוועד" בכיכובם של שלישיית הגשש החיוור. ב-1988 גילם את אריק בסרטו של ריינהרד שוובניצקי "אסקימו לימון 8: בלוז לקיץ". בין השנים 19911993 גילם את ג'וזפה בסדרת הטלוויזיה לילדים "יום יומן". ב-1999 גילם ליצן ואת מקסים לב טוב בסיטקום "שמש". "בעקבות הסיפורים הקסומים" של איתי שגב ו"כל שבת שנייה". בקולנוע השתתף בסרטים: "ארץ חדשה" ו"החתול במגפיים". ב-2022 השתתף בסדרה "ירושלים" של HOT.

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחק בהצגות תיאטרון רבות כגון "הנסיכה איבון", "שיחות אחרי לוויה", "אנה גלקתיה", "מידה כנגד מידה", "הבתולה מלודמיר", "האישה מן הים", "קולות אחרים", "שימון", "השחף", "נדל"ן", "מילה של אהבה", "מלחמה על הבית". בתיאטרון הקאמרי שיחק בהצגות: "עלובי החיים", "עוץ לי גוץ לי", "המלך ואני", "החלילן מהמלין", "שלוש אחיות", "החולה המדומה" (יחד עם אבי פניני), "נכנע ומנוצח", "שירה", "אבודים ביונקרס" ועוד; בתיאטרון בית ליסין בהצגה "כולם היו בני חוץ מנעמי"; בתיאטרון העממי שיחק במחזמר "יוסף וכתונת הפסים המשגעת"; בתיאטרון חיפה ב"הכפיל", "בית הקפה של ירח אוגוסט", "המיליונרית מנאפולי" ועוד; בתיאטרון החאן השתתף בהצגות "אותלו", "אסתרליין יקירתי", "האשליה", "בידרמן והמציתים", "החיים הם חלום", "המצליחים", "הקיץ", "הקסם הגדול", "משחיז הסכינים הסיני", "סוף משחק", "עירם של האנשים הקטנים", "אושר", "הקמצן", "נישואים", "תעלולי סקפן", "אוכלים", "חוקר פרטי", "תהלה", "הצוענים של יפו", "הדוד וניה" ו"נשות וינדזור העליזות".

במרץ 2016 החל לשחק במחזה "עורבים" של המחזאי אנרי בק, אותו תרגם דורון תבורי וביים עודד קוטלר. המחזה עלה בתיאטרון החאן. כמו כן, ב-2019 שיחק במחזה אנטיגונה בחאן.

קריירת דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1989 דיבב את הנסיך אריק בסרט "בת הים הקטנה" של דיסני. ב-1997 דיבב לצד אבי טרמין את ברני בתוכנית הילדים "החברים של ברני" בערוץ 2. בנוסף דיבב בסדרות אנימציה רבות את דמויותיהם של מאסטר ספלינטר וקראנג בסדרה "צבי הנינג'ה" (ואת שרדר בסדרת "הדור הבא"), את רב מגף בסדרה "נעלולים", את מלך הננסים בסדרת האנימציה "הקוסם מארץ עוץ", את גורדון בסדרה "כנפי הרעם", את מתיו קטברט (אביה המאמץ של אן שרלי) בסדרה "האסופית", את ארגוס פילץ' בסדרת הסרטים "הארי פוטר" ודיבב גם ב"אלאדין", "לוני טונס", "עומר", "אקס-מן", "ספיידרוומן", "אצבעונית", "ספיידרמן וחבריו המדהימים", "ספיידרמן ללא גבולות", "גיבורי התנ"ך הגדולים", "מולאן", "סופרמן", "קראטה יאו", "ליגת הצדק", "רובינזון קרוזו", "ארגאי", "שוטרים וגנבים", "דרגון בול", "רובוטריקים", "מוש השור", "החתולים הסמוראים", "מסיפורי המלך בבר", "פלורי והדרקונים", "קסאי לוק ומרנה", "הדרדסים", "שרק", "ארתור", "פיף ותלתול", "פוקימון", "אי המטמון", "מדגסקר", "מדגסקר 2", "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה", "הפינגווינים ממדגסקר", "סמי הכבאי", "ממלכת אוקיאנה", "פרופסור קשת", "ממלכת עכברי השן", "עכבר העיר ועכבר הכפר", "נסיך מצרים", "בובספוג מכנסמרובע", "הכוכב של אנדרה וטאטי", "לשיר", "לשיר 2" ועוד.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרידלנדר נשוי ואב לשניים. הוא מתגורר בגני תקווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]