יותר איטי מלב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יותר איטי מלב
בימוי יוני זיכהולץ
הופק בידי אביתר דותן, רמי דמרי, ישי מור, יעל הדסי-בכר (בהפקת חברת פרקסיס), עדו שצמן, אגם רודברג, "במרום הפקות"
תסריט יוני זיכהולץ, ינאי גוז
עריכה גבי שיחור, נוהר חסין
שחקנים ראשיים רוני הדר
גיא לואל
פיני טבגר
שלום שמואלוב
מוזיקה אופיר לייבוביץ
צילום שי פלג
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אביתר דותן, רמי דמרי, "סיפורי רוטשילד" יוני זיכהולץ וינאי גוז. פסטיבלים בחו"ל – ISRAELFILMS (דב גיל-הר)
הקרנת בכורה 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט עצמאי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 800,000 שקלים
הכנסות 197,600[1]
פרסים פרס מיוחד על תפקיד פורץ דרך לפיני טבגר בפסטיבל הבינלאומי השביעי לקולנוע גאה, ב-16 ביוני 2012
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יותר איטי מלב הוא סרט קולנוע ישראלי עצמאי מאת ובבימויים של ינאי גוז ויוני זיכהולץ משנת 2012.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילי (רוני הדר), היא סופרת בת שלושים. חמש שנים קודם לכן היא כתבה רומן ביכורים בשם "זאבת נעורים", שנחל הצלחה ועתה היא מחפשת ללא הועיל רעיון לספרה החדש.

לילי הולכת לבר "המתנ"ס", בבעלות שרה (שרה סיני), שגם שרה בו ובו מסתובבים הטיפוסים הביזאריים ביותר בתל אביב. לילי משתפת את שרה בקשייה ושרה מציעה לה למצוא גיבור ואומרת לה:

"אני אף פעם לא זוכרת את מה שקורה בסיפור, אבל את הגיבור אני תמיד זוכרת... הפאב שלי מלא בגיבורים."

בבר לילי מבחינה בנינו (גיא לואל), צייר מציצן, רומנטיקן מלנכולי. לפרנסתו מצייר גרפיטי של שירים בהזמנה ומצייר פורטרטים של נשים על הטיילת בים. לילי מחליטה שהוא הגיבור עליו תכתוב את ספרה. היא מתחילה איתו, מנהלת איתו רומן, הוא מתאהב בה.

חברו הטוב ביותר של נינו הוא פרדי (פיני טבגר), גבר חרדי שמנהל חיים כפולים: ביום הוא בעל לאשה ואב לילדה שאותם הוא אוהב ובלילה הוא טרנסקסואל, שלובש בגדי נשים ושוכב עם גברים. עם אחד מהם, דורון (עומר עציון), הוא מקיים יחסי מין סאדו-מזוכיסטיים. דייוויד (שלום שמואלוב), המו"ל של לילי, מזהיר אותה שהיא עלולה להתאהב והדבר עלול להפריע לה בעבודתה. בשלב מסוים לילי מתאהבת בנינו ואז היא צריכה להחליט אם לבחור באהבה או בספר וכשהיא בוחרת באהבה – הוא כבר גילה את מניעיה האמיתיים ונוקם בה, בספר שלה, בלב שלה.

אודות ההפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו שיתוף פעולה קולנועי שני בין ינאי גוז ליוני זיכהולץ, שביימו סרט קודם בשם "אלנבי רומאנס" בשנת 2005 שהפך לקאלט תל אביבי. שני הסרטים עוסקים בבחור ובחורה שמעבירים לילה רומנטי בתל אביב ונחשפים לכל הדמויות הליליות של העיר. בעוד ש"אלנבי רומאנס" הסרט ממוקם באתרים הידועים של תל אביב, הרי ב"יותר איטי מלב" הסרט ממוקם בחלקים אורבניים וישנים, הצילום מאוד אפל וחשוך.

המימון לסרט הגיע בתחילה ממקור פרטי - חברת פרקסיס וקיבל אחר-כך מענק מקרן רבינוביץ' לקולנוע והסתכם ב-800,000 שקלים. הסרט הוקרן ביישובים שונים ברחבי ישראל ובסינמטק תל אביב. הוא מכר 5,200 כרטיסים והכנסותיו היו 197,600 שקלים, יותר מכל סרט עצמאי אחר בשנת 2012. מלחין המוזיקה הוא אופיר לייבוביץ', גיטריסט להקת נקמת הטרקטור, שהלחין מוזיקת ג'אז אפלה.

הזמרת שרה סיני, שרה ארבעה שירים בסרט וגם משחקת בו. היא מגלמת את דמותה של שרה, בעלת פאב, שגם שרה בו. את שיר הנושא של הסרט, "העיר הלבנה", שיצא כקליפ, כתב יוני זיכהולץ. הלחין עיבד והפיק מוזיקלית איתי פרלמן נסיך. את השיר מבצעים שרה סיני ופיני טבגר.

הקרנות בבתי קולנוע, פסטיבלים ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת טרום בכורה הראשונה ב-1 במרץ 2012 במועצה אזורית משגב. טרום בכורה – הפסטיבל הבינלאומי השביעי לקולנוע גאה (11 ביוני 2012). בפסטיבל זכה פיני טבגר בפרס מיוחד על משחק (12 ביוני 2012) – במסגרת תחרות קולנוע עצמאי-עלילתי בפסטיבל קולנוע דרום. הסרט הוקרן במשך שלושה חודשים בסינמטק תל אביב: החל מ-4 ביולי ועד ל-28 בספטמבר והוצג בספטמבר גם בסינמטק ירושלים.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות
רוני הדר לילי גוטמן
גיא לואל נינו
פיני טבגר פרדי
שלום שמואלוב דייוויד
שרה סיני שרה
עומר עציון דורון
חן סבן רעיה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יותר איטי מלב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]