ימית סול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ימית סול
לידה 1 בינואר 1982 (בת 42)
ו' בטבת ה'תשמ"ב
ישראלישראל קריית אתא, ישראל
שם לידה ימית סויסה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
בן זוג ישראל נוטס
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ימית סול (נולדה ב-1 בינואר 1982, ו' בטבת ה'תשמ"ב) היא פסיכולוגית, שחקנית, מנחת טלוויזיה, תסריטאית, ודוגמנית ישראלית.

ביוגרפיה

נולדה בשם ימית סויסה בחיפה. אמה היא גננת ואביה קבלן בניין. כאשר הייתה בת שנתיים עברה יחד עם משפחתה מחיפה למבשרת ציון, שם גדלה.

למדה בתיכון הראל שביישוב.

ב-2015 סיימה תואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת חיפה. טיפלה בין השאר במחלקת הנוער בבית החולים גהה וכיום במחלקה הפתוחה בשלוותה.

קריירה

כדוגמנית

ימית סול התפרסמה בתחילה כדוגמנית, כשהתגלתה לראשונה ב-1997 בגיל 15 על ידי סוכנות הדוגמנות "אימאג'". בהמשך הגיעה למקום השלישי בתחרות היופי "סופר מודל 1997".[1]

סול דגמנה במשך שנים למותגים שונים, בהם "אירוקה", "לוי'ס", "ביאנקו", "מסטיק מאסט" ו"ד"ר פישר". בשנת 2008 דגמנה כפרזנטורית של חברת "בוניטה".

כמנחה

בעקבות ההצלחה לה זכתה, בסוף שנות התשעים הנחתה את תוכנית הנוער "יש בעיר מסיבה" לצד תומר יוסף, וכן גם שעשועון בשם "טוויפסי" ששודר בערוץ 2. ב-2008 הנחתה לצידו של אורי גוטליב את התוכנית "חדשות מפתיעות" והנחתה בערוץ ניקלודאון. ב-2009 הנחתה לצד אמיר פיי גוטמן בערוץ 24.

בפברואר 2010 החלה להנחות בתוכנית "קן הקוקייה" בפייסבוק ובטלפונים הניידים של סלקום. באוקטובר 2010 הנחתה למשך עונה אחת רצועת שידור נלוות לצד ארז טל, "אל תפיל את המיליון - אצלך בסלון" במסגרת התוכנית "אל תפיל את המיליון" בערוץ 2 בזכיינית קשת.

בשנת 2012 הגישה את התוכנית "שישי עד הגג" בערוץ 2, לצידן של אילנית לוי ואילנה ברקוביץ'.

ב-11 באוקטובר 2017 החלה להנחות באופן זמני את תוכנית הבוקר של ערוץ עשר - "בוקר אור", לצד אור הלר, בימי שישי וערבי חג עד חודש מאי 2018. במאי 2018 פינתה את מקומה לליאור קינן, שהמשיכה להגיש את התוכנית לצד אור הלר.

כשחקנית

בטלוויזיה

ב-1998 הופיעה בתור חגית שושני בעונה השלישית של הסדרה "קפה פריז" ב-HOT3.

ב-2001 השתתפה בתפקיד אורח בסדרה "שוטטות" ששודרה בערוץ 2 תחת זכיינית השידור "רשת". גילמה את עצמה. באותה שנה שיחקה גם בתוכנית הדרמה "ד.נ. גליל מערבי" בתפקיד רותם.

בשנת 2002 שיחקה בסדרה "הערב: הניצול", בתפקיד עלמה.

ב-2005 השתתפה בסרט הטלוויזיה "עכשיו או לעולם לא", בתור מזכירתו של בן-גוריון. באותה שנה שיחקה גם בסדרה "המלאכים של עומר" בתפקיד ריקי.

בשנים 2006-2015 שיחקה בתפקיד ראשי בסדרה הקומית "הפיג'מות" ששודרה בערוץ הילדים. סול גם כתבה חלק מהפרקים של הסדרה.

ב-2007 השתתפה סול בסדרה "הנפילים" בתפקיד "המחשב" של החללית למשך שתי עונות. באותה השנה השתתפה גם בסדרת הבת של "הפיג'מות", "קפה קר-סול".

בשנת 2011 השתתפה בתוכנית המערכונים "מטר שבעים" בערוץ 2, בה גילמה דמויות שונות. כמו כן, החלה לשחק בסדרה הקומית "סברי מרנן" בערוץ 2 תחת זכיינית השידור קשת. סול הייתה שותפה גם לכתיבה בסדרה זו. באותה שנה, השתתפה בתפקיד אורח בסדרה "מנדלבאום בלש פרטי" ששודרה בערוץ לוגי.

בשנת 2012 "נמתחה" בתוכנית המתיחות "סתאאאם!" בערוץ הילדים.

ב-2013 השתתפה בעונה הרביעית של "השמיניה", בה גילמה את דמותה של נעמה. באותה שנה השתתפה בתוכנית האירוח של "הפרעת קשב" ששודרה בערוץ הילדים.

בשנת 2014 כתבה ושיחקה בסדרה "משפחה שולטת" ששודרה בערוץ הילדים. גילמה את נשמה אלימלך.

בשנת 2015 השתתפה בסדרה גורי אלפי של שנקראת "היום בלילה עם גורי אלפי" ששודרה בערוץ 2 תחת הזכיינית קשת. באותה השנה השתתפה גם בתוכנית הסאטירית "גב האומה" ששודרה בערוץ 2.

בשנת 2017 השתתפה בתוכנית הקומית לנוער "המלאך השומר שלי" בתור אלוהים.

בקולנוע

ב-2005 קיבלה סול תפקיד בהפקה הוליוודית שצולמה בישראל, בשם "הר הזיתים", בבימויו של מיטש דייוויס, מעין גרסה מזרח-תיכונית בת זמננו לרומיאו ויוליה. בנוסף שיחקה בשנה זו בתפקיד משנה בסרט הטלוויזיה "עד מדינה" לצידם של אושרי כהן ושרון אלימלך, וכן שיחקה בתפקיד משנה בסרט הישראלי "שושלת שוורץ".

ב-2006 שיחקה בתפקיד משני בסרט הדרמה האמריקאי שעסק בקונפליקט הישראלי-פלסטיני בירושלים "A House Divided" (נקרא גם "Language of the Enemy"), וגילמה מלצרית ישראלית.

ב-2008 שיחקה בתפקיד זוטר בסרט הקומדיה האמריקאי "אל תתעסקו עם הזוהן" בכיכובו של אדם סנדלר, וצולם גם בישראל.

ב-2015 שיחקה בסרט "מה כבר יכול לקרות?" בכיכובם של דובדבני וקובץ'.

כתסריטאית

במקביל לקריירת ההנחיה והמשחק סול גם משמשת כיוצרת של סדרות טלוויזיה. בין הסדרות שהייתה שותפה לכתיבתן הן הסדרה הקומית "הפיג'מות", "סברי מרנן" ו"משפחה שולטת", בהן גם השתתפה.

חיים אישיים

בשנים 2002–2007 הייתה נשואה לאיש ההיי-טק אייל פלדמן. ב-2012 נישאה בשנית לאדריכל ישראל נוטס, ולהם שלושה בנים. המשפחה מתגוררת בשכונת כוכב הצפון שבצפון תל אביב.

סול התנדבה בעבר כחובשת של מד"א.[2]

בנובמבר 2017, סיפרה סול בתוכנית "שי בשידור" כי במהלך צילומים לסרט עם השחקן הצרפתי ז'ראר דפארדיה, האחרון תקף אותה מינית כאשר הכניס את ידו למכנסייה ולחש לה באוזן אמירות מיניות. בעקבות המקרה סול עזבה את סט הצילומים והתפטרה.[3]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ימית סול בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ רז חיה בן הרוש, חוזרים לימית, באתר nrg‏, 17 באוגוסט 2005
  2. ^ יוליה פריליק-ניב, ‏מלאת סול: בדירה של ימית סול וישראל נוטס, באתר ‏מאקו‏, 22 באפריל 2015
  3. ^ מעריב אונליין, ‏ימית סול: "ז'ראר דפרדייה הכניס יד למכנסיי ולחש לי דבר דוחה", באתר מעריב אונליין, 12 בנובמבר 2017