יוליה פלוטקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוליה פלוטקין-עוז
Юлия Плоткин
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בספטמבר 1988 (בת 35)
הרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית הבלארוסית, ברית המועצות (כיום בלארוס)
תאריך עלייה 1991
שם לידה יוליה פלוטקין
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוליה פְּלוֹטְקִין-עוֹזרוסית: Юлия Плоткин; נולדה ב-9 בספטמבר 1988) היא שחקנית ודוגמנית ישראלית ילידת-בלארוס הסובייטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוליה פלוטקין נולדה בבלארוס הסובייטית שבברית המועצות לשעבר, ובשנת 1991 עלתה לישראל עם משפחתה[1]. גדלה והתחנכה בעכו. בנעוריה למדה לימודי משחק מול מצלמה ב"טכניקה" ולימודי משחק במגמת התיאטרון והדרמה בתיכון "אורט עכו", משם המשיכה ללימודי משחק בסטודיו סל"ה מיסודו של יורם לוינשטיין.

פלוטקין החלה לדגמן כבר כשהייתה בת 16, עבור המעצבת נעמה בצלאל. כשהייתה בת 18 הגיעה לאודישנים של תוכנית המציאות "נולד לרקוד", אך הודחה באחד מהאודישנים המתקדמים.

את שירותה בצה"ל עשתה כמש"קית נפגעים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחרורה, החלה לשחק בתיאטרון בין היתר שיחקה בהצגה "ילדים רעים" ובהצגה "דוד חיים - הטיול אל האוצר", לצד חיים אוסדון וליאור פאוקר. בקולנוע שיחקה בין היתר בתפקיד משנה בסרט הקולנוע הישראלי, "הערת שוליים"[2].

בטלוויזיה שיחקה בין היתר את דמותה של לודה בסדרת הדרמה, "חסמבה דור 3", כמו כן השתתפה בתפקיד אורח בסדרה הקומית, "נשואים פלוס" ובהמשך שיחקה בסדרה, "עניין של זמן", בה גילמה את אנה, הבת החורגת של ויצמן אותו מגלם שי קפון.

כמו כן הופיעה בין היתר בקליפים שונים של הזמרים ערן צור, חמי רודנר ולהקת סטנגה והשתתפה בפרסומות ל-שניד, קופת חולים כללית, קפה טסטרצו’יס, פלאפון, ורדינון, אפנת סלה, FIX, קמפיין נעלים בגרמניה ועוד.

בשנת 2012 השתתפה פלוטקין בתוכנית הריאליטי, "הישרדות VIP" בערוץ 10, שם זכתה גם בפרס כחביבת הקהל. בחנוכה של אותה שנה הופיעה עם דון לני גבאי ואריה מוסקונה בהצגה "מסביב לעולם בשמונים יום".

בשנת 2013 התארחה בתוכנית המתיחות של ערוץ הילדים "סתאאאם", בתפקיד הנמתחת. באותה שנה שיחקה בעונה השנייה של "חסמבה דור 3". בספטמבר אותה שנה שיחקה פלוטקין בעונה השנייה של הסדרה "יומני החופש הגדול", בתפקיד צלמת בשם זואי.

הנחתה את התוכנית "זה לא אמיתי" לצד טוביה צפיר ואורי פסטר בערוץ 24. בשנת 2014 שיחקה בסדרה הקומית "מי נתן לך רישיון?" ששודרה בערוץ הראשון וגילמה את "הכחולה".

בשנת 2015 שיחקה בהצגה "מנותקים" בפסטיבל לתיאטרון אחר עכו, בבימויו של רועי מליח רשף. גילמה את אילזה בהצגה "התעוררות האביב", עיבוד לאביב מתעורר בתיאטרון תמונע. בשנת 2016 גילמה את ביאנקה בהצגה "אילוף הסוררת" בתיאטרון בית ליסין.

בשנת 2017 סיימה לימודי עיצוב אופנה בסטודיו 6b ועיצבה קולקציית שמלות ערב. במקביל סיימה קורס משחק בשיטת איוונה צ'אבק אצל שחר רוזן. באותה שנה השתתפה בסדרה "שרה שטיין" שיועדה לגרמניה בעונה הראשונה.

ב-2018 גילמה את ליאת בסרט הקצר של אורית פוקס רותם, "הינומה" שהיה מועמד לפרס אופיר על הסרט הקצר הטוב ביותר. עוד באותה שנה גילמה את אנה במחזה "קיצור תהליכים", שכתב רועי רשף מליח שעלה בצוותא.

פלוטקין מלמדת משחק משנת 2015 בסטודיו במה. הנתחתה תוכנית לייף סטייל בשם "עיצובינה" מבית מגזינה באתר וואלה! NEWS. ב-2020 הובילה והנחתה את התכנית "הנבחרים", תוכנית צרכנות מבית "וואלה NEWS".

פלוטקין חברה לסופרת דנה אבירם והפכה פעילה בתחום הזהירות ברשת בבתי ספר ברחבי הארץ, מובילה שתי הצגות יחיד - "חברים ברשת", "חרם על רותם" בשילוב הרצאות וסדנאות להורים וילדים. אבירם אף הוציא את הספר "מפורסמת" שנכתב בהשראת הצגה שיצרו יחד, המתאר מקרים אמיתיים של נערות בהתמודדות עם הרשתות החברתיות.

באותה שנה הצטלמה בתפקיד מוביל לסרט הקצר "מולוטוב" של אריאל סמל. הסרט זכה בפרס סרט הדוקו המתוסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים. ב-2021 לוהקה לתפקיד הראשי לסרט "LIBA AND I" של היוצרת והאנימטורית ענבר כספי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013 פלוטקין נישאה לשחר עוז. ב-2015 נולד בנם הבכור[3], וב-2017 נולדה להם בת. ב-4 ביולי 2022 התגרשו[4].

למדה פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.[דרוש מקור]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בוקר, רן (2022-01-03). ""בתור רוסייה - אני מחרימה את עומר אדם"". Ynet. נבדק ב-2022-07-04.
  2. ^ הערה שוליים (2011) באתר אידיבי - מאגר הידע לקולנוע ישראלי ועולמי
  3. ^ גלגל השמות: איך קראה יוליה פלוטקין לבנה?, באתר mako, ‏2015-04-16
  4. ^ יפעת הללי אברהם, ‏זה נגמר: יוליה פלוטקין ובן זוגה שחר עוז התגרשו, באתר ‏מאקו‏, 4 ביולי 2022

]