יפתח קליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יפתח קליין
לידה 28 בספטמבר 1972 (בן 51)
תל אביב-יפו, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג שירי ארצי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יפתח קליין (במרכז), בסרט "השוטר"

יפתח קליין (נולד ב-28 בספטמבר 1972[1]) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליין נולד בתל אביב וגדל במושב בצרה. בשנת 1993, עם סיום שירותו הצבאי הקרבי, נרשם ללימודי משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב. במהלך לימודיו הופיע קליין בהצגה "הביצה", במסגרת פסטיבל "פודיום" במוסקבה שברוסיה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום לימודיו המשיך את דרכו בתיאטרון בהצגות "משחקים בחצר האחורית" בתיאטרון חיפה ו"הורדוס", "ליזיסטרטה", "ילדים רעים", "פרק ב'", "ביבר הזכוכית", "אחורי הקלעים", "מותו של סוכן", "שמנה" ו"הכתובה" בתיאטרון הקאמרי.

בשנת 1998 זכה לחשיפה בעולם הטלוויזיה, כשכיכב בסדרת הדרמה המצליחה של אורי ובני ברבש, "טירונות", אשר שודרה במשך שלוש עונות בשידורי "רשת" בערוץ 2. במקביל ולאחר ירידת הסדרה, השתתף קליין ב"החצר" (2003) ב"ערוץ התכלת", "משפחה וחצי" בטלוויזיה החינוכית, "המכון" ב"רשת" של ערוץ 2, "טייק אוואי", "הקמצן" בערוץ הילדים ו"חברות הכי טובות" (2006) ב"הוט 3". בנוסף, הנחה את "טלסינמה" בטלוויזיה החינוכית, והשתתף בסרט "קאמבק" של קבוצת באבון.

בשנת 2005 השתתף בסרט הטלוויזיה "עכשיו או לעולם לא".

בשנת 2007 השתתף בסרטה של איילת מנחמי, "נודל", בסרטו של ארנון צדוק, "רק כלבים רצים חופשי", בסדרה "האקס המיתולוגי" ב"קשת" של ערוץ 2, ובסרט "החברה של אמיל".

בשנת 2008 עלו שלוש סדרות בהשתתפותו: "רביעיית רן" בערוץ yes stars ישראלי, "עד החתונה" ב"רשת" ו"על קצות האצבעות" בשידורי "קשת".

בשנת 2010 עלתה סדרת הדרמה "בלו נטלי" בערוץ Yes Drama HD, בה גילם קליין את יוני.

בשנת 2011 הופיע בתפקיד הראשי בסרט הקולנוע "השוטר".

בשנת 2012 הופיע בסרט "למלא את החלל". במהלך אותה שנה הוקרנה ב-HOT3 הסדרה "אמא ואבאז", בה השתתף קליין בתפקיד ראשי לצד יהודה לוי ומיה דגן. במקביל באותה השנה גם שיחק בסרט "מלח ים", בבימויו של איתי לב.

בשנת 2015 התמנה לתפקיד המנהל האמנותי של תיאטרון מ.ר.א.ה בקריית שמונה, ושיחק בסדרה "ג'וני ואבירי הגליל".

באוקטובר 2016 שיחק בתפקיד הראשי בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר במחזה "ערב שקופיות", אותו גם כתב וביים. המחזה ממשיך לעלות ברחבי הארץ גם בימינו.

בשנת 2018 גילם את דמותו של עוזר ראש אמ"ן למבצעים אהוד ברק בסרט "שבעה ימים באנטבה", המבוסס על אירועי מבצע אנטבה. באותה שנה יצא לאקרנים סרטו של מייק בורשטיין "אזימוט", והסרט "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה", שבשניהם הופיע בתפקיד ראשי.בנוסף שיחק בעונה השנייה של סדרת המתח כפולים לצד נטע ריסקין ומיקי לאון, ובתפקיד אלון בסדרת הנעורים ששודרה בטלוויזיה החינוכית "האוצר שלנו"

בשנת 2019 שיחק בתפקיד ראשי בסרט "מראות שבורות". באותה שנה שיחק גם בסרט "אהבה בשלייקס" לצידם של יהודה ברקן וניצה שאול, בסדרה "כפולים" בתפקיד ראשי וגם בעונתה השלישית של הסדרה "השוטר הטוב" בתפקיד גדי יסעור, פאנסקסואל שנשוי לשרון.

בשנים 2020–2021 שיחק בסדרה "אחד על אחד" בערוץ כאן 11.

בשנת 2022 שיחק את תפקיד השוטר עמי בסדרה "ילדים ביער". בנוסף השתתף בהפקות של כאן 11 כמנחה של התוכנית "המייקרים" ובכאן חינוכית בתפקיד בסדרה "הבאר".

בשנת 2023 שיחק בסדרה קורדרוי. בנוסף שיחק בעונה השנייה של סדרת הפשע "השוטרים" שששודרה בקשת 12.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליין נשוי לתסריטאית שירי ארצי. ב-2017 נפרדו לשנה וחצי וחזרו לחיים משותפים[2] ולהם שלושה ילדים.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יפתח קליין, באתר אישים
  2. ^ אורית מרלין-רוזנצוייג, שירי ארצי ויפתח קליין: "גם כשנפרדנו, לא היה לנו ספק באהבה שלנו", באתר ynet, 16 בינואר 2023