יומני הנסיכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומני הנסיכה
The Princess Diaries
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר באותו שם
בימוי גארי מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ויטני יוסטון
דברה מרטין צ'ייס
תסריט ג'ינה וונדקוס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ברוס גרין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ולי אנדרוז
אן האת'וויי
מוזיקה ג'ון דבני עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום קרל ולטר לינדנלאוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, Brownhouse Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Buena Vista Pictures
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 באוגוסט 2001
משך הקרנה 115 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט נעורים, דרמה קומית, סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 26,000,000‏$
הכנסות 165,335,153‏$
הכנסות באתר מוג'ו princessdiaries
סרט הבא יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומני הנסיכהאנגלית: The Princess Diaries) הוא ספר נעורים שנכתב על ידי הסופרת מג קאבוט והופק לסרט בשנת 2001. הסרט בוים על ידי גארי מרשל לתסריט של ג'ינה וונדקוס. בסרט מככבות: ג'ולי אנדרוז בתפקיד המלכה קלאריס ואן האת'וויי בתפקיד מיה תרמופוליס. הסרט נהפך ללהיט, ושלוש שנים לאחר מכן, יצא סרט ההמשך: "יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים".

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיה תרמופוליס היא נערה ממוצעת בת חמש עשרה הלומדת בבית ספר פרטי וגרה עם אמה הגרושה, הלן תרמופוליס והחתול שלה, לואי השמן. מיה היא תלמידה בינונית, חלשה באלגברה וסובלת מפחד במה. מיה אינה פופולרית מאוד בקרב בני גילה, אך יש לה שני חברים טובים: לילי מוסקוביץ ואחיה הגדול של לילי, מייקל מוסקוביץ. פעמים רבות, מיה הביעה את התחושה, שהיא בלתי נראית וכי אף אחד לא באמת שם לב אליה.

זמן קצר לפני יום הולדתה ה-16 של מיה, היא שומעת מאמה כי סבתה קלריס, באה לבקרן. מיה פוגשת את סבתה בקונסוליה של ג'נוביה בפעם הראשונה, ומגלה שהיא המלכה. היא מגלה כי אביה היה יורש עצר של ג'נוביה ולאחר שנפטר, היא יורשת העצר היחידה של ג'נוביה. היא נדהמת לגלות שהיא נסיכה. קלריס - סבתה, רוצה שמיה תחזור איתה לג'נוביה ותתפוס את מקומה כיורשת העצר.

אמה של מיה וסבתה משכנעות אותה להשתתף ב"שיעורי נסיכה" לקראת חשיפתה לממשלת ג'נוביה, תחת פיקוחו של שומר הראש החדש שלה, ג'וזף (המכונה "ג'ו"). היא לומדת נימוסים והליכות ועוברת שינוי חיצוני כדי להיראות יותר נאה ויצוגית בפני ממשלת ג'נוביה.

כמה ימים מאוחר יותר, עיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל" מגלה כי מיה היא היורשת של ג'נוביה. למרות זאת, קלריס מתעלמת ומתכוננת לארוחה בהשתתפות בעלי מעמד חשובים במדינה, שבו מיה נוכחת אך מושפלת בפומבי בחוסר הבנה של כללי הטקס. יום אחרי ארוחת הערב, מיה מסכימה להופיע בתוכנית הטלוויזיה של לילי, "תשתקו ותקשיבו", ולצפות במופע של הלהקה של מייקל במוצאי שבת. ג'וש, הבחור שבו מיה מאוהבת, מזמין אותה לבוא איתו לחוף בייקר, מסיבת חוף שנתית של בית הספר, והיא מסכימה בהתלהבות. מסיבת החוף מתנהלת טוב בהתחלה, אבל יוצאת משליטה כאשר לתקשורת מתגלה שמיה נמצאת שם. ג'וש מביך את מיה בפומבי כשהוא מנשק אותה מול הצלמים. זה גורם לטירוף בין אמצעי התקשורת ולתגובה כועסת של קלריס. ג'ו, שומר ראשה של מיה, מעיר לאחר מכן לקלריס שעליה לזכור שלמרות שמיה היא נסיכה ויורשת העצר, היא עדיין נכדתה. כדי לשחזר את הידידות שלה עם לילי ומייקל, מיה מזמינה אותם לנשף יום העצמאות של ג'נוביה, שם היא חייבת לגלות אם היא רוצה או לא רוצה לקבל את חובותיה כנסיכה. עקב הפחד שלה מדיבור בפני קהל, מתכוונת מיה בתחילה לברוח לקולורדו כדי להימנע מלנאום בטקס הכתרתה כיורשת העצר. קודם לכן סבתה המלכה קלריס מעניקה לה "יומן נסיכה" כמתנת יום ההולדת ה- 16, ובו היא מוצאת מכתב מאביה, שנכתב לפני מותו. לאחר שקראה את המכתב, מיה משנה את דעתה ועושה את דרכה לנשף. עם הגעתה, מיה מכריזה על החלטתה לקבל את תפקיד יורשת העצר. לאחר מכן, היא ומייקל יוצאים החוצה ומתנשקים באופן ה"מושלם" עליו מיה חלמה. קלריס וג'ו גם יוצאים מחוץ לקונסוליה, משלבים ידיים. הסצנה האחרונה, מראה את מיה טסה לג'נוביה עם סבתה ואמה, ועם החתול שלה. היא גם מביאה את לילי ומייקל בחופשת הקיץ. כאשר מיה מסיימת לכתוב ביומנה, היא מביטה למטה אל הקרקע מן החלון של המטוס, ורואה את הארמון של ג'נוביה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עליו מבוססים הסרטים נכתב בתור יומנה של מיה תרמופוליס, בו היא מספרת על עלילותיה בהומור רב ובכישרון כתיבה יוצא דופן. מדובר על סדרת ספרים המיועדת לגיל הנעורים. הסדרה כתובה בגוף ראשון. אין בספר נקודות מבט של דמויות אחרות, אם כי קיימים בו חלקים בהם מיה מתכתבת (על גבי היומן) עם חברותיה בשיעורים וכדומה.

כל עשרת הספרים מסדרת "יומני הנסיכה" ראו אור בגרסה עברית בהוצאת הקיבוץ המאוחד:

  • יומני הנסיכה (2000)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה באור הזרקורים (2001)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה מאוהבת (2002)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה מתגעגעת (2003)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה בוורוד (2004)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה מתאמנת (2005)
  • יומני הנסיכה - נסיכת המסיבות (2006)
  • יומני הנסיכה - נסיכה על הסף (2007)
  • יומני הנסיכה - הנסיכה מיה (2007)
  • יומני הנסיכה - נסיכה לנצח (2009)

בשנת 2015, שש שנים לאחר יציאתו לאור של הספר העשירי, פורסם ספר נוסף בשם "יומני הנסיכה - חתונה מלכותית" המתרחש שמונה שנים לאחר סיום עלילת הספר העשירי. בנוסף, פורסמו ספרים קצרים נוספים במהלך השנים, שלא תורגמו לעברית. ביניהם, "יומני הנסיכה, כרך 4 וחצי: פרויקט הנסיכה" (פורסם ב-2003) ו"יומני הנסיכה, כרך 6 וחצי: הנסיכה נוכחת" (יצא לאור בשנת 2005).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]